Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 118

Discussie: Awkward....

  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LeNick Bekijk bericht
    Bedankt! Ik zie ze niet elke dag zó spiegelachtig voorbij komen!!

    Maar nog 1 vraagje (sorry als ik als een zeurkous klink, maar tot nu toe is alles goed bij mij gegaan, behalve de eindfinishing, heb m nog nooit als een spiegeltje gekregen ), je zegt commandant etc.. Doe je dan enkel commandant nr. 4 of gebruik je nog meer?
    Nog fijnere, ik geloof 6 ofzo.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Als meesterschilder (dat diploma heb ik lekker!) heb ik niks op je stappenplan aan te merken.

    Na het lange wachten heb ik echter nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoe bedenk je zoiets als de gitaar/ bas waar dit topic over gaat?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Als meesterschilder (dat diploma heb ik lekker!) heb ik niks op je stappenplan aan te merken.

    Na het lange wachten heb ik echter nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoe bedenk je zoiets als de gitaar/ bas waar dit topic over gaat?
    die bas in dit topic is een ontwerp van Saf. Die heeft zowat de grootste bascollectie in de Benelux, denk ik, en ik schat dat hij een vorm heeft gezocht die er nog niet tussenzat ...

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Als meesterschilder (dat diploma heb ik lekker!) heb ik niks op je stappenplan aan te merken.

    Na het lange wachten heb ik echter nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoe bedenk je zoiets als de gitaar/ bas waar dit topic over gaat?
    die bas in dit topic is een ontwerp van Saf. Die heeft zowat de grootste bascollectie in de Benelux, denk ik, en ik schat dat hij een vorm heeft gezocht die er nog niet tussenzat ...

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Het ontwerp is een product van mijn fascinatie voor vintage basgitaren en mijn voorkeur voor de afwijkende vormen.
    Veel van de features zijn te herleiden naar oude voorbeelden als je weet waar naar te zoeken. Het model heb ik in een hele rits verschillende variaties gemaakt en elke variatie met zijn eigen "geleende" features. Steeds opzoek naar iets wat je een gevoel van herkenning geeft maar toch genoeg eigen smoel heeft.

    Uiteindelijk bleek in mijn optiek dat mijn allereerste ruwe schets dat het meeste had. Oi heeft daarbij wat signatuur GUN customs touches aan toegevoegd die perfect passen bij mijn inspiratie voor deze variantie op dit ontwerp. Namelijk de Duitse late 50's tot 60's gitaarbouw.

    Ik was ten tijde van die schets eigenlijk vooral op zoek naar de mogelijkheid van een vintage getinte gitaar te maken die een totaal niet vintage vorm had. Hetgeen de gitaar dus de feel geeft zijn puur de features. Het is heel inspirerend om 1 enkel ontwerp te pakken en te kijken of je het in elke te bedenken format kunnen gieten en toch voor jezelf een gevoel te houden dat het kale ontwerp overeind blijft. Voor mij is dat met dit ontwerp gelukt.

    De schets zou ik met mijn vader tot een basgitaar uitbouwen (mijn vader bouwen en ik bedenken) als mijn rechthoekige bas helemaal klaar zou zijn. Helaas is de rechthoekige "het blok" bas nooit afgekomen door het vroegtijdig plotseling overlijden van mijn vader (die bas heb ik gelaten zoals hij op de dag van overlijden was alleen de elektronica nog aangesloten en hij heeft de nodige ervaringen opgedaan sinds die dag). De schets en de beoogde hals voor dat project zijn toen verloren geraakt en het project min of meer vergeten. Tot ik met mijn zolder opruimen ik denk een half jaar terug de schets weer tegen kwam en die schets tot mijn verbazing nog steeds een bepaalde aantrekkingskracht bezat. Toen ben ik die schets in CorelDraw op ware grote gaan uitwerken wat full colour uitdraaien gemaakt van het model op ware grote en wat meer gefinetuned.

    Enkele door mij gewaardeerde gitaarbouwers/enthousiastelingen gemaild met de eerste opzetjes en met hun input nog een klein beetje bijgeschaafd tot wat het ontwerp nu is. Oi was voor mij een natuurlijke keuze voor deze bas, het lijkt of hij zonder dingen uitgesproken te hebben aanvoelt welke richting ik de bas graag zou hebben voor mij heeft zijn input op het gebied van constructie, materiaal en afwerking het hele plan tot een nieuwe hoogte gebracht.

    Nu de bouw gestart is vind ik het echt erg spannend of het ontwerp als voltooid product nog steeds die charme heeft die ik verwacht/voorspel dat hij heeft. Maar de foto's in dit topic doen me sterk vermoeden dat mijn verwachtingen overtroffen gaan worden.
    Laatst gewijzigd door Saf; 23 september 2011 om 17:27
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Jezus, wat een lang verhaal...


    Maar wel een mooi verhaal en dat zonder prematuur op de spatiebalk te rammen!


  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    *emo modus aan* Als een idee al zolang broedt en het vormt zich langzaam maar zeker tot een eindproduct is dat toch wel speciaal *emo modus uit*
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  8. #88

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Klinkt goed Oigun

    't Is ook een mooie gitaar. Die pupcovers geven een mooi contrast met het zwart.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Classy tele!

    Potverdikkie die fijne gozert van de tuners mailt maar niet terug. Een webwinkel waar geen mail contact mee mogelijk lijkt. Word er nog thans gek van.
    ben ik nu gewoon te veel een mierenneuker dat ik er niet van die modern ogende tuners op wil.
    Sorry Oi voor de mega vertragingen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top