Ik heb de Seymour Duncan JB getest in een Charvel San Dimas, Alder body, Maple neck en toets. Hier vond ik hem erg neuzig en midsy klinken. Hoe zou zo'n pickup reageren in de mahonie PRS?
Ik heb de Seymour Duncan JB getest in een Charvel San Dimas, Alder body, Maple neck en toets. Hier vond ik hem erg neuzig en midsy klinken. Hoe zou zo'n pickup reageren in de mahonie PRS?
dat neuzige zit m in t alder+maple+floyd. in volledig mahonie klinkt ie bij mij strak,scheidend veel mids en hij snijdt als dr ziekte door de bandmix. Een jb in zn eentje is vaak te schel maae in de band te gek.
Bedenk je ook dat de jb ontwikkeld is als 'tele tone on the rocks' voor in n tele. het moest n stille,hottere versie zijn van de klassieke tele brugsinglecoil.
In n superstrat past IMHO de duncan custom,alt8 of superdistortion, of zelfs de evo beter dan de jb.
Of de pearly.die kan IMHO overal in.kende ik m maar paar jaar geleden...
Nou wil ik hem wel voornamelijk gewoon thuis gebruiken, dus schel moet hij niet zijn. In de band ben ik de enige gitarist, doorprikken is absoluut geen probleem. Ik speel over een Peavey 6505+ combo die gemod is tot head over een 4x12 Marshall cabinet.
Ik zal nog even naar de andere genoemde opties kijken. Ik heb tot nu toe wel de beste ervaringen met Dimarzio. Is daar nog verder wat interessants? In mijn Charvel SoCal bevalt de ToneZone me heel goed.
Tonezone in mahonie = modderboel.
Superdistortion, zou ik dan zeggen. Bluesbucker in de hals voor je p90 tones, gelijke looks en veelzijdigheidn
Vandaag mijn pick-ups binnen gekregen. En erin gesoldeerd.
De strat pickups wil ik nog niet echt een oordeel over geven. Ik heb de pickupswitch gemold (zo'n goedkoop ding met een printplaatje eraan..) Dus ik heb de brugpup nu zo staan dat die altijd aanstaat. Maar de eerste indruk is wel goed.
het enige vervelende was dat ik de gaten van de pick-ups in mijn slagplaat wijder uit moest vijlen. De middel en neck pickup pasten er zo niet in. Brugpup wel, vreemd.
De Fat Pat voor in de neck van mijn ibanez vind ik helemaal te gek. In combinatie met mijn Dimarzio Superdistortion in de brug. Echt een super goede pickup.
Zullen ze 5-way switches verkopen bij de gitaarwinkel? (de snaar in heerenveen in mijn geval)
Hmm, neck pickup is kapoet. Switch was waarschijnlijk niet kapot, maar ik had het verkeerd aangesloten zodat de brugpickup niet goed leek.
Dus de neck pickup was fabrieksaf al niet goed.
Hoe makkelijk zijn ze bij gfs met dit soort problemen? Ik doe ze in ieder geval even een mailtje straks.
Jammer jammer jammer.
En ik krijg een nieuwe neck pickup toegestuurd. Helemaal niet moeilijk. Binnen 5 minuten een mailtje met of ik een nieuwe wou.
Favorieten/bladwijzers