Nee, van mij mag het hoor. Sterker, meer van dit soort acties. Namen en rugnummers. Die bescherming van oplichters is niet aan mij besteed.
Wat nepgitaren betreft, meer dan gewoon eerlijk zijn kan niemand van je vragen lijkt me.
Zet met een brandmerk 'FAKE' achter op de headstock ofzo. En dan verkopen, zodat niet weer iemand genaaid wordt
De Gitaar is niet nep, alleen het merk is nep, is mijn bescheiden mening...
Dat neemt niet weg dat dit soort gasten die, omwille van de pingels de boelen lopen te flessen, van mij aan de schandpaal genageld mogen worden, of erger. Mijn respect voor de nieuwe verkoper trouwens!![]()
Denk dat de verantwoordelijkheid het meest ligt bij de koper.Als iemand denkt dat hij voor 600 euro een Gibson les paul black beauty kan kopen ,ja dan vraag je erom om genaaid te worden,Als men zoveel geld wilt uitgeven ,verdiep je eerst in de gitaar,waar moet je op letten? bekijk de pots elementen halsinzet etc
Met een dergelijk lage prijs en al helemaal als het erbij gemeld wordt: inderdaad.
Maar er komen hier ook wel eens exemplaren voorbij met een redelijk plausibele prijs die alleen na vergelijkng van details toch niet zuiver op de graat blijken te zijn. Je kunt wel zeggen dat de koper zich er dan beter in moet verdiepen, maar ook ik zou er (zelfs met mijn redelijke kennis van zaken) in kunnen stinken.
Wettelijk zit het ook zo: als koper heb je een zekere onderzoeksplicht, maar bij dit soort artikelen is het ook weer niet zo dat je min of meer expert moet worden voor je iets koopt.
Het zou deze verkoper ook sieren als hij een duidelijk, onuitwisbaar kenmerk aanbrengt, zodat de gitaar niet op enig moment in zijn leven alsnog wederom als een echte verkocht wordt. Kan prima aan de achterkant van de kop, met een bransmerk oid inderdaad, of graveren.
Turn it up • Bring the noise
http://muziek.marktplaats.nl/instrum...fta_ind=9&fs=1
Haha, is dit die rode squier die zo ontzettend lelijk ge-reliced was, die hier een paar dagen geleden op stond?
Favorieten/bladwijzers