Hij is alweer weg...![]()
As a true music lover having grown up listening to classical, orchestral, blues, folk, jazz, roots and rock & roll, playing musical instruments and understanding how real music is created I do not hesitate to express my upmost disgust and hatred for the modern music industry.
Haha nou niets gemist. Ik las te snel, ik dacht dat Bob zei, heej die advertentie is van een forumlid, namelijk van mij... En in een vlaag van woede kwamen er wat (toch nog redelijk nette) standjes uit... Ik vond het al raar dat ie niet door de rest werd afgemaakt... Dus bij een tweede keer lezen was de fout snel ontdekt![]()
![]()
![]()
Inderdaad. Ik heb nog een leuke mailwisseling over een gitaar die hier ook aan bod is gekomen. Verkoopster omdat die misschien ter goede trouw was tot 3 keer toe gemailt, niets terug. Een complete lading links, naar hier, naar bronnen, compleet netjes uitgewerkt met referenties naar de wet naar MP gestuurd. Kreeg een berichtje terug dat ik geschillen met de verkoopster zelf moest oplossen ofzoiets. In elk geval bleef de advertentie staan en het ging om een nep-vintage fender uit het hoofd. In elk geval was de vraagprijs boven de 2500 euro. Lekker dan als je zo je site draaiende houdt. Willens en wetens een platform creeeren voor oplichting. Bij de grote baas, E-Bay, die onder de Amerikaanse wetgeving vallen waar ze dus wel zomaar tegen een lawsuite zouden kunnen aanlopen werkt dat toch heel wat beter... Nee, als je via MP iets koopt, ga het en ophalen en informeer je heel goed. Want elke oplichter vind dat het wahalla. Hier een linkje naar een zaak waar ik zelf opgelicht ben:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cg...1228936477/405
Dat was eind 2010. Er zijn door dezelfde persoon in de tussentijd een stuk of 20 mensen bij gekomen. Het ergste van dit alles? Bij verstek veroordeeld, ING blokt rekening niet, politie gaat hem niet ophalen, was al veroordeeld en marktplaats doet helemaal niets. Hij heeft nog steeds vrij spel.
Om gek van te worden.
Tja, de Amerikaanse wetgeving, en dan de Nederlandsche....
Niet dat ik die Amerikaanse nu zo geweldig vind....
Trouwens, ik heb ook wel m'n bedenkingen bij de te hoge prijs van deze JCM 900/1960 set:
http://link.marktplaats.nl/476975334
Daar heb je gelijk in, over het algemeen zou ik niet willen ruilen, maar in dit soort gevallen sta je daar als consument wel een heel stuk sterker.
Ik hoop dat de rest van je post waar ik bovenstaande quote uit trek betere bronverificatie heeft* dan deze quote. Ebay is voor EU Ebay leden gewoon binnen de EU geregistreerd en heeft dus niets vandoen met Amerikaanse wetgevingen:
eBay Europe S.à r.l.
22-24 Boulevard Royal
L-2449 Luxembourg
Company number: R.C.S. Luxembourg B.120781
VAT number: LU 21416127
Business licence number: 114463
*
Maar ik twijfel daar heftig aan.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Favorieten/bladwijzers