Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 21 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 201
    Senior Member

Standaard

Omdat het toch mijn brainstorm-topic is ga ik weer een ideetje voor mezelf op papier zetten.
    Ik was voor de grap m'n oude topics eens aan het bekijken en delay in parallel is al heel lang iets dat ik wil. Nu werden er in een topic suggesties gedaan voor een Lexicon MPX. Toen ik een wah zocht werd geopperd dat de MPX wah aangeschakeld kan worden met een CC boodschap en daarna niet meer uitgaat met dezelfde CC. Dat zou voor mij perfect zijn.
    Ik zou dus bijvoorbeeld een Lexicon MPX G2 kunnen gebruiken: pregain voor de wah, postgain in parallel voor de delay. Daar schijnen ze bij Lexicon zelfs heel goed in te zijn.

Nog geen aanschafplannen want eerst maar eens kijken wat de Switchblade brengt, maar het lijkt me een mooi toestel.
    Ik mis alleen een shimmer sound. Ik dacht eerst aan de Line 6 M5, maar alleen voor shimmer is dat veel te duur en zou de Behringer RV600 van 40 euro precies de goede prijs hebben voor de frequentie waarin ik dat gebruik .

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    ...Ik mis alleen een shimmer sound. Ik dacht eerst aan de Line 6 M5, maar alleen voor shimmer is dat veel te duur en zou de Behringer RV600 van 40 euro precies de goede prijs hebben voor de frequentie waarin ik dat gebruik .
    Nee man, da's al twee keer zo duur als je Chorus!
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Nee man, da's al twee keer zo duur als je Chorus!
    Haha da's wel weer waar ja. Chorus gebruik ik na delay (en uiteraard distortion) het meeste, dus dan zou de shimmer me maar maximaal 5 euro mogen kosten :P.

Overigens heb ik zojuist mijn Memory Toy verkocht aan een vriend en voor 25 euro een racklade aangeschaft. De lade werd zelfs aan huis gebracht . Perfecte deal dus.
    Ik hoop morgen de Switchblade binnen te krijgen en na wat puzzelen is het weer tijd voor foto's.

De brainstorm en vooral het lezen van de manual van de G2 gaan vrolijk door.

Senior Member

Standaard

De Switchblade is vandaag aangekomen en ik heb 'm ingebouwd.

- Klinkt zeer goed.
    - Werkt fantastisch, veel routings (heb bv al een wah-patch waarbij m'n G-Major 2 pregain staat, en een patch met parallelle (GM2) delay)
    - De Switchblade is niet met Instant Access te besturen!!! Moet ik dan mijn GCX houden om de pedalen te kunnen schakelen? Da's wel een essentiele functie in mijn rack en sound.

Senior Member

Standaard

De racktuner die ik heb aangeschaft kwam met een standaard stroomkabel. Da's natuurlijk een beetje gaar in een rack met powerconditioner, dus ik heb wat gesleuteld:

En hij doet het nog ook:

Hij past nog niet op een logische plek in m'n rack dus blijft er even uit. Ik hoop voor een zacht prijsje een 10 HE over te kunnen nemen zodat alles behalve poweramp in 1 rack kan.
    Het lijkt erop dat de Switchblade geen Instant Access kan en dan zou ik de GCX moeten houden voor de pedalen. Dat past sowieso niet in 1 6 HE rack .

Senior Member

Standaard

- De Switchblade is niet met Instant Access te besturen!!! Moet ik dan mijn GCX houden om de pedalen te kunnen schakelen? Da's wel een essentiele functie in mijn rack en sound.
    Fuck nee. Verkoop die Switchblade dan weer of zoek er iets anders voor. Dat zou echt onzin zijn, om nou opeens een extra switcher erbij te hebben als je dat in eerste instantie helemaal niet nodig had ...
    Ik zou daar niet eens over denken om dat te doen!
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Standaard

......Hij past nog niet op een logische plek in m'n rack dus blijft er even uit. Ik hoop voor een zacht prijsje een 10 HE over te kunnen nemen zodat alles behalve poweramp in 1 rack kan.
    Het lijkt erop dat de Switchblade geen Instant Access kan en dan zou ik de GCX moeten houden voor de pedalen. Dat past sowieso niet in 1 6 HE rack .
    Netjes genoeg. Ik heb er niet genoeg verstand van, maar ik zou de MIDI en toestanden uit een obsolete Behringer halen, en vervolgens in 1HE de switcher met parallelmixer (laten) bouwen. Qua ruimte moet dat kunnen.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Netjes genoeg. Ik heb er niet genoeg verstand van, maar ik zou de MIDI en toestanden uit een obsolete Behringer halen, en vervolgens in 1HE de switcher met parallelmixer (laten) bouwen. Qua ruimte moet dat kunnen.
    Explain. Een eigen systeem laten bouwen? Is vast veel duurder dan SB+GCX.
    Voorlopig vind ik de SB te cool om weg te doen.

Standaard

Explain. Een eigen systeem laten bouwen? Is vast veel duurder dan SB+GCX.
    Voorlopig vind ik de SB te cool om weg te doen.
    Volgens mij bouwt Ernst Fliek die dingen, geen idee hoe duur. Op zich zijn de relais en chassisdelen is wel een leuke klus, midi enzo heb ik geen verstand van.
    Een mixer is misschien uit een Behringer mixertje te halen (met draaiknoppen ipv faders). Maar het moet volgens mij ook niet zo moeilijk te zijn om nieuw te bouwen.
    Maar goed, theoretisch geleuter, ik kan het iig niet.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Volgens mij bouwt Ernst Fliek die dingen, geen idee hoe duur. Op zich zijn de relais en chassisdelen is wel een leuke klus, midi enzo heb ik geen verstand van.
    Een mixer is misschien uit een Behringer mixertje te halen (met draaiknoppen ipv faders). Maar het moet volgens mij ook niet zo moeilijk te zijn om nieuw te bouwen.
    Maar goed, theoretisch geleuter, ik kan het iig niet.
    Ik heb het (ongegronde) idee dat een custom rackinterface veel duurder zal zijn dan de 550 euro die ik nu heb betaald. Daarbij komt ook nog eens dat ik niet denk dat een rackinterface zo flexibel kan zijn als de Switchblade (zeker niet voor die prijs) maar dan wel IA's aankan.
    Ik ben superenthousiast over de Switchblade en zie voorlopig nog geen reden om de GCX weg te doen of iets anders aan te schaffen. De GCX-loops in loops van de Switchblade gebruiken zal me per effect maar twee kabels extra kosten (namelijk van en naar de GCX vanaf de Switchblade).
    Doordat je met de Switchblade niet vastzit aan routing, in welk opzicht dan ook, en ik mezelf inmiddels wel ken, denk ik dat het verstandig is om zo'n flexibel apparaat te gebruiken.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten