Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 941 van 1797 EersteEerste ... 44184189193193994094194294395199110411441 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.401 t/m 9.410 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    tja.. dat krijg je als je een vintage reissue '62 RELIC wil...

vermoedelijke denkwijze van deze cultuurbarbaar:
    Ik wil het lakwerk van Galagher... Ik flikker m een paar keer door de kamer en bind m achter mn auto! 200 kilometer moet genoeg zijn toch? oh ja... en de afwerking zoals de Jimi's Monterey strat!!! eh... heeft er iemand een zippo? nou nog ff de slijtplekken maken.. weet je.. Ik doe het zelf wel... doe ik het op de achterkant... dat ziet toch niemand!.. zo... schuurmachientje... zo....BRRRROAAAAARRRR!!!! KUT! Nou issie schoon en blank... Goh.. hoe zou ie klinken als ik de achterkant gewoon helemaal kaal maak?... BRRROAOAAAARRR!!
    shit... mislukt... damn.. best lastig! nou ja.. dan verkoop ik m wel voor duizend euro.. yeah.. right!
    Terwijl dezelfde gitaar te koop staat met een kleine lakbeschadiging in de buurt van de Neckplate en die krijgt er ook al geen 950 voor. Deze man mag nog lang gaan genieten van zijn Relic gitaar want ik denk dat zelfs de 600 van Geert erg positief is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobvanKempen Bekijk bericht
    Terwijl dezelfde gitaar te koop staat met een kleine lakbeschadiging in de buurt van de Neckplate en die krijgt er ook al geen 950 voor. Deze man mag nog lang gaan genieten van zijn Relic gitaar want ik denk dat zelfs de 600 van Geert erg positief is.
    Ja misschien wel, maar er is overal een gek voor (zegt de man die de crap cheapo Fenders uit de 60's en 70's waardeert)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Ja misschien wel, maar er is overal een gek voor (zegt de man die de crap cheapo Fenders uit de 60's en 70's waardeert)
    Nou, ik heb gisteren in de oefenruimte die cheapo, kloterige en veel te zware erg vernaggelde Strat eens uitgebreid getest maar damn .... het is toch echt wel ff wat anders als een Am Standard van nu. Niet schel, erg veel mid en een mooi maar beheerst laag. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van een gitaar die als erg slecht te boek staat.

Senior Member

Standaard

Nou, ik heb gisteren in de oefenruimte die cheapo, kloterige en veel te zware erg vernaggelde Strat eens uitgebreid getest maar damn .... het is toch echt wel ff wat anders als een Am Standard van nu. Niet schel, erg veel mid en een mooi maar beheerst laag. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van een gitaar die als erg slecht te boek staat.
    Qua sound waren niet alle Strats uit die tijd slecht, alhoewel de elementen voor mijn gevoel altijd dun en schel klonken.
    Prima voor Disco, maar niet fijn voor wat stevigers.

Zitten bij jouw de originele elementen er nog in?

Senior Member

Standaard

Qua sound waren niet alle Strats uit die tijd slecht, alhoewel de elementen voor mijn gevoel altijd dun en schel klonken.
    Prima voor Disco, maar niet fijn voor wat stevigers.

Zitten bij jouw de originele elementen er nog in?
    Nee, er zitten Dimarzio's in. Wel jaren 70 overigens dus dat kan het ook zijn. Maar disco zeker niet, meer rauw en pas mooi clean met de volume iets terug gedraaid.

Senior Member

Standaard

Nee, er zitten Dimarzio's in. Wel jaren 70 overigens dus dat kan het ook zijn. Maar disco zeker niet, meer rauw en pas mooi clean met de volume iets terug gedraaid.
    Die Dimarzio's maken een hoop verschil hoor, die originele elementen waren nu niet echt juf en het.

Verbaasd mij toch nog steeds dat deze gitaren een hoop geld moesten kosten, de tweede helft van de jaren 70 waren door Fender donkere jaren.

Senior Member

Standaard

Die Dimarzio's maken een hoop verschil hoor, die originele elementen waren nu niet echt juf en het.

Verbaasd mij toch nog steeds dat deze gitaren een hoop geld moesten kosten, de tweede helft van de jaren 70 waren door Fender donkere jaren.
    Ja ach ... ze zijn ook lomp en on Fender zwaar maar ik moet zeggen, het heeft wel wat. Maar ik ben zowiezo een sucker voor totaal afgeragde (frusciante achtige) sunburst fenders.

Senior Member

Standaard

Ja ach ... ze zijn ook lomp en on Fender zwaar maar ik moet zeggen, het heeft wel wat. Maar ik ben zowiezo een sucker voor totaal afgeragde (frusciante achtige) sunburst fenders.
    Tja, ik gebruik mijn kleine Duo Sonic uit 1966 (met de scale 22.5 hals) veel in de oefenruimte voor Nirvana, Radiohead en rauwe rock.

Ik zet hem gewoon op het neckelement icm een goede fuzz en dan braakt die een heerlijk geluid uit.
    Gaat prima door de mix.

Maar clean, met een klein beetje reverb, klinkt die ook lekker

Wel een setje 0.12 erop gelegd

Senior Member

Standaard

Voordeel van eigen nummers is dat niemand kan zeggen dat je sound niet passend is. Maar na jaren en jaren alleen maar LP's gebruikt te hebben is een Fender wel een verademing en toch een stuk veelzijdiger. LP's zijn het beste in wat ze doen maar .... het is wel wat beperkt en snel overkill. Ik wil nu ook zeker eens een oudere Mustang proberen, heb die altijd vet gevonden en die zijn ook voor leuke prijzen te krijgen de laatste tijd.

Senior Member

Standaard

Voordeel van eigen nummers is dat niemand kan zeggen dat je sound niet passend is. Maar na jaren en jaren alleen maar LP's gebruikt te hebben is een Fender wel een verademing en toch een stuk veelzijdiger. LP's zijn het beste in wat ze doen maar .... het is wel wat beperkt en snel overkill. Ik wil nu ook zeker eens een oudere Mustang proberen, heb die altijd vet gevonden en die zijn ook voor leuke prijzen te krijgen de laatste tijd.
    De meeste Mustangs die te koop worden aangeboden zijn uit de 70's en de kwaliteit is beduidend minder als de jaren 60 exemplaren, goed testen dus

Mijn blauwe Mustang is bijna klaar, zit nog op een paar onderdelen uit de USA te wachten.

Ik heb van MP nog een losse Mustang body gekocht, want ik heb nog zoveel onderdelen over, waaronder een 22.5 Fender hals, dat ik er eentje in elkaar ga zetten, een allergaartje zeg maar.

Daar wil ik Dimarzio mini humbuckers in single coil formaat in gaan zetten en de schuifschakelaars gaan dan dienen als aan/uit/coilsplit schakelaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten