Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 117 van 866 EersteEerste ... 1767107115116117118119127167217617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.161 t/m 1.170 van 8652
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Leg uit?....
    Mijn zoon heeft de behringer. Ik heb m getest en dat ding doet wat ie doen moet - veel stemapparaat voor weinig geld. Na een jaartje of zo is er weinig meer van over, de hele bovenkant ligt eraf, maar hij doet het gewoon nog steeds..

Ik kocht een polytune toen ik wegens omstandigheden twee stemapparaten moest hebben. Ik had al een Korg DT-10 en wilde er eigenlijk nog een kopen, maar liet me de poly aansmeren in de muzeikzaak.. Het ding heeft ernstige beperkingen, je kan bv niet zo makkelijk halfje down tunen. De polymode werkt slecht of helemaal niet op akoestisch- elektrische gitaren (ding pikt allerlei bijsignalen op). en most of all: ik zie niet goed en kan de schaal van de poly, met die kleine kutledjes, gewoon niet zien.. die van zowel de Korg als de Behringer kan ik prima zien.

Of zoals mijn technicus zei: met die Korg speel je over dertig jaar nog, met die poly echt niet...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Mijn zoon heeft de behringer. Ik heb m getest en dat ding doet wat ie doen moet - veel stemapparaat voor weinig geld. Na een jaartje of zo is er weinig meer van over, de hele bovenkant ligt eraf, maar hij doet het gewoon nog steeds..

Ik kocht een polytune toen ik wegens omstandigheden twee stemapparaten moest hebben. Ik had al een Korg DT-10 en wilde er eigenlijk nog een kopen, maar liet me de poly aansmeren in de muzeikzaak.. Het ding heeft ernstige beperkingen, je kan bv niet zo makkelijk halfje down tunen. De polymode werkt slecht of helemaal niet op akoestisch- elektrische gitaren (ding pikt allerlei bijsignalen op). en most of all: ik zie niet goed en kan de schaal van de poly, met die kleine kutledjes, gewoon niet zien.. die van zowel de Korg als de Behringer kan ik prima zien.

Of zoals mijn technicus zei: met die Korg speel je over dertig jaar nog, met die poly echt niet...
    Ok. Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik kan me helemaal niet vinden in je bevindingen. Ik tune vaak tussen 4 tot 5 verschillende tunings zonder enig probleem. De poly modus moet je ook niet als nauwkeurig stemapparaat willen gebruiken. Dat is het niet en is het ook niet voor bedoeld. Het is puur om snel te checken wat out of tune is.

Ik gebruik ook in de winkel uitsluitend de Polytune en dan stem je dagelijks alle soorten gitaren van electrisch, bas, akoestisch met element of microfoon tot jazzgitaar etc. Geen probleem.

Nee, ik kan me echt niet vinden in je bevindingen. Ik vind de Polytune geniaal. Beste tuner op de markt op dit moment.

Senior Member

Standaard

ZvP, deze is lekker duidelijk (zelfs ik kan 'm aflezen...)

"In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Leg uit?....
    De behringer kan ook iets anders dan E standaard of E drop D? De behringer geeft geen valse noten in poly mode, maar zuivere in single mode? (of andersom)

Ik vind het idee zeer interessant, maar heb al zoveel slechts over de Polytune gelezen dat ik het lekker bij mijn Turbo Tuner hou.

Ik vind de Polytune geniaal. Beste tuner op de markt op dit moment.
    Voor mij is dat de Turbo Tuner. Nauwkeuriger en duidelijker dan dat kan niet!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ok. Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik kan me helemaal niet vinden in je bevindingen. Ik tune vaak tussen 4 tot 5 verschillende tunings zonder enig probleem. De poly modus moet je ook niet als nauwkeurig stemapparaat willen gebruiken. Dat is het niet en is het ook niet voor bedoeld. Het is puur om snel te checken wat out of tune is.

Ik gebruik ook in de winkel uitsluitend de Polytune en dan stem je dagelijks alle soorten gitaren van electrisch, bas, akoestisch met element of microfoon tot jazzgitaar etc. Geen probleem.

