Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 44 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 431
    Senior Member

Standaard

Het juridische gedoe moeten we maar haar beloop laten, vinden jullie niet? Hebben we toch geen invloed op. Mocht Benwave niet tevreden/voldaan uit dit proces komen, dan vind ik er wat van. Voor nu heb ik een grijns van oor tot oor door dit jongensboek-achtige verhaal. Prachtig.

Standaard

Dat kan een leuke kerst voor Frampton worden - en natuurlijk voor Ben en zijn vriend!

Nog een vraag - er wordt hier en daar gespeculeerd dat de gitaar wel van Frampton is, maar een backup voor de 'originele' Comes Alive LP Custom.

Benieuwd wat Ben daar van vindt...

Standaard

Erg cool verhaal ik, ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Ik ben blij dat enkele al het juridisch aspect hebben toegelicht, @pepe no way dat deze gitaar na 50-60 jaar nog opgeëist kan worden door Frampton, ik ken ook enkel de Europese wetgeving (niet die uit Curaçao of de VS) maar ik denk dat ze wel stevig in hun schoenen staan.

Eerlijk gezegd, het aanbod van Frampton/Gibson/... dat je op kosten van hen naar de VS mag komen, gitaar krijgt etc. is leuk maar zij verdienen hier zoveel meer aan. Dus ik hoop dat je een goede deal sluit. Ook al wil je nobel zijn, 'zij' kunnen het hard spelen en jullie lowballen dus maak de juiste keuze.
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Wat mij eigenlijk ook wel interesseert, zijn er foto's van het gecrashte vliegtuig?
    Niet dat ik het verhaal niet geloof, maar ik ben benieuwd naar hoe "gehavend" het toestel was.

Senior Member

Standaard

[QUOTE=soup;2753268] @pepe no way dat deze gitaar na 50-60 jaar nog opgeëist kan worden door Frampton, QUOTE]

Hij is trouwens 30 jaar geleden gekaapt uit het vliegtuig en de 'eigenaars' waren vanaf het begin op de hoogte van de historie, maar dat terzijde. Ik vind het niet zo interessant hoe dat juridisch zit.
    Ik stel me voor dat mij zoiets zou overkomen. Wat doe je dan. Lastig hoor.
    Ik denk dat Ben de leukste keuze gemaakt heeft, een groot avontuur en een mooie herinnering.
    Maar dan moet ie wel met zijn kont naar Miami toe en op die foto komen!

Senior Member

Standaard

[QUOTE=Dweezman;2752778]Het juridische gedoe moeten we maar haar beloop laten, vinden jullie niet?/QUOTE]

Prachtig verhaal en zeer te prijzen dat je voor het avontuur gaat en het niet voor het geld doet.
    Als de deal zo is zal die voor Gibson/PF nooit afketsen, hij is voor USA begrippen to good to be true.

Ze zijn gewoon bang dat het afketst. Bij dit type grote bedrijven zoals Gibson uit de USA gaat het alleen maar om "making money" dus een actie als deze gaat boven hun verstand. Natuurlijk balen ze dat het verhaal al out in the open is. Zoals Geert al schreef zit er zoveel marketing waarde in die gitaar, dus ja daar balen ze van. Maar in het achterhoofd hebben ze angst dat je een beter aanbod gaat krijgen en deze accepteert.

Eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat een aantal advocaten van Gibson de opdracht heeft gekregen om naar juridische mogelijkheden te kijken om de gitaar in USA overhandigd te krijgen.

Misschien is het verstandig om steun van een advocaat te krijgen. Hoe het ook zei, in het positieve geval ga je een contract ondertekenen en het zou zo sneu zijn als daar een boete clausule in staat waar je geen weet van hebt. In het slechtste geval......, geen idee hoe het Amerikaanse recht op heling in elkaar steekt, maar een arrestatie op een Amerikaans vliegveld zou ik zonder die kennis niet uitsluiten.

Ik denk dat er al een aantal USA aasgieren ehh advocaten zich hebben gemeld naar aanleiding van je posts op het Gibson forum, of vergis ik mij?
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 5 december 2011 om 09:26

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd, het aanbod van Frampton/Gibson/... dat je op kosten van hen naar de VS mag komen, gitaar krijgt etc. is leuk maar zij verdienen hier zoveel meer aan.
    Dat zie ik nu al een paar mensen schrijven maar wat voor ontzettende big bucks gaan gibson/frampton eigenlijk helemaal maken met dit verhaal? Wordt het allemaal opgeschreven en een bestseller, of kan gibson het verhaal voor heel veel kwijt aan reuters, of komt er een nieuwe wereldhit van frampton ingespeeld met de custom? Van deze drie scenario's lijkt mij de laatste de meest voor de hand liggende, maar aangezien die gezien het min of meer recente verleden al nagenoeg nihil is....

Het blijftnatuurlijk een prachtverhaal voor gitaarnet.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Er wordt hier een hoop onzin verkocht over de juridische kanten van dit verhaal. Doe er liever het zwijgen toe tenzij je kennis van zaken hebt, anders help je Ben niet.

Het klinkt misschien vreemd, maar in de US kan de eigenaar van een gestolen zaak (en dat is deze gitaar zonder twijfel) desnoods na 50 jaar of langer de zaak terugvorderen, ook van een koper die te goeder trouw was en een normale prijs voor de zaak heeft betaald. Lullig, maar waar. In Nederland kan de eigenaar van een gestolen zaak die nog slechts drie jaar na de diefstal terugvorderen, ook van een koper te goeder trouw (met uitzonderingen, o.a. als de zaak op een veiling werd gekocht of bij consumentenkoop in een gitaarwinkel e.d.).

Wie is nu de eigenaar van de gitaar? Mogelijk Frampton, maar wellicht de verzekeraar die de schade heeft vergoed. Dat volgt meestal uit de polisvoorwaarden.

Welk recht is van toepassing op de deal van Ben met Frampton's managers? Dat ligt eraan vanuit welk oogpunt je het bekijkt. Een Nederlandse rechter zal daarover mogelijk anders oordelen dan een US court. Wat wel typerend is voor de US rechtsstelsels is dat men snel US recht (en rechtsmacht van de Amerikaanse rechter) van toepassing acht op internationale transacties waarbij een Amerikaanse partij betrokken is. Strafrecht speelt hier overigens helemaal niet - tenzij de vriend van Ben zeker wist dat hij DE Frampton gitaar kocht op het tijdstip van koop.

Het is goed om voorafgaand aan de afspraak in de US nog even hetvolgende vast te leggen:
    - dat Nederlands recht van toepassing is op de transactie tussen partijen;
    - dat Frampton c.s. Ben en co volledig vrijwaren/schadeloos stellen voor eventuele aanspraken van welke aard ook van derden mbt de gitaar, met inbegrip van (maar niet beperkt tot) verzekeraars;
    - dat men ook afstand doet van eventuele wettelijke rechten om de gitaar zonder voldoening van de afgesproken tegenprestatie terug te vorderen.

Frampton zelf zou dit moeten akkorderen - het is tenslotte niet duidelijk welke bevoegdheden zijn 'managers' van hem hebben gekregen.

And now back to your regularly scheduled programming...

Senior Member

Standaard

@ keef, jij schrijft precies wat ik twee posts hierboven voor ogen had.
    In een notendop komt het hierop neer:"neem iemand in de arm met verstand van zaken"

@peter Heijnen: Ach ze verkopen wat PF tributes, maar de grootste waarde voor Gibson en PF zit in de marketing.
    Dit is voor elke Marketeer een natte droom, denk primetime tv.shows zoals Letterman, Leno, etc . Magazines, radio internet etc..

Onderschat marketing niet, alleen al op een lullig NL forum is binnen een paar dagen 17 pagina's vol geschreven over Peter Frampton en Gibson
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 5 december 2011 om 10:29

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keef Bekijk bericht
    Dat kan een leuke kerst voor Frampton worden - en natuurlijk voor Ben en zijn vriend!

Nog een vraag - er wordt hier en daar gespeculeerd dat de gitaar wel van Frampton is, maar een backup voor de 'originele' Comes Alive LP Custom.

Benieuwd wat Ben daar van vindt...
    Tja dat is niet uitgesloten. De meeste mensen zijn nu wel overtuigt dat het een Frampton custom betreft, alleen de vraag blijft welke.
    Er is in ieder geval nooit in geen enkel intervieuw sprake geweest van een tweede custom uit de jaren `50.
    En we weten zeker dat hij de laatste drie jaar (1977-1980) op die van ons heeft gespeeld.
    Dus waar was op dat moment de Mariana gitaar als die van ons hem niet is. Wat was er ineens niet goed na 7 jaar.
    Ik zelf weet het nu ook niet zeker meer, alleen Frampton, of zijn techs kunnen hier nog uitsluitsel over geven.
    wel zullen zien. Nog een weekje

Ik vrees dat ik niet naar de us ga, maak me ook niet zo heel veel uit.
    2 uur naar amsterdam
    3 uur van te voren aanwezig zijn
    14 uur vliegen
    2 tot 3 keer overstappen 2 uur
    2 uur in auto naar het plaats van bestemming
    dat is 24 uur enkele reis... Zo goed vind ik die Frampton nou ook weer niet

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten