Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 20 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 194

Standaard

Oke, hier is het schema van de preamp:

Aan output A heb ik parallel aan de weerstand en de cap een onderbroken lijn getekend. Dit is de lijn die doorgesneden is. Kan het zijn dat dit al in de fabriek gebeurd is?

Aan output B heb ik een spoel gehangen. Dat is dat zwarte kastje dat een beetje op een ultrasone microfoon leek. Ik weet niet wat het is, maar het kan een spoel zijn, gezien dat het laatste deel van het circuit een beetje op een filter lijkt.

Onder de opamp in circuit A staat een cap die als waarde 180µF heeft. Volgens de kleuren erop dan toch, het is een tantaalcap. Volgens mij kan dit totaal niet, als je deze vergelijkt met de cap van 3600 pF die op dezelfde plaats in circuit B hangt. Daarom heb ik er ook vraagtekens bijgezet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychomantis Bekijk bericht
    Oke, hier is het schema van de preamp:
    Snel gedaan

Lijkt idd op een spoel, die zou daar ook op zijn plaats zijn in combinatie met de caps als laagdoorlaat fliter.

De 180uF lijkt me eerder 180Pf. Deze cap zit in de tegenkoppeling. Je moet in deze amp namelijk meer hoog overhouden dan in de woofer amp. Het capje zou de allerhoogste frequentie's kunnen afkappen om instabiliteit tegen te gaan.

Maar, om een lang verhaal kort te maken, waarom sluit je de hele boel niet gewoon aan. De eindversterkers kan niet veel mee gebeuren omdat ze capacitief zijn gekoppeld. Desnoods een tegelijk. Je kan dan tenminste wat horen. Waarschijnlijk heb je het ding gefixed hoor, of is dat nog niet doorgedrongen?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Snel gedaan

Lijkt idd op een spoel, die zou daar ook op zijn plaats zijn in combinatie met de caps als laagdoorlaat fliter.

De 180uF lijkt me eerder 180Pf. Deze cap zit in de tegenkoppeling. Je moet in deze amp namelijk meer hoog overhouden dan in de woofer amp. Het capje zou de allerhoogste frequentie's kunnen afkappen om instabiliteit tegen te gaan.

Maar, om een lang verhaal kort te maken, waarom sluit je de hele boel niet gewoon aan. De eindversterkers kan niet veel mee gebeuren omdat ze capacitief zijn gekoppeld. Desnoods een tegelijk. Je kan dan tenminste wat horen. Waarschijnlijk heb je het ding gefixed hoor, of is dat nog niet doorgedrongen?
    Ik zal eens proberen aan te sluiten, ik hoop gewoon dat ik hem niet opblaas. Maar ik heb toch de indruk dat de preamp niet helemaal in orde is. Kan ik die versterkers trouwens betrouwbaar laten draaien met dat verschil in ruststroom?
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Ik zal eens proberen aan te sluiten, ik hoop gewoon dat ik hem niet opblaas. Maar ik heb toch de indruk dat de preamp niet helemaal in orde is. Kan ik die versterkers trouwens betrouwbaar laten draaien met dat verschil in ruststroom?
    Zo groot zijn de verschillen niet. Houd wel de temperatuur van alle torren in de gaten. Als de text in spiegelbeeld op je vingers staat is dat wel te heet.

Voor je hem aansluit even checken of er geen grote gelijkspanning uit de preamp komt, dat is uiteraard niet de bedoeling. De cap aan de ingang van de eindversterkers moet zeker lekvrij zijn want dat zou een enorme invloed hebben op de instelling van de eindtrap. Ook die dus goed checken.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Ik ga eerst nog de schema's maken van de toonregeling en de reverb, dan heb ik die toch al mocht er ooit nog iets mislopen. Hij ligt nu toch al open.
    Daarna test ik hem
    In het gaatje.

Standaard

Ik heb de laatste onderdeeltjes binnengekregen, die wil ik nog installeren voor ik hem ga testen.
    Echter er waren geen 400µF caps, die worden niet meer gemaakt, is 470µF ook goed?
    En op deze caps staat een pijl over gans de lengte, duidt dit deze pijl de conventionele stroomrichting aan, of die van de elektronen?
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Ik heb de laatste onderdeeltjes binnengekregen, die wil ik nog installeren voor ik hem ga testen.
    Echter er waren geen 400µF caps, die worden niet meer gemaakt, is 470µF ook goed?
    En op deze caps staat een pijl over gans de lengte, duidt dit deze pijl de conventionele stroomrichting aan, of die van de elektronen?
    470 is ook goed. De streep geeft de min aan en moet uitkomen bij de kortste aansluitdraad.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Ik voel me echt stom nu Ik was nog eens wat random aan het rondmeten, en ik meet ineens 80 V AC op de +40 V uitgang van de voeding. Er is daar dus iets serieus mis. Dat ik dat niet eerder heb opgemerkt...
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Ik voel me echt stom nu Ik was nog eens wat random aan het rondmeten, en ik meet ineens 80 V AC op de +40 V uitgang van de voeding. Er is daar dus iets serieus mis. Dat ik dat niet eerder heb opgemerkt...

Hmmmmm......kan niet.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Hmmmmm......kan niet.
    Is mijn meter dan stuk? Hij blijft het toch aangeven hoor. Hij geeft daarentegen niets als ik hem tegen de -40 V hang.
    In het gaatje.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten