Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 123 van 866 EersteEerste ... 2373113121122123124125133173223623 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.221 t/m 1.230 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Nee, dat doe ik niet. Ik vraag oprecht waarom dat nodig is.
    Wat mij betreft: omdat het oog ook wat wil en ik meer verwacht van een profi board. Natuurlijk is dat enigzins bekrompen, maar ik heb meer respect voor mensen die hun spullen goed op orde hebben, in ieder geval voor ik de muziek heb gehoord.
    Je levert een verslag toch ook niet in op kladjes, maar in een net uitgewerkte versie? Je gaat toch ook niet solliciteren in overall?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Wat mij betreft: omdat het oog ook wat wil en ik meer verwacht van een profi board. Natuurlijk is dat enigzins bekrompen, maar ik heb meer respect voor mensen die hun spullen goed op orde hebben, in ieder geval voor ik de muziek heb gehoord.
    Je levert een verslag toch ook niet in op kladjes, maar in een net uitgewerkte versie? Je gaat toch ook niet solliciteren in overall?
    Ik ben het echt geheel met je eens! een net uitziende pedalenplank geeft de indruk dat je je spullen goed voor elkaar hebt en je nadenkt over je spullen.

Echter vind ik tranenplaat wel wat over de top, een netjes ingerichtte pedaltrain met de juiste pedalen en patchkabels voldoet al.
    Maargoed, denk dat het gewoon een smaak dingetje is.

Verder moet ik het ook eens zijn met Frusciantefan, funktionaliteit gaat altijd voor! zolang dit in orde is is het al gauw goed.
    Maar ook ik wil dat de boel er netjes en verzorgd erbij staat.

Kortom, zolang je pedalen correct en betrouwbaar werken kun je het zo gek maken als je zelf maar wilt, van saaie pedaltrain via tranenplaat naar graniet met ingebouwde sfeerledjes en een randje afgezet met bont in een koffer van chrome met een gravure van een grommende leeuw.
    Zolang het correct funktioneerd moet je lekker zelf weten wat je ermee doet.
    Toooooooooooooooone!!!

Standaard

Bij een goed pedalboard hoort ook een goede afwerking. Dat is niet alleen omdat het er 'mooi uitziet', maar een strak afgewerkt pedalboard geeft ook gewoon minder problemen. Je blijft niet haken met je schoenen achter patchkabels die 'omhoogkrullen', of je rukt niet per ongeluk een voedingskabeltje eruit als je pedalboard schuift over de grond.

Het hoeft er niet uit te zien als een Cornish board, maar zet gewoon al je kabeltjes goed vast ty-raps aan je board, om 'ongelukjes' te voorkomen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Wat een heerlijk topic voor bij het ontbijt Dit gaat helemaal nergens over, kabeltjes wegwerken of niet..
    Persoonlijk vind ik dat gitaarspelen niks met boekhouden of andere vormen van netjes wegwerken te maken heeft, maar dat mag ieder voor zich beslissen. Wie graag zijn kabeltjes netjes wegwerkt, moet dat vooral doen. Of het iets zegt over of je je spullen goed voor mekaar hebt, betwijfel ik. Mijn bak zit vol spaghetti, maar bevat alleen zorgvuldig uitgezochte en bestklinkende exemplaren van vintage klassiekers. Dat vind ik belangrijker dan goed weggewerkte draadjes..

En nu ik toch bezig ben:
    komt een gastgitarist op ons nieuwe album spelen. Prachtige bak, alle kabels weggewerkt. Na tien minuten gekraak, vraag ik: "dat zijn zeker george L kabeltjes? Dan vraag je om problemen..
    En hij zegt: maar je kan ze op maat knippen en het ziet er zo mooi uit..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Bij een goed pedalboard hoort ook een goede afwerking. Dat is niet alleen omdat het er 'mooi uitziet', maar een strak afgewerkt pedalboard geeft ook gewoon minder problemen. Je blijft niet haken met je schoenen achter patchkabels die 'omhoogkrullen', of je rukt niet per ongeluk een voedingskabeltje eruit als je pedalboard schuift over de grond.

Het hoeft er niet uit te zien als een Cornish board, maar zet gewoon al je kabeltjes goed vast ty-raps aan je board, om 'ongelukjes' te voorkomen.
    Geheel mee eens, maar dit valt allemaal binnen het "funktionele" van een board.

en oja, geen kritiek maar ty-raps = tye wraps

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Wat een heerlijk topic voor bij het ontbijt Dit gaat helemaal nergens over, kabeltjes wegwerken of niet..
    Persoonlijk vind ik dat gitaarspelen niks met boekhouden of andere vormen van netjes wegwerken te maken heeft, maar dat mag ieder voor zich beslissen. Wie graag zijn kabeltjes netjes wegwerkt, moet dat vooral doen. Of het iets zegt over of je je spullen goed voor mekaar hebt, betwijfel ik. Mijn bak zit vol spaghetti, maar bevat alleen zorgvuldig uitgezochte en bestklinkende exemplaren van vintage klassiekers. Dat vind ik belangrijker dan goed weggewerkte draadjes..

En nu ik toch bezig ben:
    komt een gastgitarist op ons nieuwe album spelen. Prachtige bak, alle kabels weggewerkt. Na tien minuten gekraak, vraag ik: "dat zijn zeker george L kabeltjes? Dan vraag je om problemen..
    En hij zegt: maar je kan ze op maat knippen en het ziet er zo mooi uit..
    Hehe. Maar het heeft ook functie. Mijn rack heeft zoveel kabels dat het wel enigzins geordend móet zijn want anders is troubleshooten echt een hel (en dat is het nu al).

Senior Member

Standaard fout corrigeren wel goed doen dan

nou zoals je dit typt volgens jou is het helemaal (NOT )

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap[/QUOTE]
    Gear: ESP LTD KH202 exit/ return Fender Tele USA , Yamaha APX FM500
    Ibanez Prestige , RG1451 Gibson LP Studio , Blackstar HT40 Boss Delay DD-7
    Tascam guitar trainer , Boss CH-1Chorus Boss Blues driver ,Cry baby GCB-95, Polytune
    Boss RC-3 Looper, Dr NO Kafuzz ,Rocktron Cotton Mouth Fuzz

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ghost-rider2006 Bekijk bericht
    nou zoals je dit typt volgens jou is het helemaal (NOT )

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap
    [/QUOTE]

Rofl!

Senior Member

Standaard

oeps.. genant
    Toooooooooooooooone!!!

Standaard

Tijdje terug eindelijk mijn Showmaster maar eens gevuld met pedalen, ben er wel tevreden over zo. Heb aluminium H-profieltjes gebruikt, lekker lichtgewicht en toch sterk. Heb de achterste rij verhoogd door ze te monteren op stukken van de rail die origineel in de Showmaster case zat.
    Nu alleen nog een keer een patchbox maken en dan is het helemaal af.

Close up van de bevestiging van de tweede rij:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten