http://madriaens.wix.com/morris
----------------------------
Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)
Inmiddels is het wel gelukt en zitten ze erin. Fototijd dus (zie het fototopic).
Even een snel vraagje: kan het kwaad om een 212 cabinet bovenop het rack te zetten? Ik heb het wel eens gezien maar mijn cab (ENGL PRO 212) is wel erg zwaar (volgens de site rond de 35 kilo).
Ik heb nu m'n 6 HE rack bovenop het 10 HE rack staan en het cabinet zou daar dus op komen. Is het nu al te zeggen dat dat zeker niet gaat?
Volgens mij kan dat wel, wat belasting van de cases betreft. Zou wel triest zijn als je boeltje geplet wordt.
dat gaat prima hoor. Kwestie van laterale stabiliteit van de zijkanten die rechtop staan.
Klinkt ook veel beter, mits de cases van inheems gekweekt canadees berken zijn gemaakt het het hout kwartiers gezaagd is.
Morris
sorry, dat laatste is meligheid ;-)
http://madriaens.wix.com/morris
----------------------------
Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)
Haha ja dat dacht ik al. Wel, het cabinet is van 14-maal gevouwen Siberisch berken, maar de racks zijn vast van het allergoedkoopste multiplex :P.
Helaas past het niet onder m'n plank dus zal ik het rack ergens anders moeten zetten. Maar ik denk dat het er wel veel beter door gaat klinken.
Natuurlijk is er nog steeds interesse voor de Axe, maar na bijna 2 maanden spelen met de GT-6 ben ik nog steeds erg tevreden. Laatst in een echte repetitieruimte de cabsim uitgeschakeld en op de effect return van een Marshall combo aangesloten; dat gaf een zeer fijn geluid.
Mede dankzij de simpele aansturing en het feit dat er geen extra controllers nodig zijn blijft de GT-6 waarschijnlijk nog wel een poosje.
Ik weet dat ik het grootste deel van mijn beloftes voor het rack niet na kom (het "intact houden na een bepaalde upgrade"). Het tweaken en veranderen is gewoon ontzettend leuk en als ik er tijd, ruimte en budget voor heb moet ik mezelf er maar bij neerleggen dat ik het blijf doen :P.
T.z.t. zie ik mezelf wel een Switchblade 16 met Control Change chip aanschaffen zodat de SB8 en GCX de deur uit kunnen. Voorlopig zijn de laatste twee meer dan voldoende.
Binnenkort schaf ik een Lexicon MPX G2 aan en ik ben nog steeds geïnteresseerd in Shimmer. Ik heb laatst de Line6 M5 weer eens aan de tand gevoeld en dit laatste effect doet deze goed. Ook de Particle Verb is misschien wel bruikbaar.
Deze post is ook leuk om te quoten:
Op dit moment gebruik ik inderdaad een modeller bij repetities en die kan ook mee naar het herriehok. Het rack blijft thuis en een pedalboard is dus niet nodig. Toch blijft dat laatste een beetje knagen: pedalen zijn zo cool dat ik het zonde vind dat ik er niet veel gebruik. Voorlopig houdt ik het op 'such is life' maar een pedalboard maken blijft me aanspreken: het is cool
.
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 30 oktober 2011 om 14:21
Even een snel bericht uit de trein: ik heb net een Lexicon MPX G2 aangeschaft. In de snelle test werkte alles naar behoren; een uitgebreide review volgt wellicht binnenkort.
Even een update over mijn rack en sounds. De Lexicon is inmiddels goed geïntegreerd en ik heb voldoende kennis om 'm te bedienen. Momenteel staat 'ie parallel als laatste toestel in de keten en gebruik ik het pregain gedeelte voor wah (werkt BRILJANT, ik hoef alleen maar m'n expressiepedaal te bewegen om de wah aan te zetten) en het postgain gedeelte voor delay en reverb (beide parallel).
Ik twijfel nog over postgain: de reverbs zijn echt fantastisch maar voorheen gebruikte ik nooit reverb omdat het live zo chaotisch wordt. Voor thuis wel leuk, maar toch. De delay uit de Lex klinkt toch een beetje klinisch en kil. In een korte vergelijking vond ik de delay van de G-Major 2 iets fijner, maar die is voor mij ook iets te hifi/kil. De Lex heeft echter wel een simulatie van analoge delay (genaamd 'echo') die me wat meer aanspreekt. Maar voor distortion wellicht wat te mushy.
De GM2 gebruik ik tegenwoordig enkel nog voor flanging en rotary. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ben nog lang niet klaar met tweaken en ken zeker ook nog niet alles van de MPX G2. De combinatie van G-Major 2 en MPX G2 geven me ontzettend veel mogelijkheden en dankzij de Switchblade kan ik alle kanten op. Het overzicht is echter een beetje kwijt
.
Eventjes updaten want ik heb gisteren weer wat zitten pielen.
Allereerst heb ik mijn G-Major2 gebruikt om mijn opname van delay te voorzien. Ik had 3 settings:
- ENGL SE opgenomen, KeFIR cab sim impulse met ENGL PRO 212 cabinet en als laatste de delay plugin van Cubase.
- Zelfde setting maar dan het spoor zonder de delay plugin door de G-Major 2 laten lopen zodat delay als laatste zat.
- De KeFIR plugin ná de (GM2) delay geactiveerd.
Normaliter nam ik altijd de sound met delay op en die ging in Cubase door de KeFIR plugin maar dat geluid heb ik nu niet direct gehoord (hoewel het 1:1 staat met de laatste setting). Mijn conclusie:
- De G-Major 2 delay klinkt vééééél muzikaler en lekkerder dan de Cubase plugin.
- Delay na de cab sim (wat dus poweramp+cabinet+microfoon simuleert) klinkt véél beter dan ervoor: het directe geluid is helderder en de delay voegt echt iets toe (vergelijk het met delay voor de overdrive, maar dan iets subtieler).
Dit doet me ook vermoeden dat het draaien van modulatie en time-based effecten na het cabinet veel lekkerder klinkt. Dus live zou dat betekenen microfoon voor je cab, dat geluid door de processors en daarna over de monitors/FoH. Iets meer werk maar mogelijk dus zéér veel waar voor je geld.
Tweede issue heeft te maken met de afwezigheid van spillover in de Lexicon MPX G2. Ik mis het een héél klein beetje dus ik overweeg om de GM2 voor delays te gebruiken. De MPX dan wellicht voor flangers.
Favorieten/bladwijzers