Nee, ik kan me echt niet vinden in je bevindingen. Ik vind de Polytune geniaal. Beste tuner op de markt op dit moment.
    De polymode werkt prima met elektrische gitaar - behalve het bekende probleem met de lage e. En hij zal misschien goed werken in de winkel, maar onstage met een electro-akoest die geluid oppikt van contrabas, viool en sax is het onbegonnen werk, totaal onbruikbaar.

Op zich geeft dat niet zoveel, je hebt immers nog de gewone stemmogelijkheid. Maar waar ik bij mn Korg met een druk op de knop in Es kan stemmen ( terwijl de tuner fijn E aangeeft) kan dat bij de polytune niet: die zegt d#, g# etc. en dat kan ik wel behappen, maar onze bassist niet - want zoals bekend hebben bassisten maar 4 staat tot 6 intelligentie ten opzichte van gitaristen

Mijn ergste klacht is persoonlijk, vanwege mijn slechte ogen: als je bijna zuiver staat, licht het rode rijtje leds zwakjes op. dat kan ik niet zien. Bij de Korg kan ik dat wel, en ik wil mijn polytune dan ook graag ruilen tegen een DT-10. iedereen mag me pm-en...

(EDIT: ik heb al een geïnteresseerde DT-10 bezitter gevonden..)
    Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 18 november 2011 om 10:40
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Grappig, het lijkt mij juist echt kut als je in Eb of D# moet stemmen en het ding geeft geen Eb of D# maar een E aan.
    De meeste van die pedaltuners zijn naar mijn idee sowieso of niet af te lezen, of onzuiver, of allebei.
    Ik heb nu een TU-2, qua aflezing prima (voor mij beter dan de DT-10), maar daarmee krijg ik mijn gitaren niet superzuiver (ik heb erg kritische oren wat dat betreft).
    Die strobodingen vind ik helemaal niks, wat een rukuitvinding is dat zeg, de ergste was nog de Strobostomp, echt totaal niet af te lezen op het podium dat ding.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Die strobodingen vind ik helemaal niks, wat een rukuitvinding is dat zeg, de ergste was nog de Strobostomp, echt totaal niet af te lezen op het podium dat ding.
    Ik kan me ook al eerdere rants van je tegen de strobe's herinneren. Ik ben zo ontzettend tevreden met die turbo tuner! Het is zonder meer het enige pedaal ooit waarbij ikzelf -na alweer twee jaar of zo- me nog nooit heb afgevraagd of er iets beters voor in de plaats kon. Ook ik heb een kritisch oor met stemmen en sinds de tt wordt dat oor signifikant minder geteisterd door onwelgevalligheden! Ik sluit me gevoegelijk aan bij Harold.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Heb je de Turbo Tuner wel getest? Strobostomp is niet vergelijkbaar, op de techniek na...

Senior Member

Standaard

Ik heb de Polytune en Pitchblack.
    De Polytune stemt redelijk goed en snel, maar heeft een paar tekortkomingen die best wel irritant zijn:
    - lage e-snaar in polymode onnauwkeurig
    - flinke ruis als het pedaal aan staat, terwijl je stemt.
    - soms blijft ie in polymode, terwijl je één snaar aanslaat

De Pitchblack reageert wat trager, en stemt minder nauwkeurig heb ik het idee.
    Als je de snaar net heb aangeslagen, wordt de noot hoger aangegeven dan wanneer je hem even uit laat "zingen". Hier heeft de PT geen last van.
    Ook pakt de PB soms de b-snaar niet goed op, maar dat kan natuurlijk exemplarisch zijn.
    Hij heeft dan weer geen last van die irritante ruis.

Ik zit er sterk aan te denken om 's voor een Turbo Tuner te gaan, hoor er alleen maar positieve ervaringen over.

Senior Member

Standaard

Wat betreft stemzuiverheid zou ik heel graag die Turbo Tuner willen hebben, maar wie wil er nou naar zo'n ronddraaiend ding kijken?
    Ik kan daar echt helemaal niks mee, zelfs met dat ding niet volgens mij.
    Is er geen normale tuner die lekker snel en echt accuraat is?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten