Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
Dus jij stelt voor dat iedereen met een KvK nummer zo veel mogelijk privéaankopen moet doen om daar de BTW van af te schrijven? Ook al hebben die aankopen helemaal niets met je bedrijf te maken?

Zo heb ik een keer in de rij bij de kassa van een schoenenwinkel gestaan en achter mij hadden ze het er over dat ze zelfs hun schoenen gingen declareren, zoals ze ook met hun jas hadden gedaan.

Ik ken ook iemand die voor haar moeder een laptop heeft gekocht omdat zij de BTW af kon schrijven.

Ik walg daarvan.
Jij leest een beetje selectief en doet je best mij een discussie op te dringen betreffende een onderwerp waar ik gewoon een vraag over stelde. De quote die je daar ondermeer voor gebruikt was een stukje uit mijn vraag aan jou op welke wijze dit in het nadeel van de belastingbetaler uit zou vallen daar je mij gelijk voor oplichter uitmaakt waar jij de prijs voor moet betalen. Dat je jaloers bent of principieel tegen bent dat mensen op de zaak spullen kopen kan en mag. Maar ga nou niet de hoeder van de ethiek uithangen naar iemand die slechts uit interesse een vraag stelt en op geen enkele wijze propaganda maakt om zoveel mogelijk op de zaak te kopen met als doel de btw terug te kunnen vorderen.