En toch waren dit goede gitaren.
Qua elementen en elektronica, verslaat die moeiteloos de Fenders uit die tijd.
De Inlays zijn typisch duits.
Al met al hele aardige gitaren, ik geloof dat forummer Zoon van Piet, slechte herinneringen aan deze gitaren had![]()
werd ik geroepen?
Die van Bas zal een ( zeldzame) bariton zijn geweest, want de 170- reeks heeft een normale schaallengte. En voor wie deze inleg te exquise vindt is er de 173, met puntjes, normale tone- en volumepots en een veel overzichtelijker en vlotter schakelschema. Wel vreemd dat je over de inleg valt en blijkbaar geen problemen met de vinylbekleding van de body hebt? Door zijn extravagante uiterlijk is deze Hofner duidelijk niet voor de massa.
Ik heb er een paar gehad in de loop der jaren en heb nog een 173. Vroeger werd je uitgelachen met die dingen, nu ben je zwaar cool. De materialen zijn goed, maple hals, palissander toets, body uit meerdere stukken hout. Hardware is prima, tremelo is geweldig en elementen klinken erg goed.
Mijn probleem met deze gitaren ( en eigenlijk alle ouwe hofners en een boel framussen en zo) is dat de frets er soms lukraak ingeslagen werden. onder aan de hals klopt het allemaal nog wel,maar boven pakweg de 9e zit je in niemandsland, terra incognita, er kan van alles gebeuren! Nu is het zo dat gitaristen vroeger niet zo hoog kwamen. Les paul schrijft zelf in zijn autobiografie dat hij dacht dat die frets voor de sier waren. En het lukrake geldt niet alleen voor Duitse gitaren, ook mijn ouwe originele Danelectro had een gevarenzone. En het geldt niet voor alle Duitse gitaren, op mijn Hoyers heb ik het nooit vastgesteld. En de 173 die ik nog heb is ook uitstekend. Maar enige voorzichtigheid mag je wel in acht nemen bij aanschaf van een ouwe Höfner. Zeker gezien de prijzen die er tegenwoordig voor gevraagd worden...
Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 6 oktober 2011 om 11:12
Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.
http://link.marktplaats.nl/490089746
Zal wel een dure jongen gaan worden maar mooi is tie iig wel.
Voor onze motorisch minder bedeelde medemensen: een leuke linkshandige Matsumoku.
Hoogachtend,
Bambufan
Oorspronkelijk geplaatst door jannest
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...trische-gitaar
Hij heeft hem gekocht in Marseille voor 2600 euro. Wat is 'faire prijs'?
Want ik voel me stom om bv ik zeg maar iets, €1500 te bieden als die veel meer waard zou zijn.
Favorieten/bladwijzers