Nou, ik heb gisteren in de oefenruimte die cheapo, kloterige en veel te zware erg vernaggelde Strat eens uitgebreid getest maar damn .... het is toch echt wel ff wat anders als een Am Standard van nu. Niet schel, erg veel mid en een mooi maar beheerst laag. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van een gitaar die als erg slecht te boek staat.
Tja, ik gebruik mijn kleine Duo Sonic uit 1966 (met de scale 22.5 hals) veel in de oefenruimte voor Nirvana, Radiohead en rauwe rock.
Ik zet hem gewoon op het neckelement icm een goede fuzz en dan braakt die een heerlijk geluid uit.
Gaat prima door de mix.
Maar clean, met een klein beetje reverb, klinkt die ook lekker
Wel een setje 0.12 erop gelegd
Voordeel van eigen nummers is dat niemand kan zeggen dat je sound niet passend is. Maar na jaren en jaren alleen maar LP's gebruikt te hebben is een Fender wel een verademing en toch een stuk veelzijdiger. LP's zijn het beste in wat ze doen maar .... het is wel wat beperkt en snel overkill. Ik wil nu ook zeker eens een oudere Mustang proberen, heb die altijd vet gevonden en die zijn ook voor leuke prijzen te krijgen de laatste tijd.
De meeste Mustangs die te koop worden aangeboden zijn uit de 70's en de kwaliteit is beduidend minder als de jaren 60 exemplaren, goed testen dus
Mijn blauwe Mustang is bijna klaar, zit nog op een paar onderdelen uit de USA te wachten.
Ik heb van MP nog een losse Mustang body gekocht, want ik heb nog zoveel onderdelen over, waaronder een 22.5 Fender hals, dat ik er eentje in elkaar ga zetten, een allergaartje zeg maar.
Daar wil ik Dimarzio mini humbuckers in single coil formaat in gaan zetten en de schuifschakelaars gaan dan dienen als aan/uit/coilsplit schakelaar.
Favorieten/bladwijzers