Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary
hoewel ze aan de ene kant inderdaad wel vele op elkaar lijken is dat aan de andere kant totaal niet zo! De Mudhoney klinkt veel lekkerder dan de OCD! de drive is veel zachter, minder schel maar veel gedefineerder... Waar ik met de OCD vaak worstelt om er een echt lekker geluid mee te krijgen is dat met de MH een veel minder probleem!
Ik gebruik de MH vaak alleen las licht/medium drive, maar met de OCD erbij krijg ik een hele lekkere vrij zware (voor mij gezien) gedefineerde drive! De OCD alleen klinkt ongedefineerd en modderig in de setting waar ik hem nu in heb staan! Moch tik echt zware humbucker dingen willen doen met mijn strat dan trap ik ook de booster erbij aan op volume '0.' Dat is toch erg fijn voor hele flinke solo's etc! Dit dus i.c.m. mijn strat! Met m'n LP is het een ander verhaal omdat die denk ik wel een 150- 160 % output heeft in vergelijking met de strat, daarbij is de OCD al direct de booster
!
Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary
He, ben ik even blij dat ik een mud honey heb: -).
Ik heb hem trouwens op bijna de zelfde stand als op jou foto.
Ik zelf heb er een Ibanez ts9 voor. Deze maakt er een mooi strak geheel van als het moet. Het mooie van de mh vind ik dat hij je gitaargeluid niet verandert.
Ik had dat met mijn Proco Rat. Die veranderde mijn geluid heel erg en met mijn TS er voor ging hij al snel feetbacken. Toen mijn MH herontdekt want die gebruikte ik alleen als volume boost. Nu gebruik ik hem voor alles en zet bij het wat ruigere werk het boostknopje om. En mocht het dan echt ruig worden zet ik de TS (die ik er voor heb zitten) aan en dat vind ik ook prima werken. De Rat is inmiddels de deur uit.
Ik gebruik juist wat meer volume op de MH.. heeft een lekkere drive zonder te prikkerig te worden.
Toooooooooooooooone!!!
Hmm zit er nog zó veel verschil tussen een RAT en een MH dan? Omdat ze in essentie hetzelfde circuit hebben zo ongeveer.
Heb overigens geen last daarvan met mijn You Dirty RAT met Ruetz mod. Die klinkt me mooi helder, gedefinieerd en strak in de oren. En behoorlijk natuurlijk, net of ik m'n AC30 gewoon ineens vol open gooi, zonder het bijbehorende bloed uit je oren.
Maar wel interessant, ik heb de MH altijd een erg mooi pedaal gevonden, maar wilde eerst wel eens een RAT proberen omdat dat toch een paar centen scheelt.
Favorieten/bladwijzers