Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 39 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 389

Discussie: Elektro FAQ

Senior Member

Standaard

Hallo iedereen,

Ben bezig met de elektronica van mijn superstrat te solderen en wil graag volgend schema gebruiken.

Dit is de 5-standen die ik er op heb:

Over de indeling van de pinnen ben ik al uit (zou 3-2-1-A-3-2-1 moeten zijn). Op het schema is de witte geleider komende van de brug-pu nergens mee verbonden. Als ik hem ook effectief los laat, werkt alles bahalve de 5e stand (enkel HB). Hij is op het schema van Dimarzio wel 'wit' gekleurd, dus als ik hem bij aansluit op die andere 'wit' gekleurde geleider op het schema, werkt de HB wel maar krijg ik storing + een verandering in tone. Weet iemand raad???

Grtz Jo

Standaard

Welk merk elementen heb je en weet je daarvan de kleurcode?

Als ik het schema goed interpreteer, schakelt het 't brugelement tussen parallel en serie. (zie hier)

En hoezo is de witte draad van het brugelement nergens mee verbonden in het schema? Die is verbonden met het element en de schakelaar, en maakt via de schakelaar òf met de rode òf met de zwarte draad van het element verbinding.

En PS:
    Je hebt voor dit schema een schakelaar met twee 'commons' nodig; het exemplaar in jouw afbeelding heeft er maar één en dat gaat niet werken zoals het hoort.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Bedankt Aaron, heb net zelf ook al gemerkt dat ik een verkeerd schema aan het gebruiken was. Je hebt hier denk ik ook nog een kleine schakelaar nodig om te splitten waar ik heb over gezien. Ik dent dat dit schema beter gaat lukken...

Ik heb een Dimarzio Super distortion, de 2 single coils zijn nog origineel.

Grtz

Standaard

Ah, je wilde helemaal geen extra schakelaar.

Blijft het feit dat je voor de schakeling met 'auto-split' een schakelaar met twee 'commons' nodig hebt. In het schema zijn dat de connectoren linksboven en rechtsonder; het zijn twee gescheiden rijen aansluitingen waarvan er bij elke één afwisselend verbinding maakt met de andere contacten in zijn rij.

Die connector is weliswaar niet aangesloten maar toch essentieel. Bij jouw schakelaar zou je in de standen 2, 3 en 4 de aarde rechtstreeks met de signaalkant verbinden (omdat je maar één common hebt) en slechts oorverdovende stilte horen.

EDIT:

Zo één dus:

Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 19 september 2011 om 21:44
    Aaron Stonebeat

Standaard Jack-in plug solderen

Beste mensen,

Wie kan mij vertellen hoe ik deze plug moet aansluiten op mijn preamp? Vanuit mijn preamp gaat een kabel met daarin een rood, wit en zwart kabeltje. Welke moet ik nu waar op solderen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spartametje Bekijk bericht
    Beste mensen,

Wie kan mij vertellen hoe ik deze plug moet aansluiten op mijn preamp? Vanuit mijn preamp gaat een kabel met daarin een rood, wit en zwart kabeltje. Welke moet ik nu waar op solderen?

Gokje:
    1 zwart
    2 wit
    3 rood (misschien moet wit samen met rood of zwart en 2 dus leeg)

Banned

Standaard

Ik ben mijn schemaatje kwijt en kan niet meer bedenken hoe het zou zou moeten zijn. Maar naast een 5/way stratschakelaar kan je een potmeter gebruiken om het hals element erbij te draaien (blendpot) Er is ook zo'n schematje waarbij je met 1 potmeter in de 1e stand (brugelement) het halselement erbij draait, en in de 5e stand (halselement) het brugelement erbij draait.

Weet iemand wat ik bedoel?

Standaard

Ik dacht al dat ik dat ooit eens had uitgevlooid, en inderdaad:

Het werkt het beste als je de blendpot een beetje modificeert, en wel zo dat je een stukje van de koolstofbaan verwijdert aan de rechterkant in het schema. Als je dan het halselement wegdraait, is het ook helemaal weg.
    Aaron Stonebeat

Banned

Standaard

aaron, terwijl ik mijn bericht net geplaatst heb, schiet het me te binnen. Het is de Fezz Parka Mod en die werkt inderdaad het beste met een no-load potmeter:

Alleen nog ff een weerstandje en condensatortje paralel over de volumepot als treble bleedcap voor laag volume en klaar is Kees.

In ieder geval bedankt AaronSB.

Member

Standaard

Hoi

Ik heb even een vraag over een wiring diagram en een 3 way fender switch.

Ik heb volgende switch besteld

Gaat dat werken als ik hem met volgende wiringschema wil gaan gebruiken ?

http://www.teslapickups.com/wp-conte...Way-Switch.pdf

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten