Hier ook een moglijkheid: Patchbau met schakelbare buffer en tunermute
http://www.shinyguitargear.nl/custom...ay_buffer.html
Hier ook een moglijkheid: Patchbau met schakelbare buffer en tunermute
http://www.shinyguitargear.nl/custom...ay_buffer.html
Laatst gewijzigd door Einzeln; 30 oktober 2011 om 11:51
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
eueemmm, tja wat is een buffer. Ik weet zelf niet precies wat een buffer doet, maar wel waar je ze voor kan gebruiken.
Een buffer doet iets met weerstand van input en output waardoor je minder toneverlies krijgt. Het is geen booster, dat is echt iets anders. Een buffer is net als true bypass een manier je signaal van A naar B krijgen als je effect uit staat. Met true bypass loopt er letterlijk een draadje van A naar B zonde het effect, maar met een buffer heb je alsnog een stukje elektronica waar je signaal door heengaat.
De precieze techniek weet ik niet, maar er is hier vast iemand die dat goed kan uitleggen.
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Kort gezegd: Het verlaagt het je impedantie waardoor je minder verlies hebt op lange kabels.
Who needs a signature?
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
Ik ben ook donders lui hoor, heb me profielwerkstuk afgelopen jaar nog in 1 week moeten maken, had geen zin om het eerder te doen. En ik zit te veel op gitaarnet en doe te weinig andere dingen, maar ik maak wel graag ruimte voor dingen die ik leuk vind daar is solderen 1 van (branden niet)
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
ben ook bezig met een pedal board, ik zou graag al mijn kabels ingeplugd laten zo iets als een patchbox, alleen wilde ik het doen, met deze pluggen zou dat wat zijn of zijn jullie bang voor tonesuck?
IMGhttp://www.bax-shop.nl/jack/dap-6.3-jack-chassis-to-6.3-jack/product-details.htmlIMG
Gewoon doen lijkt me.
Goede pluggen en kabels veroorzaken geen tonesuck. Dat is voorbehouden aan (een keten van) BOSS-pedalen, CryBaby GCB-95, TC Electronic G-Mayor (I), en sommige FX-loops.
Uiteraard zijn er nog meer tonesuckers, maar de legendarische vraag blijft dan natuurlijk: "Will it swallow?"
Onieda
Goeie kabels is een must, je keten is zo sterk/goed als de zwakste schakel.
Een keten van Boss pedalen kan prima werken, sterker nog, het gaat om de ingangsimpedantie. Heb je Boss pedalen met 1m ingangsimpedantie zoals een CS-3 of een OD-3? Zet die als eerste in je keten en je hebt de impedantie die doorgaans iedere gitaarversterker heeft, kortom, alsof je zo in je versterker geplugd zit.
Sommige Boss pedalen zijn tone-suckers. Ik ervaar dat een Boss DS-1 en een CE-2 (japan) echte tone-suckers zijn, maar dat kan ook komen omdat hun ingangsimpedantie geen 1 meg is maar 470kOhm en dus daar verlies je al hoog uit je signaal wat ervaren wordt als tonesuck.
Zet je een 470kOhm ingang NA je Boss pedaal met 1 meg ingangsimpedantie......dan is het ineens een heeeeel ander verhaal.
Joe Walsh en Prince hebben nagenoeg uitsluitend Boss pedalen....betrouwbaar, goedkoop, overal verkrijgbaar, makkelijk in te stellen, goede en constante geluidskwaliteit en slim design want een batterijtje wisselen die je in 20 seconden.
Favorieten/bladwijzers