Laatst gewijzigd door onrust nv; 5 december 2011 om 15:07
ONRUST NV
De multi industriële muziekfabrikant
onverstaanbaar helder zonder meer
Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed
gelukkig is Tonika niet de enige die dergelijke kabels levert, ik heb ook een setje thuis liggen, gekocht bij musicallin (die levert zonder bezorgkosten). Prima kabels, heb altijd een setje bij me, mocht een lava uitvallen. Gebruik ze overal, omdat de plug toch iets te groot is soms, en de standaardlengtes zijn natuurlijk altijd te kort of te lang![]()
Volgens mij begrijp je me niet helemaal.
Het verschil tussen de ene en de andere kabel kan ik zeker horen, als ik zelf op de apparatuur speel in ieder geval wel.
Mijn opmerking ging dan ook met name over de George L instrument kabel t.o.v. bijvoorbeeld de Spectraflex Fatsoflex of de Klotz La Grange (waartussen niet zoveel klankverschil zit naar mijn ervaring).
Gezien het feit dat de George L patchkabels precies hetzelfde zijn als de instrument kabels, alleen korter, nam ik aan dat ze dezelfde klank hebben, vandaar mijn stelling dat je er waarschijnlijk alleen maar op vooruit kan gaan met de Lava kabels (achteruit kan namelijk in mijn optiek niet).
Ik kan ook het verschil horen tussen een lange goede en een lange slechte kabel. Vooral in het hoog.
Geen verliezen dusdankzij de capaciteit van een kabel verlies je hoog. Over het algemeen is het: des te beter de kabel, des te minder de capacitieve werking, des te minder hoog-verlies.
George L is dus te goed voor jou!![]()
En met een gibson les paul met een norton brugpickup heb je al genoeg laag als je het mij vraagt.
Ik merk dat mijn sound inderdaad helderder is geworden, maar dan kwam ik ook van een aantal bij elkaar geraapte budget patchcables.
Die helderheid komt mijn tone wel ten goede! ook in de lage noten is er meer helderheid (lees: minder vlak en levendiger)
Ik kan me niet meer voorstellen dat ik weer, zoals 10 jaar geleden, met goedkope patchcables, boss pedaaltjes en een 2 tal gitaarkabels van 6 euro zou kunnen spelen.
Toooooooooooooooone!!!
ONRUST NV
De multi industriële muziekfabrikant
onverstaanbaar helder zonder meer
Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed
Favorieten/bladwijzers