Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 83
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik kan ook het verschil horen tussen een lange goede en een lange slechte kabel. Vooral in het hoog.

Geen verliezen dus dankzij de capaciteit van een kabel verlies je hoog. Over het algemeen is het: des te beter de kabel, des te minder de capacitieve werking, des te minder hoog-verlies.

George L is dus te goed voor jou!
    Wederom begrijp je me dus niet goed.
    Dat verhaaltje over capaciteit kennen we allemaal wel, maar het schelle hoog komt volgens mij met name door een opvallend verlies aan laag in de George L kabel.
    Het is voor mij de slechtst klinkende 'topkwaliteit' kabel die ik tot nu toe heb geprobeerd.
    Of het ook zo werkt op het pedalboard weet ik dus niet zeker, maar logica zegt van wel.

Senior Member

Standaard

Het KAN zijn doordat er minder hoog wordt uitgefilterd, er dus relatief gezien veel meer hoog te horen is en dit door het gehoor wordt vertaald als minder laag. Een el cheapo kabeltje zou het geluid dus voornl. doffer moeten maken, toch?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

... Over mijn opmerking over mijn test opzet: het is GEEN uitdaging maar een neutraal ONDERZOEK over hoe het nou zit.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Dat kan ook inderdaad, maar mijn subjectieve mening is in ieder geval dat dat bij de George L kabel niet zo is.
    Ik hoor niet zozeer minder gedetailleerd hoog in mijn Klotz La Grange maar eerder meer punch in het laag en minder schelheid in het hoog dan bij de George L kabel.
    Nogmaals, dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat deze verschillen ook zo evident zijn bij het gebruik van de patchkabels, maar ik wou alleen even aangeven dat het zo zou kunnen zijn.
    Lijkt me best interessant het eens te testen.
    Een shootout van George L patchkabels tegen Lava en dan tegen een of twee gesoldeerde versies (om te checken of het solderless concept toch iets klankverlies geeft).
    Laatst gewijzigd door Tristan; 6 december 2011 om 18:51

Moderator

Music

Ik ben in dezelfde ruimte aanwezig geweest als Tristan toen we op een forummeeting in Amsterdam een test deden van instrument kabels. De George L instrumentkabel kwam er inderdaad uit met én veel hoog én weinig laag. De kabel was er zó tussenuit te pikken, het viel gewoon op en klonk niet fijn.
    Jammer dat er altijd meteen gekat moet worden naar mensen die hun ervaringen delen als het om kabels gaat. Natuurkunde is niet heilig jongens, er bestaat ook zoiets als de praktijk.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik ben in dezelfde ruimte aanwezig geweest als Tristan toen we op een forummeeting in Amsterdam een test deden van instrument kabels.
    Het gaat hier om patchkabels, wat volgens mij een ander type is en ook een stuk korter.

Standaard

Ik was niet in die oefenruimte bij die meeting, maar ik heb ze om precies diezelfde reden eruit geflikkerd. Maak voor weinig een dubbele tb looper als je het wilt ab'en. Loop 1 doorverbinden met GL en loop 2 met een andere kabel.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Het gaat hier om patchkabels, wat volgens mij een ander type is en ook een stuk korter.
    Ik kom niet uit een ei, Harold. Ik reageer op het gehak op Tristans ervaring. Overigens, de instrumentkabel zou volgens de importeur destijds van betere kwaliteit moeten zijn dan de kabel die voor patchkabels werd gebruikt.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

"neuken in de marge" is ooit gezegd in een topic. Ik geloof dat je niet kunt horen of een pedalboard uit is gerust met GL of met Lava.

En anders zit er altijd nog een EQ op je amp.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik kom niet uit een ei, Harold.
    Volgens mij wel...

Senior Member

Standaard

Precies ben je inderdaad niet, een eicel is iets anders dan een ei.
    Het geneuk in de marge komt in dit geval niet van mij, ik gaf alleen een mogelijkheid aan, jij bent degene die erover blijft doorzeiken.
    Ik ben er ook echt klaar mee nu, je kan er nog lekker in je eentje over blijven doorlullen en het topic verder verkloten of je laat het zo, aan jou de keuze.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 10 december 2011 om 21:41

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten