C8 & C9 los: amp is stil. Cpapaciteit gemeten: 22nF en 95nF.
C9 weer terug: amp is rustig
C8 terug: gerommel...
Gelijk maar ff mijn mastervolume weer ongedaan gemaakt: nog steeds gerommel.
Het zit in ieder geval achter C8, toch?
C8 & C9 los: amp is stil. Cpapaciteit gemeten: 22nF en 95nF.
C9 weer terug: amp is rustig
C8 terug: gerommel...
Gelijk maar ff mijn mastervolume weer ongedaan gemaakt: nog steeds gerommel.
Het zit in ieder geval achter C8, toch?
Pin 3 van V3 kan nooit aan aarde liggen. Er zitten een paar weerstanden tussen. Het zit in ieder geval niet in de PI, maar daarvoor. C7, C19 of C20 is de bron lijkt het. Daar komt je DC spanning vandaan Om de beurt los halen en kijken of het gepruttel weg is. Het ligt dus ook niet aan je PPIMV.
Daarom zei ik in post 118 al dat je het rooster ff moet aarden met een cap. Als je zo'n fout hebt moet je eerst in blokken gaan denken en bepalen in welke sectie het zit. Als je onderdeel voor onderdeel gaat scannen en het blijkt in V1 te zitten wordt dit een lang topic![]()
Toch meet ik 0 Ohm tussen pin 9 en 3 en chassis...
rooster = grid = pin 2 of 7. Welke van die 2? En kan ik een MKT cap gebruiken omdat de spanning niet boven de 42v uit komt?
Will do...
Alle termen zijn nog een beetje nieuw voor mij... Ik pak regelmatig http://tubenewbie.com/ erbij om dingen op te zoeken
Ik kom er wel, als gaat het soms wat traag en moet ik veel vragen stellen... Sorry 'bout that...![]()
Pin9 0 Ohm is oke, je meet hier door de gloeidraadwikkeling heen.
Pin3 mag niet aan massa liggen, deze is doorgelust naar pin8 en moet zeker 15k meten.
edit: de truc met de cap tussen pin2 en massa is nu niet meer nodig, je hebt toch al Nico's methode getest door de koppelcap los te halen en toen was de pruttel weg. Het komt dus van de preamp.
Laatst gewijzigd door cluseau; 10 augustus 2011 om 11:49
Goede site lekker overzichtelijk. Thx voor de tip en sterkte met het oplossen. Je kan je amp straks wel dromen volgens mij![]()
Ik kan wel blindelings aanwijzen waar welk component zitIk begin ook steeds meer gevoel te krijgen met wat waar gebeurd in de amp, maar het geheel snappen doe ik nog steeds niet...
Het was ook niet mijn bedoeling om me zo in amps te verdiepen, maar ik kan er nu gewoon ff niet onderuit als ik 'm wil fixen.
Favorieten/bladwijzers