Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 885 van 1797 EersteEerste ... 3857858358758838848858868878959359851385 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.841 t/m 8.850 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaChosen1 Bekijk bericht
    ik kreeg net een keurig bod (de vraagprijs) op mijn gitaar op MP en ga mijn gitaar denk ik maar opsturen.
    Hieronder de 2 emails van "Mr Jones" :

Mr Jones: OK give me your last price with the condition of the item so we can talk about the payment.

mijn reactie: Item is new as you can see in my advert. What do you wanna discuss regarding the payment?

Mr Jones: Thanks for your understanding am paying you €600 euro for the item and €50 euro for the shipment via tnt post office so the total amount of €650euro will be transfer.so the payment method should be via a paypal because PayPal is the only secure online payment and the item will be send via register mail to my friend in Nigeria for the Gift present i will be waiting for the PayPal email for the transfer today Please if you don't have a PayPal account you can just set up a paypal account now because PayPal is the only secure online payment approved by marktplaats so visit www.PayPal.com hope to read from you thanks

Wat is het toch een weldoener he die Mr Jones, mooi cadeautje voor zijn vriend in Nigeria. Ik wil ook wel dat soort vrienden... nu ga ik hem snel opsturen
    Oh ja, dit ... Heb ik ook eens gehad met een Binson EchoRec E4T die ik aan het verkopen was op Marktplaats / etc. Ik kreeg na zo'n zelfde mailtje gelijk een neppe soort PayPal e-mail die gekoppeld was aan Marktplaats. Super fake, dus. Some of 'em never quit.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaChosen1 Bekijk bericht
    Wat is het toch een weldoener he die Mr Jones, mooi cadeautje voor zijn vriend in Nigeria. Ik wil ook wel dat soort vrienden... nu ga ik hem snel opsturen
    Was iedereen maar zo goed!

Senior Member

Standaard

Hahahaah! Mr. Jones heeft zojuist 500 euro op een ibanez rg series uit jaren 90 van me geboden. beterrrrrrr!!! Die maat in Nigeria zal een aardige collectie krijgen zeau!

Senior Member

Standaard

Maar toch mis ik wat want Paypal IS safe.

Het bedrag dat verschijnt maak je over naar je bank account. Als dat cleared dan verstuur je de gitaar. Wat kan daar mis gaan?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht

Het bedrag dat verschijnt maak je over naar je bank account. Als dat cleared dan verstuur je de gitaar. Wat kan daar mis gaan?
    Er zal wel een addertje onder het gras zitten, want mr. Jones is zo'n beetje op alles aan het bieden wat op MP staat.
    Ik heb zijn biedingen op mijn advertenties gelijk verwijderd.

Het zou maar zo kunnen zijn dat als ze je directe e-mail adres hebben proberen je compu binnen te komen om waardevolle info etc. er van af te halen of whatever.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht

Volgens mij was het ook een neppe bevestigingsmail van het onvangen bedrag, zoiets heb ik ook weleens gehad. Ik ging dan checken op mijn PayPal, maar het bedrag was 'still pending'. Nooit overgemaakt. Dan stuur je natuurlijk ook niets op.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Er zal wel een addertje onder het gras zitten, want mr. Jones is zo'n beetje op alles aan het bieden wat op MP staat.
    Ik heb zijn biedingen op mijn advertenties gelijk verwijderd.

Het zou maar zo kunnen zijn dat als ze je directe e-mail adres hebben proberen je compu binnen te komen om waardevolle info etc. er van af te halen of whatever.
    Nope, je gaat dan eerst een email krijgen van "paypall" dat er geld voor je binnen is gekomen bij paypall maar dat ze dat pas uit mogen betalen als de gitaar aangekomen in. Deze email komt dan van Paypall@gmail.com. Een dag later krijg je een nieuwe email van "paypall" met daarin de eerste bedreigingen (item nog niet ontvangen blablabla) en vervolgens krijg je nog een mailtje dat Paypall op korte termijn een fraude onderzoek gaat instellen omdat er wel geld voor je overgemaakt is maar dat "te item" nog niet ontvangen is.

Of misschien hebben ze ondertussen nieuwe varianten maar zo is het lang gegaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Ehm, met een emailadres kom je echt niet iemands PC binnen hoor!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobvanKempen Bekijk bericht
    Nope, je gaat dan eerst een email krijgen van "paypall" dat er geld voor je binnen is gekomen bij paypall maar dat ze dat pas uit mogen betalen als de gitaar aangekomen in. Deze email komt dan van Paypall@gmail.com. Een dag later krijg je een nieuwe email van "paypall" met daarin de eerste bedreigingen (item nog niet ontvangen blablabla) en vervolgens krijg je nog een mailtje dat Paypall op korte termijn een fraude onderzoek gaat instellen omdat er wel geld voor je overgemaakt is maar dat "te item" nog niet ontvangen is.

Of misschien hebben ze ondertussen nieuwe varianten maar zo is het lang gegaan.
    Oftewel negeren dit soort figuren en het bod verwijderen

Senior Member

Standaard

I see, een foute Paypal.
    Het is inderdaad niet slim om vanaf een email op je account in te loggen maar als je dat via www.paypal.com doet zal het secure zijn.

Maar goed, een biedende Nigeriaan heeft een ferm zwaailicht op zijn hoofd waar een middelgrote brandweertruck nog jaloers op zou worden.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten