Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 25 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 242
    Senior Member

Standaard

Vandaag heb ik m'n Mostortion weten te repareren met contactspray.
    De switch haperde, en het blijkt dat je die er eenvoudig uit kunt trekken.
    Gewoon flink wat contactspray op basis van isopropanol erin gespoten, en even laten drogen. Daarna deed ie het weer perfect.

Ik had een paar jaar geleden mijn WH10 ook al 's gerepareerd met hetzelfde spul. De potmeter kraakte heel erg, en werd na elke spray-beurt beter.
    Pas na de 4e of 5e keer was de kraak er helemaal uit, en tot op de dag van vandaag doet ie het weer perfect.

De Mostortion is trouwens een erg gaaf pedaal, die boost m'n crunchy amps naar metal-heaven, heerlijk!

Senior Member

Standaard

Voor degene die alvast een flinke jumpstart wil maken v.w.b. de topic-titel:

http://link.marktplaats.nl/504372210

Ik denk dat de vraagprijs van €800,- redelijk is, aangezien er wel een paar zeldzame pedalen tussen zitten, zoals de DDL20 en de MT10, maar wellicht dat je de boel voor €700,- of €750,- wel meekrijgt?

Oh ja, zelf heb ik onlangs de DCF10, FLL Flanger (weliswaar uit de Matser series) gekocht en deze week komt de SF10 daar nog bij.

*zie ook het overtuigende flanger topic*
    Laatst gewijzigd door Henri H; 20 november 2011 om 11:53

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Oh ja, zelf heb ik onlangs de DCF10, FLL Flanger (weliswaar uit de Matser series) gekocht en deze week komt de SF10 daar nog bij.
    De SF10 zou ik alleen al vanwege de coole kleur willen hebben
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Lekker spul, die 10-serie..
    En je kan ze meestal nog tegen gewone prijzen kopen. De Ts10 kost geen drol en ik hoor eigenlijk nauwelijks verschil met mijn dure 808 of 9. ook hoor ik geen verschil tussen de Japanse of Koreaanse TS10. En de TS10 is de enige echte SRV-tubescreamer. Ik lees wel overal dat ie een 808 of 9 gebruikte, maar heb daar nooit fotografisch bewijs van gezien. Wel van de TS10..
    De betrouwbaarheid van de 10-series is m.i. wel ietsje minder dan de oudere apparaten. Ze schakelen misschien beter, ik heb er geen klachten over. Maar ik heb een jaar of wat terug twee 10's naar D_H gestuurd wegens allebei dood.. en hoewel hij ze weer tot leven wekte, is een ervan nu toch weer zachtjes gestorven, zonder gebruikt te worden..
    @D_H: geef je garantie op reparaties?

Ook de andere 10's geven vaak veel voor het geld. Die Delay Champ bijvoorbeeld is een geweldige analoge delay, die in sound niks onderdoet voor zijn ( alweer erg dure) oudere broertje uit de 9 serie. De chorus en compressor vind ik persoonlijk net wat minder dan de 9's , maar misschien ben ik teveel verwend..
    waren die nieuw ook zo goedkoop da die ts10? en hoe duur worden ze nu dan verkocht? en dat zijn dan ook gewone goede originele uit japan

Senior Member

Standaard

De TS10 is rond de €50,- op dit moment vermoed ik.
    Ik heb er in ieder geval iets dergelijks voor betaald.
    Destijds waren ze rond de fl110,- nieuw.

Op deze site kun je dat allemaal mooi bekijken:

http://tonehome.de/10-series-power.html

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keithfan Bekijk bericht
    waren die nieuw ook zo goedkoop da die ts10? en hoe duur worden ze nu dan verkocht? en dat zijn dan ook gewone goede originele uit japan
    De 10 serie was volgens mij destijds een tikkie goedkoper dan de 9 serie. Ik kocht er een in pakweg 1991, voor iets minder dan 100 gulden. ( de TS 9 van de andere gitarist was de avond ervoor weer eens verzopen in bier en we besloten een reserve aan te schaffen).
    Voor de huidige prijzen kijk je even op een bekende verkoopwebsite. En daar zijn ze ietsje duurder dan Huisjes zegt, maar niet veel. Land van herkomst kan Japan zijn,maar evengoed Taiwan. Ik heb ze beiden en hoor geen verschil in geluid, wel in het prijskaartje.

Als bezitter van veel TS-en en organisator/demonstrateur van de (Inter-)nationale Tubescreamer Test wil ik graag kwijt dat er volgens de luisteraars maar één duidelijke scheidslijn in het TS- verhaal loopt: alle oude klinken 'anders' (*) dan alle nieuwe. Wat dat betreft is er geen mooiere TS te koop voor weinig geld dan de TS10.

( en dat 'anders' mag gerust gelezen worden als: 'beter' )
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    De SF10 zou ik alleen al vanwege de coole kleur willen hebben
    Er staan er 2 op MP!
    Als je trouwens nog een lekkere chorus zoekt, zeker ook de SC10 checken! Kost ook geen drol.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Er staan er 2 op MP!
    Als je trouwens nog een lekkere chorus zoekt, zeker ook de SC10 checken! Kost ook geen drol.
    Die op MP had ik ook al gezien, maar eentje is gemodificeerd naar de ts808 en van die ander krijg ik geen reactie of die in japan of taiwan is gemaakt. Als iemand nog een Japanse ts10 in de aanbieding heeft is die bij mij altijd welkom! of is het echt zo dat je dat verschil niet hoort tussen japan en taiwan?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keithfan Bekijk bericht
    Die op MP had ik ook al gezien, maar eentje is gemodificeerd naar de ts808 en van die ander krijg ik geen reactie of die in japan of taiwan is gemaakt. Als iemand nog een Japanse ts10 in de aanbieding heeft is die bij mij altijd welkom! of is het echt zo dat je dat verschil niet hoort tussen japan en taiwan?
    Ik vind het Japan-Taiwan verhaal al jaren overdreven. Bij alle merken. Pure 2e hands marketing. Als er al hoorbare verschillen inzitten is dat eerder te wijten aan componenttoleranties dan iets anders en kan het qua "beter klinken" dus beide kanten op gaan.

808mods kun je terugdraaien. Blijven 2 weerstanden.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

+ 10 ( plus TS10!! )

Helemaal mee eens. Alle (?) Ts10's hebben de 'heilige' JRC4558D aan boord en de 808 mod houdt dus nagenoeg niks in. En de componenttolerantie maakt dat de ene beter klinkt dan de andere. Op de tot nu toe enige (Inter-)nationale Tubescreamer Test werd de lichtelijk gay-uitvoering van de TS10, de MSL, dan ook de absolute winnaar..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten