Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
    Senior Member

Standaard

Al iemand die nieuwe whammy gezien/gebruikt trouwens?

Senior Member

Standaard

Ben ook wat aan het rondkijken naar wat oude rackmultieffecten, maar daar ik heb al slechte ervaringen gehad met gewone rackmultieffecten, heb hier nog ergens eentje liggen denk ik.

Toch al bedankt voor de hulp! Ik word er steeds wijzer van.
    It might get loud!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joskedentweede Bekijk bericht
    De Whammy functie steekt me gewoon heel erg de ogen uit, maar ik ben bang dat als ik er niet goed mee kan omgaan ik het me ga beklagen.
    Een Digitech Whammy is een pedaal waarmee je leert werken in de loop van de tijd, wat betreft het expressiepedaal. Als je 'm in eerste instantie als octaver gebruikt is dat geen probleem hoor.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door titzenpitzer Bekijk bericht
    Al iemand die nieuwe whammy gezien/gebruikt trouwens?
    Nieuwe Whammy, geen idee, bedoel je dat grijze ding, die is toch niet wezenlijk anders dan de huidige versie?

Ik stuitte via de website die ik zojuist gemeld had ook even op de Totally Wycked Audio Great Divide, misschien is dat ding wel interessant.

EDIT:
    Ah, je bedoelt waarschijnlijk de Whammy DT (hij stond niet onder producten, vandaar dat ik hem niet gevonden had), het ziet ernaar uit dat ze de Morpheus Capo en Droptune samen met de Digitech Whammy in een pedaal hebben gestopt, lijkt me wel een interessant ding.
    Laatst gewijzigd door Tristan; 1 augustus 2011 om 20:00

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    .....
    De analoge "omhoog" ocatvers werken allemaal op basis van het principe van een octave fuzz of volges de multiplier uit de EHX microsynt... maar clean cq niet kleurend? Neen, in tegendeel.
    Waddabout de ouwe Pearl Octaver, de OC-07? Octaaf omhoog zonder fuzz. Weliswaar kan ik niet zeggen dat ie niet kleurt, maar toch..
    en een en twee octaven omlaag, naar gelieven..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Waddabout de ouwe Pearl Octaver, de OC-07? Octaaf omhoog zonder fuzz. Weliswaar kan ik niet zeggen dat ie niet kleurt, maar toch..
    en een en twee octaven omlaag, naar gelieven..
    De OC7 is hetzelfde oktaafcircuitje als in de EH microsynth. Vandaar dat ik em even noemde. Geen fuzz, wel kleuring en, en da's meteen m'n grootste manco met de meeste analoge omhoog octavers, wederom dat minuscule "rond je 12e fret" scheitgebiedje waar ze hun werk enigzins netjes doen...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Ja, dat is me ook al opgevallen!

Ik heb nu een hele dag met mijn fuzz liggen klooien en af en toe denk ik dat een octaver of harmonist wel op zijn plaats zou zijn, nu klinkt alles al heel snel heel duister.
    Jammer genoeg ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik stom ben geweest en aan een aantal dingen niet heb gedacht.
    Ik wou een octaafpedaal kopen in Amerika, omdat de dollar laag stond en ik absoluut een voodooLab pedal power 2 plus nodig heb voor mijn pedaltrain. Zelfs met invoerrechten kwam ik nog 100 euro goedkoper uit. Maar jammer genoeg ben ik vergeten dat die VoodooLab werkt op 120 VAC

Dus nu moet ik bij Thomann bestellen en dan is het voordeel er ook af, dus voorlopig enkel die VoodooLab en een chorus (MXR micro chorus).

Maar tips zijn nog steeds welkom! Als na de zomer mijn rekening nog wat gespijsd is koop ik er toch nog een, de wereld van octavers is nog steeds een beetje ongekend voor mij!

@tips911: die HOG doet inderdaad net wat ik wil, maar het kost me als student net iets te veel!
    It might get loud!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Misschien de EHX micro pog? Prima ding
    http://www.ehx.com/products/micro-pog
    ja doe mij maar zo een

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten