Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 873 van 1797 EersteEerste ... 3737738238638718728738748758839239731373 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.721 t/m 8.730 van 17961
    Senior Member

Standaard

Jammer dat er geen foto is van de voorkant van de body maar als ik zo op foto 1 kijk, lijkt het alsof de potmeters ernorm schuin zitten.
    Daar kun je het vaak aan herkennen maar ook aan de headstock en de afstand tussen de brug en tailpiece. Soms is die afstand te groot. En er zijn nog een paar kenmerken hoor. cutaway bijv...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobvanKempen Bekijk bericht
    http://link.marktplaats.nl/470129976

Hij geeft toe dat tie fake is dus daar zit te twijfel niet in maar .... is deze niet een beetje heel erg goed nagemaakt? Hoe zie ik bij zon gitaar nou nog of tie fake is of niet? Ik vraag het omdat ik zelf opzoek ben naar een Custom en wil niet nog een keer een fake kopen. Alle tips over het waar ik op moet letten zijn welkom.
    tja dat wordt steeds moeilijker.
    http://www.gibson.com/en-us/Lifestyl...erfeitGibsons/
    daar wat tips van gibson zelf.
    deze in de ad is sluw op de foto gezet, moeilijk te zien of de toets rosewood is, dat is bij een fake custom meteen al de give away.
    de 'nibs' die ontbreken..
    en wat je hier ziet is ook duidelijk, die matte afdekplaatjes achterop.
    de zijkant van de kop is ook meestal makkelijk te zien, hoe de binding daar loopt..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    tja dat wordt steeds moeilijker.
    http://www.gibson.com/en-us/Lifestyl...erfeitGibsons/
    daar wat tips van gibson zelf.
    deze in de ad is sluw op de foto gezet, moeilijk te zien of de toets rosewood is, dat is bij een fake custom meteen al de give away.
    de 'nibs' die ontbreken..
    en wat je hier ziet is ook duidelijk, die matte afdekplaatjes achterop.
    de zijkant van de kop is ook meestal makkelijk te zien, hoe de binding daar loopt..
    Je bedoelt dan dat de binding enkellaags is? Of is dat bij sommige echte customs ook zo?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

Senior Member

Standaard

Aan de headstock inlay en de positie van de tuners kun je het ook zien vaak. Je ziet heel vaak dat met name bij de Custom's de daimond inlay verkeerd zit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Je bedoelt dan dat de binding enkellaags is? Of is dat bij sommige echte customs ook zo?
    kijk maar eens naar de 4e foto in die ad
    de epi constructie, zo ziet dat er op een echte niet uit

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    kijk maar eens naar de 4e foto in die ad
    de epi constructie, zo ziet dat er op een echte niet uit
    Hoewel ik eigenlijk perse een zwarte wilde begin ik die van jou steeds mooier te vinden dus misschien moet ik toch een keer je kant op komen om hem eens te proberen.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Hoewel ik eigenlijk perse een zwarte wilde begin ik die van jou steeds mooier te vinden dus misschien moet ik toch een keer je kant op komen om hem eens te proberen.
    haha, ja, alleen kan ik niet bewijzen dat ie echt is
    maar de koffie staat klaar

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Daar kun je het vaak aan herkennen maar ook aan de headstock en de afstand tussen de brug en tailpiece. Soms is die afstand te groot. En er zijn nog een paar kenmerken hoor. cutaway bijv...
    Kop/halsverbinding is ook een grote weggever. Halverwege 1ste fret = nep. De rosewood toets helpt ook niet echt.

Het serienummer hoort ook onder de lak te zitten.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Nou, nu ik wat foto's van het Internet heb bekeken zou het inderdaad een vertekend beeld kunnen zijn... Al vind ik de tailpiece wel ver van de brug af staan.

Maar: ik blijf twijfelen. Een gitaar van €2000+ kopen en dan na 3 weken 'm weer verkopen omdat "I don't like the vintage touch"?
    Een gitaar is niet een nepper omdat 'de tailpiece wat ver van de brug afstaat'.
    Alles aan die gitaar klopt gewoon.
    Deze duurdere modellen van Gibson hangen niet in elke gitaar winkel aan de muur. Misschien heeft hij hem op internet gekocht en er niet eerst op gespeeld. De verkoper is ook niet verplicht een reden voor verkoop te geven, dus daar kun je ook niets uit opmaken. Tenzij hij een reden geeft waarbij het er op neer komt dat hij er geen verstand van heeft (de typische 'ik verkoop een nepper maar ik heb er geen verstand van, ich habe es nicht gewusst' etc).

De zwarte 'Les Paul custom' is gewoon zo'n goedkope Chinees van de allerslechtste kwaliteit. Blijf er bij uit de buurt. Het is geen replica maar een stuk brandhout.
    Als je in de toekomst ooit een keer twijfelt over de echtheid van een Gibson gitaar, stuur mij dan een pm met een foto en dan kan ik je gelijk vertellen wat er wel en niet klopt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Een gitaar is niet een nepper omdat 'de tailpiece wat ver van de brug afstaat'.
    Alles aan die gitaar klopt gewoon.
    Deze duurdere modellen van Gibson hangen niet in elke gitaar winkel aan de muur. Misschien heeft hij hem op internet gekocht en er niet eerst op gespeeld. De verkoper is ook niet verplicht een reden voor verkoop te geven, dus daar kun je ook niets uit opmaken. Tenzij hij een reden geeft waarbij het er op neer komt dat hij er geen verstand van heeft (de typische 'ik verkoop een nepper maar ik heb er geen verstand van, ich habe es nicht gewusst' etc).

De zwarte 'Les Paul custom' is gewoon zo'n goedkope Chinees van de allerslechtste kwaliteit. Blijf er bij uit de buurt. Het is geen replica maar een stuk brandhout.
    Als je in de toekomst ooit een keer twijfelt over de echtheid van een Gibson gitaar, stuur mij dan een pm met een foto en dan kan ik je gelijk vertellen wat er wel en niet klopt.
    Er was ook werkenlijk waar geen haar op mijn hoofd wat er aan denkt om een Fake Custom te kopen maar het is me een keer eerder mis gegaan en sindsdien heb ik een hele mooiE Fibson Les Paul Zakk Wylde Custom voor slechts 2500 euro. Dus deze keer wil ik wat beter beslagen op het ijs komen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten