Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 67 van 81 EersteEerste ... 1757656667686977 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 661 t/m 670 van 801

Standaard

laat ons deze kwestie voor eens en voor altijd de wereld uit helpen

op mijn gigboardje heb ik een TU-3, een wah en een fuzz (en een phaser en tremolo) zitten. wat kan ik best vooraan steken? de wah, zodat hij goed reageert op mijn gitaarsignaal? de tuner, zodat ik altijd deftig kan stemmen? maar krijg ik dan geen onzuiverheden in mijn wah door de buffer van deTU-3? kan ik dan beter die buffer gebruiken aan het einde van mijn keten?

zou het zelf ook wel kunnen proberen maar ik heb enkel mijn boardje bij de hand nu en geen amp. ben trouwens nog aan het wachten op een A/B box, misschien kan die een deel van het probleem oplossen. maar dan kan ik de buffer van de TU-3 weer niet gebruiken...

Standaard

kom eerst maar eens met wat meer informatie.
    Maar anders zou ik gaan voor:

- fuzz (merk, type?)
    - wah (merk, type?)
    - TU3 boss
    - phaser (merk, type?)
    - tremolo (merk, type?)

Zie volgorde FAQ.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    kom eerst maar eens met wat meer informatie.
    Maar anders zou ik gaan voor:

- fuzz (merk, type?)
    - wah (merk, type?)
    - TU3 boss
    - phaser (merk, type?)
    - tremolo (merk, type?)

Zie volgorde FAQ.
    heb ik net zitten bekijken, staat veel nuttige info in idd. heb al wel gemerkt dat mijn danofuzz (ben op zoek naar een andere, betaalbare maar kwalitatief betere) niet goed reageert wanneer ik mijn gitaarvolume terug draai (gitaarsignaal verliest dan plots heel wat hoog ook) dus die moet niet per se vooraan. wah is crybaby, phase 90 phaser en dano tremolo. en dan ben ik alleen nog mijn tubescreamer vergeten

dus misschien liever: wah -> A/B box -> tuner / ts9 -> danofuzz -> phase 90 -> danotrem?

Senior Member

Standaard

ok: voor eens en altijd uit de wereld:

je TU-3, wah of je fuzz vooraan,
    eventueel je phaser nog voor de wah, en je tremolo in ieder geval erachter..

klaar !

maar goed, zoals het devies in deze thread is: eerst proberen, dan vragen, en vooral goed zoeken;
    er is al heeeel veel te vinden over het voordeel/nadeel van een tuner in je keten vooraan/achteraan
    net zoveel over de plek van je wah vs. een phaser
    of een fuzz vs. je wah....

mijn tip: gewoon net als ik een clip-on tuner gebruiken: lekker snel, accuraat én ongebuffered/true bypass..! (ben je ook meteen van de volgorde-kwestie af)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaguwar Bekijk bericht
    laat ons deze kwestie voor eens en voor altijd de wereld uit helpen

op mijn gigboardje heb ik een TU-3, een wah en een fuzz (en een phaser en tremolo) zitten. wat kan ik best vooraan steken? de wah, zodat hij goed reageert op mijn gitaarsignaal? de tuner, zodat ik altijd deftig kan stemmen? maar krijg ik dan geen onzuiverheden in mijn wah door de buffer van deTU-3? kan ik dan beter die buffer gebruiken aan het einde van mijn keten?

zou het zelf ook wel kunnen proberen maar ik heb enkel mijn boardje bij de hand nu en geen amp. ben trouwens nog aan het wachten op een A/B box, misschien kan die een deel van het probleem oplossen. maar dan kan ik de buffer van de TU-3 weer niet gebruiken...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaguwar Bekijk bericht
    heb ik net zitten bekijken, staat veel nuttige info in idd. heb al wel gemerkt dat mijn danofuzz (ben op zoek naar een andere, betaalbare maar kwalitatief betere) niet goed reageert wanneer ik mijn gitaarvolume terug draai (gitaarsignaal verliest dan plots heel wat hoog ook) dus die moet niet per se vooraan. wah is crybaby, phase 90 phaser en dano tremolo. en dan ben ik alleen nog mijn tubescreamer vergeten

dus misschien liever: wah -> A/B box -> tuner / ts9 -> danofuzz -> phase 90 -> danotrem?
    een fuzz is meestal niet echt 'subtiel' of ' gevoelig' voor je gitaarvolume, maar reageert er vaak wel op een manier op die anders is dan een overdrive of distortion...

een fuzz reageert anders als je 'm voor/achter je wah zet, speel daar ook eens mee..

ik probeer je zoveel mogelijk te vertellen zonder je een volgorde te geven, maar hier is iets wat zou kunnen

tuner of phaser of wah->tuner of phaser of wah>
    ->fuzz of wah of phaser>>fuzz of wah of phaser>ts-9>danotrem ..!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Hallo Hallo,

Ik gebruik een Boss DS-1 voor distortion en een Boss FBM-1 Bassman voor de boost. Bij de boost is dus de gain bijna dicht en het level helemaal omhoog. Die gebruik ik voor een mooie overdrive van de amp en de distortion spreekt voor zich, ook met de level helemaal open. Maar nu heb ik door dat als ik de Boss FBM-1 aanzet en daarna de DS-1 aan, het geluid zachter word. Wat raar is omdat het level bij allebei voluit staat. Terwijl het eerder harder zou moeten gaan. Nu staat de FBM-1 als laatst, de DS-1 ervoor. Zoals het stond aangegeven. Solo boost later dan de drive. Maar als ik ze omdraai, dan heb ik het probleem van het zachtere geluid niet. In tegendeel, dan gaat hij juist harder als ik de DS-1 na de FBM-1 aankick. Is het duidelijk wat ik bedoel? Want dat zou toch niet zo moeten zijn?

Senior Member

Standaard

Laat maar. Sorry Sorry, mijn fout

Standaard

Ik heb even aan vraag over de FX loop : Als je alleen het cleane kanaal van je versterker gebruikt, maakt het dan nog uit of je je delay/reverb aansluit via de FX loop of niet? ik heb dit nog nooit gedaan namelijk

Standaard

Probeer het eens, zou ik zeggen.
    Als je alleen clean speelt, dan is het verschil minder groot dan wanneer je ook de drive geluiden van je amp gebruikt. Toch zal er (natuurlijk afhankelijk van je amp) wel een verschil te horen zijn, je delay komt immers na je pre-amp, die al een deel van je geluid vervormt.

Wellicht vind je in fx-loop mooier, maar misschien vind je het ook net wat te steriel worden dan (ook afhankelijk van je delay natuurlijk).

Standaard Volgorde pedalen

Hey,
    Ik heb een vraag over wat de beste volgorde is voor mijn pedalen.
    Dit zijn mijn pedalen:
    Vox wah 847
    Mxr dyna comp
    Ibanez ts9
    Mxr badass distortion '78
    Big muff usa pi electro harmonix
    Mxr analog chorus
    Boss mt-2
    Boss tu-2 tuner
    Diamond memory lane jr
    Digitech grunge
    Electro harmonix holy grail plus
    Mxr boost linedriver mc401
    Mxr noise clamp
    Zouden jullie me verder kunnen helpen met de goeie volgorde van mijn pedalen??

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten