Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 599

Hybrid View

  1. #1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Geweldige insteek Aaron
    Ben heel benieuwd. die vorm heeft wel wat sixties Rickenbacker vibe.

    Ik kan je wel nu al zeggen dat hij zittend niet heel comfortabel gaat zijn
    Ik verwacht wel 'issues' met de balans; ik hoop dat die massieve centrale balk door het midden en ook het blok in de kont wat tegenwicht gaan bieden. Maar ik wil nu eens een hollow body maken en ervaren wat die doet op het volume van het slagveld; ik ben dat holle geluid in de loop van de tijd meer en meer gaan waarderen.

    Ik was al blij dat ik de bovenste hoorn enigszins richting de twaalfde fret kon strekken door de plank schuin te leggen. En wat betreft de plaats van de taille: misschien kan ik die nog een beetje richting de kont smokkelen, maar ik moet in ieder geval in het vlakke deel van de plaat blijven en de 'bult' moet rondom toch min of meer even ver van de rand verwijderd blijven.

    Beslissingen van de arme gitaarbouwer; het geld groeit me bepaald niet op de rug de laatste tijd. Ik heb al een jaar of vijf geen vaste baan meer en het zijn geen florissante tijden (ik vraag me de laatste dagen af of Europa op termijn door China opgekocht gaat worden); daarom draai ik elk dubbeltje twee keer om, en op en neer naar Barneveld kost heel wat dubbeltjes.

    Maar ik ben ervan overtuigd dat dit stoelzittinkje in combinatie met nog wat andere resten hout die ik heb een eigenzinnig en bruikbaar instrument gaan leveren.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik verwacht wel 'issues' met de balans; ik hoop dat die massieve centrale balk door het midden en ook het blok in de kont wat tegenwicht gaan bieden. Maar ik wil nu eens een hollow body maken en ervaren wat die doet op het volume van het slagveld; ik ben dat holle geluid in de loop van de tijd meer en meer gaan waarderen.

    Ik was al blij dat ik de bovenste hoorn enigszins richting de twaalfde fret kon strekken door de plank schuin te leggen. En wat betreft de plaats van de taille: misschien kan ik die nog een beetje richting de kont smokkelen, maar ik moet in ieder geval in het vlakke deel van de plaat blijven en de 'bult' moet rondom toch min of meer even ver van de rand verwijderd blijven.

    Beslissingen van de arme gitaarbouwer; het geld groeit me bepaald niet op de rug de laatste tijd. Ik heb al een jaar of vijf geen vaste baan meer en het zijn geen florissante tijden (ik vraag me de laatste dagen af of Europa op termijn door China opgekocht gaat worden); daarom draai ik elk dubbeltje twee keer om, en op en neer naar Barneveld kost heel wat dubbeltjes.

    Maar ik ben ervan overtuigd dat dit stoelzittinkje in combinatie met nog wat andere resten hout die ik heb een eigenzinnig en bruikbaar instrument gaan leveren.
    zoals je 'm nu hebt getekend, en met de dikte van de body (gewicht kont) die je plant, denk ik dat de balans aan de strap nog wel zal meevallen. mss dat de riem wat krap gaat aanvoelen (door de relatief korte body)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    daarom draai ik elk dubbeltje twee keer om, en op en neer naar Barneveld kost heel wat dubbeltjes.
    voor jou kosten het dubbeltjes.., voor mij zijn het euro's wat het kost.., but it's only once a year ! come on man, don't let us down.., we need you there too
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  4. #4

    Standaard

    Verhuis naar mijn nieuwe pand zit er zowat op. Wellicht krijg ik dus weer wat meer tijd om hier eens een bezoek te brengen (gitaarbouw zelf zal -helaas- nog even op zich laten wachten).

    Als extra aantrekkingskracht tot een bezoek aan Gitaarnet kan deze maffe klapstoelgitaar alvast tellen. Schitterend idee!



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat één van de eerste dingen in dit project het maken van een mal gaat zijn. Ik heb nog een fikse plaat MDF van 12 mm dik. Als ik daar nu eens twee identieke stukken uithaal en die met wat blokjes op een bepaalde afstand zet, zou ik iets moeten hebben waarmee ik mijn buigbaar triplex in de vorm kan dwingen voor het wordt gelijmd. Ik ga er voorlopig even vanuit dat het triplex buigbaar genoeg is; anders moet ik een plan B verzinnen.

    Maar om de vorm van de mal te bepalen, zal ik eerst het voorblad uit de stoelzitting moeten zagen. Ik wil voor en achter rond de klankkast binding aanbrengen dus ik heb 2mm marge voor foutjes wat dat betreft, maar ook niet meer dan dat.

    Piekerdepieker
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Phe-No-Me-Naal,

    Hij "zit" wat te tokkelen, krijgt nu ineens een heel nieuwe betekenis
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Haha alweer een fantastisch project van aaronstonebeat. Je bent toch wel een beetje de 'mad scientist' van dit forum geworden wat betreft gitaarbouw. En ja, dat is absoluut een compliment!
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Knap modelletje. Schreeuwt om bindingen trouwens.... Zijn die er ook in het zwart? Of een echte kleur? Groen, geel, bruin?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top