Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 241 van 341 EersteEerste ... 141191231239240241242243251291 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.401 t/m 2.410 van 3402

Standaard

Nadat ik nogal was doorgeschoten met de "relic" van mijn London City Comet heb ik besloten de hele body maar kaal te schuren en de gitaar de kleur te geven die ik eerlijk gezegd toch altijd al wilde hebben.
    Het schuren is geen makkie want er zit in totaal toch al gauw een halve centimeter gepantserde lak op deze gitaren. Voor de kleur heb ik een mix gemaakt van grenen en eiken kleur beits en daar een druppel knalgeel pigment bij gedaan, en dan testen, testen..
    Nadat ik de kale body had gebeits met witte, tranparante beits heb ik dit mengsel een paar keer met een roller en kwast opgebracht. Uiteindelijk twee lagen blanke lak erop gespoten en de lak vervolgens weer mat gemaakt met een schuursponsje.
    Je kunt een gitaar natuurlijk ook lekker zo laten als 'ie is en er gewoon op gaan spelen maar achteraf ben ik toch wel tevereden met het resultaat.

Vooraf (na de mislukte relic-klus):

Na:

Standaard

Mooi kleurtje geworden en leuk dat je het hout er nog doorheen ziet

Senior Member

Standaard

Ziet er mooi uit!! Merk je nu ook verschil in klank, doordat de dikke lag weg is?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ziet er mooi uit!! Merk je nu ook verschil in klank, doordat de dikke lag weg is?
    Dat maak ik mezelf wel wijs ja!

Het is lastig te zeggen want ook met die dikke plastic laklaag vond ik hem onversterkt niet slecht klinken. Toen ik hem éénmaal kaal had zag je dat er kwalitatief goed elzenhout gebruikt is, (overigens wel verlijmde delen)
    Hij resoneert wel als een tierelier en heeft een lange sustain en mooie boventonen.

Senior Member

Standaard

Mooi gedaan . Heb je nitro gebruikt?
    Wat voor merk beits/pigment/lak heb je gebruikt? Ik wil het zelf ook nog eens proberen.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

prachtig mooi geel! 100% goedgekeurd

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    Dat maak ik mezelf wel wijs ja!

Het is lastig te zeggen want ook met die dikke plastic laklaag vond ik hem onversterkt niet slecht klinken. Toen ik hem éénmaal kaal had zag je dat er kwalitatief goed elzenhout gebruikt is, (overigens wel verlijmde delen)
    Hij resoneert wel als een tierelier en heeft een lange sustain en mooie boventonen.
    Maar, is dat resoneren, de sustain en de boventonen nadat je hem hebt gestript, op was dat überhaupt al?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Mooi gedaan . Heb je nitro gebruikt?
    Wat voor merk beits/pigment/lak heb je gebruikt? Ik wil het zelf ook nog eens proberen.
    Helaas geen nitro, alles op acrylbasis.
    Het voordeel hiervan is dat je onbeperkt kunt mengen en dat de uiteindelijke mix waterverdunbaar is. Om het elzen een wat minder roze basiskleur te geven heb ik het voorzien van twee lagen witte, transparante beits. Daarna dus het mengsel van:
    Beitslak "grenenkleur", "eikenkleur" en knalgele mengverf. Het mensel zit in het glas aan de rechterkant van de foto. Per opgebrachte laag wordt de kleur intensiever en iets minder transparant. Op deze wijze heb je vrij veel controle want je kunt vrij goed inschatten of je nog een laag nodig hebt of dat de kleur goed is. Op deze gitaar heb ik 2 witte- en 4 kleurlagen aangebracht, daarna 2 lagen blanke acryllak uit een spuitbus.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Senior Member

Standaard

Ok bedankt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Maar, is dat resoneren, de sustain en de boventonen nadat je hem hebt gestript, op was dat überhaupt al?
    Dat deed hij al wel, ik geloof alleen dat hij het nu nog meer doet.
    De gitaar voelt lichter, natuurlijker, soepeler en hij klinkt akoestisch bijna net zo helder en resonant dan bijv. mijn gretsch hollowbody. Maar uiteindelijk is dat een beetje subjectief want als je veel werkuren in zo'n gitaar stopt dan wil je ook dat hij beter klinkt.
    Ik vind de discussie over poly versus nitro heel begrijpelijk maar soms ook een beetje onzinnig; Ruben Block van Triggerfinger haalt een fantastisch geluid uit een triplex gitaar van 50 euro en Jack White van de White Stripes speelt soms live op een plastic gitaar. Wie ben ik dan om te zeggen dat het alleen met massief hout voorzien van een dun laagje nitro lekker klinkt.
    Maar ook ik wil het liefst het beste dat er te krijgen is hoor, alleen al om uit te sluiten dat mijn matige spel aan mijn materiaal ligt.
    Ik heb een Musicman "Luke" die al jaren aan de muur hangt en speel dus op een London City Comet van 148 euro...
    Laatst speelde ik trouwens op een Roadworn Tele van fender met nitrolak en dat ding klinkt onversterkt hoe dan ook fantastisch!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten