Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 40
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar wat een waardeloze tip. Er zijn wel 10 andere dingen waaraan je veel duidelijker kunt zien of het een fake is.
    en verliefde noob met brandend geld in de zak ziet die andere dingen niet zo makkelijk.

en waarom noem je dit nou waardeloos?
    je zal er maar in stinken en meer dan 2000 uitgeven voor een brol van 300.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    en verliefde noob met brandend geld in de zak ziet die andere dingen niet zo makkelijk.

en waarom noem je dit nou waardeloos?
    je zal er maar in stinken en meer dan 2000 uitgeven voor een brol van 300.
    +1! Kan geen kwaad om zoiets te plaatsen en mensen te behoeden voor een aankoop.
    Bass geeft hier al 1 hele goeie tip voor een leek om een neppert te herkennen.
    Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

Moderator

ideetje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    flauwe reaxies ff achterwege laten svp
    Sig worthy

Maar wel handig om hier een apart topic van te maken in plaats van dat alles in het 'Twijfel over advertentie' topic verdwijnt. Met uw welnemen pas ik de titel iets aan om hem makkelijker op te kunnen zoeken.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar wat een waardeloze tip. Er zijn wel 10 andere dingen waaraan je veel duidelijker kunt zien of het een fake is.
    die Gibson-kenners toch...

als niet Gibson kenner (en da's de doelgroep) zal ik even melden: wèl een goede post

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Sig worthy

Maar wel handig om hier een apart topic van te maken in plaats van dat alles in het 'Twijfel over advertentie' topic verdwijnt. Met uw welnemen pas ik de titel iets aan om hem makkelijker op te kunnen zoeken.
    dacht ik ook, in het twijfel topic is het zo weer verdwenen.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Voor de zelfbenoemde Gibsonkenner, waartoe ik mijzezelf ook reken, is het misschien niet moeilijk om deze eruit te pikken. Maar kijk nu maar eens naar de rest die niet zo alwetend zijn. Die naai je zo een oor aan. Of een Gibsun.

Goede.post, ik zeg stickie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Sig worthy

Misschien nog beter om het topic "Hoe help ik die Chinezen nog betere kopieën te maken " te noemen
    plaats vooral veel kleine leuke details van echte Gibsons.
    Het voorbeeldje van Bass, is een overduidelijke, er zijn tegenwoordig al veel betere te krijgen, ook hebben nu de Customs een ebbentoets, staan de potmeters recht, en zit er een normale brug op Let dus goed op, aspirant tweedehands kopers.
    Beter nog ga gewoon naar de muziek winkel en koop daar een nieuwe Gibson. Zelfs tweedehands Gibsons kopen in muziekwinkels wordt al trikie. Lang niet alle muziekzaak medewerkers zijn van alle details op de hoogte

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Misschien nog beter om het topic "Hoe help ik die Chinezen nog betere kopieën te maken " te noemen
    Het voorbeeldje van Bass, is een overduidelijke, er zijn tegenwoordig al veel betere te krijgen, ook hebben nu de Customs een ebbentoets, staan de potmeters recht, en zit er een normale brug op Let dus goed op, aspirant tweedehands kopers.
    Beter nog ga gewoon naar de muziek winkel en koop daar een nieuwe Gibson. Zelfs tweedehands Gibsons kopen in muziekwinkels wordt al trikie. Lang niet alle muziekzaak medewerkers zijn van alle details op de hoogte
    Het trieste hiervan is dat je absoluut gelijk hebt. We geven ze guidelines om perfect te kopieren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Voor veel mesnen is een 2e hands voor 1000E veel aantrekkelijker dan een nieuwe van 2500E

dus ik denk niet dat het 2e hands kopen af zal nemen
    Hey Joe, where you goin' with that gun in your hand

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    foto van mij MET gitaar.... 'Man, wat speel jij goed bluesharp!'

Senior Member

Standaard

Ik vind het een goed en nobel idee. Ik vind het alleen niet logisch om uit een foto van kop / hals(de zijkant nota bene) de conclusie te kunnen trekken of het om een fake gaat.
    Hoeken en vormen veranderen als je de foto onder een andere hoek maakt. Ik heb vaak genoeg mensen een echte gibson fake horen noemen 'omdat de vorm van de hoorn niet klopt'
    Juist als je aan vormen wilt zien of het een neppert is ofniet moet je een kenner zijn.
    Mensen die geen ervaring hebben moeten zekerheid hebben.
    Bijvoorbeeld Kijk naar de 'nibs'
    Ze zijn er wel of ze zijn er niet. Klaar
    Kijk naar de brug. Deze is metrisch (nep) of Imperiaal (echt). Klaar
    Kijk naar de truss rod cover. 3 schroefjes = nep
    Kijk in de control cavity, kijk naar het serienummer.

Dit zijn concrete dingen die kloppen of niet kloppen, ookal is de foto slecht of onder een vreemde hoek genomen.

Bovenstaande is natuurlijk naar mijn mening

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten