Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 83

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    Ik bedoel dus patchkabels die al af zijn, waar je nix meer aan hoef te doen.
    tonica heeft kant en klare klotz patchkabels van 6 euro voor2 stuks tot 18,95 per stuk.k
    Lemonade coverband

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietvanbuiten Bekijk bericht
    tonica heeft kant en klare klotz patchkabels van 6 euro voor2 stuks tot 18,95 per stuk.k
    Die van 6 per 2 klinken wel interesant, zijn ze beter dan de plastic patch kabels die'k nu heb? Of zijn de Cordial patchkabels netzo goed? Want tonica zit in Grön, beetje ver weg.
    Laatst gewijzigd door onrust nv; 5 december 2011 om 15:07
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Dan zit je toch aan de Lava vast denk ik, die zijn soepeler dan George L's als je de reacties hier zo leest, verder ken ik geen solderless kabels.
    Core X2 heeft ook een soortgelijk systeem.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pietvanbuiten Bekijk bericht
    Die van 6 per 2 klinken wel interesant, zijn ze beter dan de plastic patch kabels die'k nu heb? Of zijn de Cordial patchkabels netzo goed? Want tonica zit in Grön, beetje ver weg.
    gelukkig is Tonika niet de enige die dergelijke kabels levert, ik heb ook een setje thuis liggen, gekocht bij musicallin (die levert zonder bezorgkosten). Prima kabels, heb altijd een setje bij me, mocht een lava uitvallen. Gebruik ze overal, omdat de plug toch iets te groot is soms, en de standaardlengtes zijn natuurlijk altijd te kort of te lang

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Volgens mij begrijp je me niet helemaal.
    Het verschil tussen de ene en de andere kabel kan ik zeker horen, als ik zelf op de apparatuur speel in ieder geval wel.
    Mijn opmerking ging dan ook met name over de George L instrument kabel t.o.v. bijvoorbeeld de Spectraflex Fatsoflex of de Klotz La Grange (waartussen niet zoveel klankverschil zit naar mijn ervaring).
    Gezien het feit dat de George L patchkabels precies hetzelfde zijn als de instrument kabels, alleen korter, nam ik aan dat ze dezelfde klank hebben, vandaar mijn stelling dat je er waarschijnlijk alleen maar op vooruit kan gaan met de Lava kabels (achteruit kan namelijk in mijn optiek niet).

Senior Member

Standaard

Tonika heeft ook een webshop.
    Hier ook alleen de prefab Klotz patchkabeltjes, 30 en 60 lang, mono en stereo.
    Ik gebruik ze voor vanalles en heb er nog nooit èèn probleem mee gehad.
    "In God we trust, all others pay cash."

Standaard

Het verschil tussen de ene en de andere kabel kan ik zeker horen, als ik zelf op de apparatuur speel in ieder geval wel.
    Nou, Tristan. Als jij denkt dat je dat kunt horen, dan zou je de uitdaging van 'The sure thing' aan moeten gaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik blijf toch ook wel nieuwsgierig hoor.... Zullen we eens een meeting organiseren waarin we de volgende dingen "blind", dus met een beetje een wetenschappelijk vergelijk, gaan onderzoeken:
    - verschillende gitaarkabels
    - verschillende patchkabels
    - true bypass vs. buffer

Ik heb een Lehle dual looper, dus daarmee kan je prima A en B vergelijken.

Senior Member

Standaard

Ik kan ook het verschil horen tussen een lange goede en een lange slechte kabel. Vooral in het hoog.

De kabels van George L's vind ik eerlijk gezegd helemaal niet denderend klinken, erg dun, met weinig laag en scherp hoog
    Geen verliezen dus dankzij de capaciteit van een kabel verlies je hoog. Over het algemeen is het: des te beter de kabel, des te minder de capacitieve werking, des te minder hoog-verlies.

George L is dus te goed voor jou!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Geen verliezen dus dankzij de capaciteit van een kabel verlies je hoog. Over het algemeen is het: des te beter de kabel, des te minder de capacitieve werking, des te minder hoog-verlies.

George L is dus te goed voor jou!
    En met een gibson les paul met een norton brugpickup heb je al genoeg laag als je het mij vraagt.

Ik merk dat mijn sound inderdaad helderder is geworden, maar dan kwam ik ook van een aantal bij elkaar geraapte budget patchcables.

Die helderheid komt mijn tone wel ten goede! ook in de lage noten is er meer helderheid (lees: minder vlak en levendiger)

Ik kan me niet meer voorstellen dat ik weer, zoals 10 jaar geleden, met goedkope patchcables, boss pedaaltjes en een 2 tal gitaarkabels van 6 euro zou kunnen spelen.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Tonika heeft ook een webshop.
    Hier ook alleen de prefab Klotz patchkabeltjes, 30 en 60 lang, mono en stereo.
    Ik gebruik ze voor vanalles en heb er nog nooit èèn probleem mee gehad.
    Zijn die er ook in 15cm? Want de meeste zijn van die lengte(+- 120 st + nog 4 erbij omdat ik wat spaggeti tekort kom). En dan nog 36 X 30cm en 4 X 60cm. Dus dat wordt een flinke bestelling.
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten