Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 82 van 86 EersteEerste ... 32728081828384 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 811 t/m 820 van 852

Discussie: Ibanez club

Standaard

Deze
    Krijgt momenteel dimarzio 36th anniversary pafs (zowiezo 1, indien problemen met de levering een ander vintage element in de brug). Niet omdat het nodig is, vind 'm nog steeds super klinken, maar omdat het kan. Ben benieuwd naar echte dimarzio's ipv de downspecced originele elementen.

Deze

Is mijn eerste eigen gitaartje, is door het zonlicht inmiddels wel een klap paarser geworden. Was in foto's altijd al blauwer dan irl maar nu is 't echt duidelijk.

En ze gaan door dit versterkertje:

Also: Ja, ik heb een veels te klein media-kamertje met veels te veel spullen er in.
    Laatst gewijzigd door R.J; 16 september 2011 om 23:32

Standaard

Okay mijn ervaringen dan maar. Pff ik weet niet waar ik moet beginnen. Bijna als eertste elektrische gitaar een Artist gekocht maar die is het toen toch niet geworden. Vaak op een RG550 gespeelt, tof gitaartje. Een JEM 7 (zo'n neon) gehad maar vrij snel weer verkocht. Een paar jaar terug kreeg ik GAS voor een Artist en ben toen toch voor (the real deal) een Les Paul gegaan.

Voor mij zijn Ibanez gitaren leuke gitaren maar ik mis er meestal iets aan. Kan er niet precies de vinger op leggen.
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Deze
    Krijgt momenteel dimarzio 36th anniversary pafs (zowiezo 1, indien problemen met de levering een ander vintage element in de brug). Niet omdat het nodig is, vind 'm nog steeds super klinken, maar omdat het kan. Ben benieuwd naar echte dimarzio's ipv de downspecced originele elementen.
    Cool! Dat is de voorganger van de mijne.
    Ben ook nog onderdelen aan het verzamelen om 'm weer helemaal goed te krijgen.
    Keep them old Ibbies alive... Succes!
    "In God we trust, all others pay cash."

Standaard

Ja, nice toch? De finish is inmiddels doorlopen met lijnen van ouderdom en de frets zijn stevig versleten. Weet niet of ik het bij deze aanschafprijs (350 euro) het 't waard vind om te laten refretten, aangezien dat bijna net zo duur is But we'll see, voorlopig speelt ie nog en daar gaat 't om.
    Anders eens op zoek naar een ander nekje dat niet zo afgesleten is.

Senior Member

Standaard

Ja, maf is dat, de frets op de mijne zijn ook zo goed als helemaal òp
    en toch speelt die gitaar als boter en klinkt-ie als een klok.
    Zeker weten dat ik 'm wel ga laten refretten, dat heb ik er wel voor over.
    En een ander nekje... tsja, het fretmateriaal uit die tijd was al niet super hoor,
    dus dat probleem hou je dan toch.

Standaard

Dat merk ik, meh. Heb het dit jaar iig niet meer in het budget zitten, dus de frets zullen het nog even een jaartje uit moeten houden.
    Onlangs ook al alle potmeters vervangen, was ook eens nodig. Heeft die van jou verder voor onderhoud nodig dan?

Senior Member

Standaard

Alle originele pots & wiring zit er nog in, dat gaat vervangen worden + nieuwe 3-way toggle.
    Nieuwe tuners. Misschien een nieuwe brug, in ieder geval nieuwe zadels.
    Nieuwe pickup-ringen, in dezelfde kleur als de binding.
    Valt wel mee dus...

Standaard

Haha, nee, de wiring wordt bij mij ook opgeschoond met die nieuwe pickups, maar de toggle en brug zijn nog goed, alleen een beetje van kleur verschoten met de jaren. Zou evt nog wel coil tapping er op kunnen gooien maar ik mis het eigenlijk niet. Zit ook op die RG en zo veel gebruik ik het niet...... Ga anders wel sparen voor een strat gitaar.

Senior Member

Standaard

GAS

Standaard

Zo, die's nice! Watvoor elementen zijn dat?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten