Oorspronkelijk geplaatst door
guitarkid
Eerste reactie: doen, nailen die gast.
Echter, een jaar of drie geleden heb ik op Marktplaats een midi-kastje "gekocht" en al vooruit betaald. Ging om ong. 25 euro. Na een week niets, twee weken niets en totale stilte. Geen mail, geen pakketje. Ik heb 'm toen gewaarschuwd dat ik 'm met naam en toenaam zou gaan noemen op allerlei sites. Geen reactie. Ik wist zeker dat ik de juiste persoon had a.d.h.v. adres en tel.nummer, maar het was te ver weg om de sportschool in te schakelen...

Uiteindelijk inderdaad naam etc. gepubliceerd en er gebeurde verder niets. Tot ik een jaar later een smekende mail en even later telefoon kreeg van deze persoon om alsjeblieft die posts e.d. te verwijderen, want bij een sollicitatie was hij hiermee geconfronteerd.... en kreeg de baan niet!
Ongelofelijk, maar waar. Ik kon echter niets voor 'm doen, want die posts kan ik niet meer verwijderen en stonden inmiddels overal, door anderen doorgestuurd.
Vanzelfsprekend was dit nooit mijn bedoeling, hoe erg ik ook baalde van zijn handelen. Dat kastje was overigens al lang weg...
Kortom, kijk uit met dit soort acties, want de gevolgen kunnen groter zijn dan je voorziet...
@langun: ik heb natuurlijk geprobeerd mijn geld terug te krijgen, maar dat kun je schudden. Ook wel logisch, het is een bewuste betaling van mij aan hem en stel je voor dat ik dat kastje wel gekregen had, dan zou ik kunnen claimen dat ik niets ontvangen had en dan wordt het welles-nietes.....
Favorieten/bladwijzers