Haha is ook zeker voor gespaard!
Drum microfoons zijn nog even niet binnen, dus gister even de gehele set met een enkele sm58 opgenomen. Klinkt beter dan ik had verwacht...
Haha is ook zeker voor gespaard!
Drum microfoons zijn nog even niet binnen, dus gister even de gehele set met een enkele sm58 opgenomen. Klinkt beter dan ik had verwacht...
Nog eentje ...
![]()
mijn, aanwinst van vandaag is niet zo bijzonder. maar misschien wel handig ik heb ziens vandaag een pop filter
alle kleine dingen kunnen best handig zijn.
![]()
ik ga toch bezig met me band genaamd add-band
mijn nieuwe aanwinst van vandaag is een death metal distortion pedaal
kan ik lekker wat ruige instrumentaal geweld maken hehe!!!
![]()
ik ga toch bezig met me band genaamd add-band
Ik heb ze al een weekje of 2, maar nog niet echt gepost:
Van boven naar beneden:
- t.bone CD56 Beta (Shure SM56 Beta kloon)
- t.bone MB75 (Shure SM57 kloon)
- t.bone SC1000 (AKG C1000S kloon)
- t.bone MB78 Beta (Shure SM87 Beta kloon, kleinmembraam condensator)
Ik ben ENORM te spreken over de CD56 voor een gitaaramp. Het is een kloon van een SM56 Beta, wat eigenlijk een tom (drums) microfoon is. Echter, de echte SM56 wordt ook aangeraden voor gitaarversterkers, en zo ook deze kloon. A/B test gedaan met een Shure SM57 Beta, en geluid was zéér vergelijkbaar. Deze microfoon doet het ook prima op snare drums, zoals ik afgelopen weekend live uit heb gevonden tijdens een geluidsklus.
De MB75 is gewoon een SM57. Punt. Klinkt EXACT hetzelfde (A/B getest met een echte Shure), maar dan voor grofweg 1/3e van de prijs. Combinatie van de CD56 en de MB75 op een gitaaramp is belachelijk goed, duidelijk, gedefinieerd en overall gewoon erg goed.
De SC1000 als drumsoverhead of voor een akoestisch gitaar is een zeer geschikte microfoon. Sprankelend hoog, maar soms een wat vervelend en ongedefinieerd laag (<120 Hz). Eigenlijk net zoals een echte AKG C1000S, waar ik ook regelmatig mee werk, en vrijwel altijd de low cut van aanzet. Gelukkig zit dat ook op deze kloon en is de microfoon dan prima bruikbaar!
Eerst was ik iets minder te spreken over de MB78. Erg licht, voelde wat plastic-achtig aan, het membraampje zag er weinig spectaculair uit en het geluid was nou niet echt bijzonder. Totdat ik hem afgelopen zaterdag live gebruikte bij een geluidsklus. Eerst een Shure SM58 gebruikt, maar die paste niet echt bij de stem van de zangeres. Op een gegeven moment toch maar de stoute schoenen aan getrokken en de microfoon even vervangen voor de t.bone. Sodeknetter wat een verschil! Open, sprankelend, gedefinieerd laag en veeeel minder gauw feedback! En dat voor een microfoon van 48 (!!!) euro.
Al met al voor 4 microfoon 175 euro betaald. En dat vind ik toch geen geld voor 4 microfoons van zo'n kwaliteit.
Te Koop:
- Schecter Stiletto Extreme 4 Honey Burst
mooie review , maar kan je sound samples van de a/b 's posten??
Je maakt me erg nieuwsgierig en een paar extra shure sm 57 kunnen nooit mis!
vooral als ze niet van shure zijn(=goedkoper zijn) en wel hetzelfde klinken.
over de andere microfoons ben ik net zo benieuwd trouwens!
Dan moet ik even opnieuw A/B-en, ik heb de opnames niet opgeslagen (alleen teruggeluisterd). Ik ga van de week nog wel even doen!
Je kunt er ook gewoon 1 op de gok bestellen voor 31 euro (excl. 8 euro verzendkosten, met 9m XLR snoer, maar zonder clip...).
Te Koop:
- Schecter Stiletto Extreme 4 Honey Burst
een vergelijking: eerste is de tbone, 2e de sm57
http://dl.dropbox.com/u/5645638/recording/t_vs_s.mp3
Beide klinken goed imo, de sm57 heeft wat meer low end. (niet per definitie beter, het is maar net wat je zoekt)
@pé thanks! erg benieuwd.
ik had graag op de gok gekocht, maar zoals je kan zien op de vorige pagina heb ik net hele zooi nieuwe troep gekocht en is de portemonnee even leeg, jammer genoeg.
@savale als mijn oren me niet bedriegen klinkt die sm57 ook iets opener.
of het het prijsverschil waard is weet ik niet
ben stiekem nu heel erg benieuwd naar het verschil op een snare.
Favorieten/bladwijzers