Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 25 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 242
    Senior Member

Standaard

@keithfan: ik had het over SF10's hoor, maar idd staan er ook 2 TS10'en op MP.

Ik heb ook een Maxon OD808 reissue, maar hoor geen verschil tussen mijn TS10 en de OD808. Misschien dat het op een cleane amp beter hoorbaar is.
    Ik gebruik ze voornamelijk i.c.m. crunchy amps (JCM 800 2204 / Mesa Stiletto).

Wat betreft Japan vs Taiwan, wat D_H zegt, complete bullshit!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik vind het Japan-Taiwan verhaal al jaren overdreven. Bij alle merken. Pure 2e hands marketing. Als er al hoorbare verschillen inzitten is dat eerder te wijten aan componenttoleranties dan iets anders en kan het qua "beter klinken" dus beide kanten op gaan.
    Hmm, ik moet zeggen dat ik toch wel duidelijk kan horen of een pedaal door adequaat geschoolde Japanse vrouwen- of door incapabele Taiwanese kinderhandjes in elkaar is gesoldeerd...
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Standaard

Maar zijn de oude Tube Screamers zoals een oude TS10 echt veel beter dan de re-issues zoals die van de 808 en de 9? En waar komt dat door dan?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ja!
    alle oude klinken 'anders' (*) dan alle nieuwe. ( en dat 'anders' mag gerust gelezen worden als: 'beter' )
    Nieuwe apparatuur klinkt anders dan oude. Dat komt deels door de tand des tijds, maar ook doordat hedendaagse componenten wezenlijk verschillen van vroeger. Ze zijn technisch beter, de toleranties zijn kleiner en het weergavespectrum is groter. Gevolg is dat ze stiller en schoner klinken. En dat willen we niet, wij willen warme geluiden. Nieuwe TS-en ( waaronder gerenommeerde exemplaren) werden bij de Tube Screamer test omschreven als klinisch en zelfs kil. Iedereen prefereerde de oudjes.

Maar
    echt veel beter
    is het niet, de verschillen zijn subtiel. Maar in een directe vergelijking wel duidelijk aanwezig.

Mijn Maxon OD-9 ligt boven stof te happen, want de TS10 mag op het champje als huiskamerscreamer dienst doen.. duidelijker kan niet.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Hmm, ik moet zeggen dat ik toch wel duidelijk kan horen of een pedaal door adequaat geschoolde Japanse vrouwen- of door incapabele Taiwanese kinderhandjes in elkaar is gesoldeerd...
    Bovenstaande quote suggereert voornamelijk je gebrek kennis van de Taiwanese electronica industrie. Die dus al jaren lang volwassen is. Taiwan was de plek om naar toe te gaan toen Japan te duur werd. Dat wil niet zeggen dat het dus slechter is maar dat Taiwan zich goed ontwikkelde. Op een soortgelijke wijze vertrok men later weer naar China omdat Taiwan te duur is.

tendens op dit moment is Vietnam, Cambodja en Indonesie. Omdat China te duur wordt. Zegt allemaal niets over kwaliteit als het producerend bedrijf z'n productie goed onder controle zou hebben.

Soldeerwerk hoor je overigens niet en Ibanez pedalen zijn al decennia lang machinaal gesoldeert.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Bovenstaande quote suggereert voornamelijk je gebrek kennis van de Taiwanese electronica industrie. Die dus al jaren lang volwassen is.
    Nou, de quote suggereert voornamelijk sarcasme, aangezien ik al een aantal van mijn Japanse pedalen voor goed geld heb verpatst nadat ik Taiwanese exemplaren had gescoord met exact dezelfde componenten
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Je moet ook altijd de sarcasme-modus aanzetten, Bambu..
    en liefst nog wat sarcosmileys voor de duidelijkheid..

ik Moet bekennen dat ik door dit topic weer lekker gemaakt ben.. MP geeft een heel gamma aan ouwe ibbies, tegen goeie prijzen. Het zal wel crisis zijn of zo?
    ( oh shit, sarcasmemodus vergeten..)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht

Oh ja, zelf heb ik onlangs de DCF10, FLL Flanger (weliswaar uit de Matser series) gekocht en deze week komt de SF10 daar nog bij.

*zie ook het overtuigende flanger topic*
    Ik wil even onderstrepen dat de DCF10 toch wel een erg lekkere chorus/flanger is. Ik heb hem een paar weken geleden gekocht. Je moet wel van knoppen draaien houden, maar dan heb je wel wat. Volgens mij zijn ze wel redelijk zeldzaam.

Hou verhoudt zich deze trouwens tot de 9-serie flanger (FL-9) qua geluid en kwaliteit?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik wil even onderstrepen dat de DCF10 toch wel een erg lekkere chorus/flanger is. Ik heb hem een paar weken geleden gekocht. Je moet wel van knoppen draaien houden, maar dan heb je wel wat. Volgens mij zijn ze wel redelijk zeldzaam.

Hou verhoudt zich deze trouwens tot de 9-serie flanger (FL-9) qua geluid en kwaliteit?
    Knoppen draaien doe ik niet (meer), ja die ene chorus-setting van jou wil ik nog 's proberen, maar ik heb hem nu vast op die ene flanger-sound, en dat bevalt idd prima.

De FL-9 is redelijk vergelijkbaar volgens mij, maar ik heb alleen de reissue getest. Ik vond hem wel ok, maar veel te duur. 2eHands is ie wellicht interessanter. Ik vermoed dat de FL-9 wat donkerder zal klinken dan de DCF, vanwege het analoog/digitaal verhaal, en wat minder "chorusy".

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Knoppen draaien doe ik niet (meer), ja die ene chorus-setting van jou wil ik nog 's proberen, maar ik heb hem nu vast op die ene flanger-sound, en dat bevalt idd prima.

De FL-9 is redelijk vergelijkbaar volgens mij, maar ik heb alleen de reissue getest. Ik vond hem wel ok, maar veel te duur. 2eHands is ie wellicht interessanter. Ik vermoed dat de FL-9 wat donkerder zal klinken dan de DCF, vanwege het analoog/digitaal verhaal, en wat minder "chorusy".
    DE Fl-9 kan prima chorus simuleren. En hij klinkt ( want hij is) nagenoeg hetzelfde als de FLL en SF10. Maar een totaal ander verhaal dan de DCF, dus.
    Niks mis met digitaal flangen, trouwens. Digitale chorus blijft een moeilijke zaak, het wordt snel te kil en dun. Maar digiflange kan lekker extreem en ijzig..

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten