550euro? Volgens mij kun je 'm daar wel voor krijgen, denk ik. Maar goed, ik hou van zo compact mogelijk.
550euro? Volgens mij kun je 'm daar wel voor krijgen, denk ik. Maar goed, ik hou van zo compact mogelijk.
Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
Aangeboden: niets
Compact is zeker fijn, maar het verschil tussen 1 HE en 2 HE maakt me niet zoveel uit.
Ik heb gisteren een extra speaker op de Switchblade aangesloten (stereo poweramp, 2x12 cabinet in stereo) en kan nu schakelen tussen mono, dual mono, stereo en wet/dry. Awesome! Ik zou bijvoorbeeld thuis in Wet/Dry kunnen spelen en live overschakelen (andere patches) naar mono (wordt meestal met 1 microfoon uitversterkt). Dan zit ik live niet te kloten met levels maar heb ik thuis een fantastische sound.
Overigens is het parallel zetten van effecten (wat ik nu met bv. de G-Major en chorus doe) nu echt een eitje. Zoals ik het nu zie gaat de Switchblade niet meer weg!!
Gisteren mailde Ken van Sound Sculpture mij dat er een upgrade bestaat voor de Switchblade, genaamd Smart Insert. Je koopt dan voor $275 een nieuwe chip die het mogelijk maakt om in elke patch loops met MIDI CCs aan en uit te zetten.
Na het lezen van de manual lijkt het erop dat je dit globaal instelt, wat voor pedalen prima is (want je hebt altijd dezelfde in- en outputs) maar toch voelt het enigzins beperkt voor zo'n uitgebreid toestel (i.e. het zou beter zijn als je per patch in kunt stellen wat er met CCs gebeurt).
Ik ben aan het puzzelen en heb de volgende ins:
- gitaar
- phaser
- compressor
- preamp
- chorus
- g-major 2
- lexicon mpx g2 pre (nog niet maar ik hou er rekening mee)
- lexicon mpx g2 post
outs:
- dry
- wet
- phaser
- compressor
- preamp
- chorus
- g-major 2
- lexicon mpx g2 pre (nog niet maar ik hou er rekening mee)
- lexicon mpx g2 post
1 Output teveel dus ik ben nog aan het puzzelen. Ik zou bijvoorbeeld phaser->compressor->preamp in 1 loop kunnen doen (en evt de chorus erbij maar ik twijfel nog tussen serieel en parallel).
De beste optie zou de aanschaf van een Switchblade GL met Smart Insert zijn, maar ik denk dat ik mijn rack voorlopig afmaak met de SB 8 en GCX. De GL zou leuk zijn voor een volgend rack.
Ik wil eigenlijk die verdomde adapter van de GCX weg hebben (waarom bouwen ze dat ding niet in zodat er gewoon een IEC aan kan?!) maar 9 V AC is lastig te krijgen op een pedalen PSU. Mijn Harley Benton Power Plant heeft wel 12 V AC maar ik durf het niet aan om dat te gebruiken. Bovendien levert dat max 250mA en da's waarschijnlijk te weinig.
Een Burkey Flatliner Pro is me véél te prijzig dus ik denk dat ik een zo klein mogelijke female-stekker aanschaf die ik aan een IEC vastmaak, en dan de adapter maar gewoon in het rack leg. Het ging voorheen ook dus het gaat zeker lukken, maar het is wel een beetje omslachtig. Zeker omdat ik verder geen stekkerdoos in m'n rack nodig heb (alles, zelfs de Power Brick) heeft IEC.
Ik heb 2x 9vAC nodig (replifex+midi mate) en heb zelf een voeding gemaakt met een ringkerntrafo die twee 9v taps heeft, deze zit met een IEC stekker in de powerconditioner en zit met klitteband vast in het rack. Al met al een stuk kleiner dan twee van die joekels van Rocktron adapters, en bromvrij.
Klinkt goed. Ik ga voorlopig de gewone adapter even gebruiken maar hou het in gedachte.
Alle audiokabels zijn netjes weggewerkt. Nu zijn de stroom- en MIDI-kabels aan de beurt maar daarvoor moet ik eerst wat plugjes bestellen. Ik maak de IEC-kabels op maat maar voor de MIDI-kabels twijfel ik. DIN-pluggen zijn lastiger te krijgen en het is een enorm gepriegel.
Aan de andere kant verkopen ze pluggen die bij Newtone voor 50 cent per stuk en zijn de verzendkosten slechts 2 euro. Da's goedkoper dan complete kabels bij allekabels.nl en dan nog op maat ook. Het solderen moet wel lukken.
Bij allekabels.nl wil ik een nauwsluitende contrastekker (voor de stekker van de GCX) en 5 IEC-pluggen (4 female, 1 male) aanschaffen.
Hmm goede vraag. Vergeten, waarschijnlijk omdat ze om de originele kabel ook niet zaten. De laatste tijd probeer ik wel vaker krimpkous te gebruiken maar hier is het er bij in geschoten.
UPDATE: de onderdelen die ik nodig heb om mijn kabels te maken zijn net binnen gekomen. "Helaas" heb ik vanavond een optreden, moet ik morgen repeteren en zelf optreden en zondag de hele dag werken. Het werk zal dus waarschijnlijk tot zondagavond moeten wachten.
Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 7 oktober 2011 om 14:16
Het solderen van de MIDI-kabeltjes gaat op dit moment HELEMAAAL niet en ik kap er mee :S. Wie heeft bedacht dat het handig is om die MIDI-connectors hol te maken ipv gootjes. Ze zijn zo klein dat ik er echt geen tin in krijg (en nu lukt het me niet eens meer om de draadjes te vertinnen).
Favorieten/bladwijzers