Dat zou het verschil in ruststroom kunnen verklaren. Als de weerstanden zo onnauwkeurig zijn is het misschien verstandig de rest ook te checken. De ruststroom kan idd even aan de haal gaan maar moet zich uiteindelijk redelijk stabiliseren. Als de eindtorren snel opwarmen zal het even duren voor deze temperatuur bij de sensor aankomt. Dit is de traagheid van het koellichaam en de trage reactie van de sensor. Lijkt me wel normaal.
Dan vrees ik voor de rest van de torren, voor je iets vervangt kun je alles weer checken want het blijft vaak niet bij die ene transistor.
Wat de eerste versterker betreft zet ik al mijn pijlen eigenlijk op een lekke 400uF maar ook de hoogohmige weerstanden zijn een goede kandidaat om te checken. Zeker de eerste twee torren moet je zeker van zijn anders zal de hele zooi niet werken. Transistor versterkers zijn anders dan een buizenbak, een klein foutje in de eerste tor wordt een ramp aan het einde. Het resultaat is meestal een lawine van stervende componenten en dat in een flits.
Ruikt wel goed, dat dan weer wel.![]()
Favorieten/bladwijzers