Als instapper in Tele land en op singlecoil gebied (ontbrak nog in mijn collectie) mezelf een cadeau gegeven in de vorm van deze Squier Classic Vibe Telecaster.
Goede reviews gelezen op het web en ik moet zeggen, voor die prijs een erg leuke gitaar! Afwerking is natuurlijk in lijn met de prijs, maar het speelt niet verkeerd en klinkt prima. Nu nog die elastiekjes eraf en spelen!
Music Man, Custom 77, Orange, ENGL, Kool & Elfring.
Classic Vibe tele's zijn heerlijk vind ik. Kameraad van me heeft er eentje, en ik heb zelf een baja (en een USA standard gehad tot niet zo lang terug), en voor de prijs moet die squier echt niet onderdoen.
Mwah, m'n broertje heeft zo'n CV en ik vind mijn Road Worn toch echt wel een keer of 10 beter. Maar mijn RoadWorn is gewoon heel erg goed![]()
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.
Even een quick 'n dirty foto van mijn baja. Heb hem alweer een tijdje en hij bevalt nog heel erg prima! Zeer veelzijdige gitaar en de hals past me perfect in de hand.
Valt me wel op dat deze wel een heel erg sterke nerf heeft vergeleken bij de meeste andere baja's, maar dat vind ik wel mooi. Ook lijkt het wel een tweedelige body?Ik kan in ieder geval echt maar 1 naad ontdekken en die loopt recht over het midden. Maar zelfs die zie je eigenlijk alleen als je tegen de onderkant aan kijkt.
@ JZE: Dat is ook zo. Voor het geld kun je moeilijk een betere Telecaster kopen dan de Squier Classic Vibe!
@ Jan Janssen: Het ging mij niet om de relic (al ziet die er prima uit naar mijn ogen. Alleen de hals is een beetje, tsjah.. Apart zullen we maar zeggen). Ik had destijds een geluid in mijn hoofd dat ik zocht in een Telecaster. Allemaal dure gitaren geprobeerd, Fender CS, Rebelrelic, Haar, maar dat was het toch allemaal nét niet. Met deze Road Worn had ik een gitaar in mijn handen die de sound én feel had waar ik naar op zoek was. Daarom heb ik deze gitaar gekocht. Niet omdat het een relic is.
Nu merk ik wel dat, doordat de gitaar dus minder lak heeft dan een gitaartje strak in een plastic laklaag, gitaren beter resoneren en als het ware een stuk 'houteriger' klinken. Dat geluid wat ik zoek in gitaren.
Misschien is het onzin hoor, maar dan moet het haast toeval zijn dat veel gerelicte gitaren mij een stuk beter liggen (soundwise) dan strak in de lak gitaren.
Ligt eraan wat je te besteden hebt of de Squier een betere deal is. Misschien heb ik gewoon net een goed exemplaar hoor, kan ook. Maar zelfs na een jaar deze gitaar in het bezit te hebben ben ik er nog steeds heel erg blij mee en krijg ik elke keer een kick als ik het ding bespeel. En dat voor iemand die voorheen elke 3 maanden een andere gitaar had...
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Favorieten/bladwijzers