Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 44 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 431
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja, jammer.
    Ik ben geen expert, volgens mij kan je je beroepen op een percentage vindersloon dat allicht hoger zou zijn geweest dan de CS gitaren. Geen gedoe, gewoon simpel en wettelijk vastgelegd.

Dat er iets "uit de deal te halen valt" en "duimschroeven aandraaien" zijn termen die uit een jongensboek komen.
    Maar nogmaals, ik weet er verder niks van, zoals Ben fijntjes opmerkt en ik geloof niet dat ie van plan is hier iets over te vertellen om de rook te klaren.
    Nu ben je te naïef, Pepe, PF en Gibson gaan deze Gibson tot op het draad uitmelken.

PF verschijnt in een aantal progamma's met dat ding (waar die de nodige centen voor ontvangt) de naam Gibson, wordt in de media tot in den treure genoemd (free publicity) en natuurlijk vermeldt die voor de nodige dollars dat Gibson de gitaar gaat nabouwen als speciale uitvoering (en zie de orders stromen binnen).

Waarschijnlijk kan PF tijdens alle interviews, gelijk gratis zijn aankomende tour, best-off album promoten etc.

Zo werkt dat daar in aan de andere kant van de oceaan.

Aanspraak maken kunnen ze niet meer op die gitaar, ten eerste staat dat ding in de States en ten tweede vraag ik mij ten zeerste af of ze nog aanspraak kunnen maken op de gitaar na 30 jaar.

Standaard

geweldig verhaal,
    het zou mooi zijn als je er allebei een mooi reisje
    en een mooie custom aan over kan houden,
    het gaat tenslotte toch over een stukje popgeschiedenis......
    Lemonade coverband

Standaard

edit; laat ook maar zitten.
    Laatst gewijzigd door LemmyNL; 3 december 2011 om 18:26

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht

Laat goed merken dat je "not fuckeble" bent en dat jullie de gitaar in handen hebben en zij niet.
    Je mag rustig een beetje bluffen hoor, jullie hebben nog steeds de troefkaart in handen.
    Je weet toch niet hoe de deal in elkaar steekt Geert?
    Die gitaar IS van Frampton.
    Stel dat je opgebeld wordt door iemand die zegt dat ie jouw vermiste gitaar in handen heeft en dat je geen praatjes moet hebben want "hij heeft je gitaar".

Vind je dat normaal?
    Ter aanvulling: feitelijk is hier sprake van heling en is Ben of zijn vriend dus strafbaar (ik weet alleen niet of dat nog kan na 30 jaar) dus over die 'troefkaart' heb ik mijn bedenkingen.

Verder ben ik ik het ergens wel met Geert eens: Gibson en het management van PF zal dit verhaal ongetwijfeld helemaal uitmelken, maar is dat een kwalijke zaak?
    Zolang Ben en zijn vriend een vergoeding krijgen voor hun kosten en moeite en zij op een of andere manier profiteren van de publiciteit (desnoods de primeur), wat is dan het probleem?
    Ben zei zelf ook al dat het hem niet om het geld gaat.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Ter aanvulling: feitelijk is hier sprake van heling en is Ben of zijn vriend dus strafbaar (ik weet alleen niet of dat nog kan na 30 jaar) dus over die 'troefkaart' heb ik mijn bedenkingen.

Verder ben ik ik het ergens wel met Geert eens: Gibson en het management van PF zal dit verhaal ongetwijfeld helemaal uitmelken, maar is dat een kwalijke zaak?
    Zolang Ben en zijn vriend een vergoeding krijgen voor hun kosten en moeite en zij op een of andere manier profiteren van de publiciteit (desnoods de primeur), wat is dan het probleem?
    Ben zei zelf ook al dat het hem niet om het geld gaat.
    Volgens NL recht geen heling meer, eigendomsverhaal vervalt na 3 jaar.

Ben en zijn vriend doen het ook gewoon heel netjes en eigenlijk krijgen ze maar een fooi voor hun bemoeienissen.

Ik vind dat Gibson en het management van PF, wel iets eerbiediger met de zaak om mogen gaan en vooral niet teveel de mond moeten roeren.

Senior Member

Standaard

Het feit dat zij de eersten zijn die dit aan de media mogen bekend maken zal wel niet enkel met het verlies aan inkomsten te maken hebben door niet de eersten te zijn. Indien dit al wereldnieuws haalt in de gitaarwereld, en één of andere sjeik (of andere rijke persoon) dit hoort en toevallig een gigantische Frampton fan is, zou die wel eens een zeer verleidelijk bod kunnen maken.

Zeggen dat het je niet om het geld te doen is is gemakkelijk tot je een bod krijgt met 5 nullen

Senior Member

Standaard

Vergeet niet dat het hier gaat om grote bedrijven (naar ik aanneem), Gibson en Peter Frampton, die ongetwijfeld erg goede advocaten hebben. En dan vraag ik me af of de wet nog wel zo waterdicht is.

Standaard

Ach, hout is hout. Als ik op die manier zaken moest doen had ik er al helemaal geen zin meer in. Die nek breuk valt niet meer te fixen, en geen advocaat of wet die daar heel veel aan kan doen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Indien dit al wereldnieuws haalt in de gitaarwereld, en één of andere sjeik (of andere rijke persoon) dit hoort en toevallig een gigantische Frampton fan is, zou die wel eens een zeer verleidelijk bod kunnen maken.

Zeggen dat het je niet om het geld te doen is is gemakkelijk tot je een bod krijgt met 5 nullen
    Ik zeg kassa.. die is leuk man wat een slecht persoon ben jij, daar had ik nog niet aan gedacht

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Ik zeg kassa.. die is leuk man wat een slecht persoon ben jij, daar had ik nog niet aan gedacht
    wtf? Hoezo ben ik een slecht persoon? Ik zeg juist dat ik begrip toon met de managers van Frapton/Gibson dat ze niet tevreden zijn dat je de overeenkomst niet zo zeer strikt hebt nageleefd.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten