Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Hybrid View

Standaard

2 dingen:
    1) kil, blikkerig/plastic. Wen er maar aan. Doen ze allemaal en dan is die Boss harmonist echt 1 van de betere
    2) maar voor een paar dingetjes: Of 1 van de genoemde apparaten bovenstaand. Scoor anders voor een paar tientjes een rackmultieffect van een paar jaar oud. Een ouwe Digitech ofzo. Klinkt nog steeds even blikkerig maar is veel betaalbaarder.

Als het ding intelligent (binnen de toonsoort) moet harmonizen.... toch weer die Boss
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Die PolyAnna is heel tof. Als het vreselijk dik moet klinken en een octaaf toevoegen kan je ook een MXR BlueBox overwegen, die is wat goedkoper dan een PolyAnna, 60 tot 80 euro.

Een octaafpedaal van Boss doet het ook prima voor weinig geld, niks mis mee.

Ik heb zo'n 10 jaar met een Whammy gespeeld, en ook al is het overkill voor alleen een octaafje, het is een uniek ding qua gebruik en sound waarmee je echt iets aan je spel kan toevoegen.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

Senior Member

Standaard

Bedankt allemaal voor de tips!

Ik weet het gewoon echt niet goed, ik wil heel graag wat vette tonen toevoegen tijdens het spelen en aantal noten en ook tijdens solo's lijkt me het leuk om een octaaf hier en daar toe te voegen.
    De Whammy functie steekt me gewoon heel erg de ogen uit, maar ik ben bang dat als ik er niet goed mee kan omgaan ik het me ga beklagen.

Ik denk er goed over na, de basis blijft gewoon het toevoegen van een octaaf hier en daar. Het moet mijn geluid wat dikker maken zonder dat het meteen als een synth gaat klinken (wat ik heb met de boss ). Dit worden weer een aantal slapeloze nachten tips mogen blijven komen, ik check ze allemaal!
    It might get loud!

Senior Member

Standaard

Goed over nadenken. Is niks mis mee...

Gebruik ook Youtube om bekende voorbeelden eens door te nemen. Misschien is er inmiddels een variatie op de whammy of de octaver. Als de octaver clean is, kun je ook kleuren met een ander pedaal. Mijn Coolcat vibe is zo'n kleurend pedaal. Een fuzz of een ocd kan dat ook. Dan is een niet kleurende octaver alleen maar een voordeel.

Heb je de digitech apparaten al doorgenomen?
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Standaard

.....
    Brrr.. nou noem je een moeilijke Schuur.
    Van alle analoge "naar beneden" octavers is het oktaafsignaal leuk als gemixed maar droog/solo heel kil en doods. De analoge "omhoog" ocatvers werken allemaal op basis van het principe van een octave fuzz of volges de multiplier uit de EHX microsynt... maar clean cq niet kleurend? Neen, in tegendeel.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Al iemand die nieuwe whammy gezien/gebruikt trouwens?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    .....
    De analoge "omhoog" ocatvers werken allemaal op basis van het principe van een octave fuzz of volges de multiplier uit de EHX microsynt... maar clean cq niet kleurend? Neen, in tegendeel.
    Waddabout de ouwe Pearl Octaver, de OC-07? Octaaf omhoog zonder fuzz. Weliswaar kan ik niet zeggen dat ie niet kleurt, maar toch..
    en een en twee octaven omlaag, naar gelieven..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joskedentweede Bekijk bericht
    De Whammy functie steekt me gewoon heel erg de ogen uit, maar ik ben bang dat als ik er niet goed mee kan omgaan ik het me ga beklagen.
    Een Digitech Whammy is een pedaal waarmee je leert werken in de loop van de tijd, wat betreft het expressiepedaal. Als je 'm in eerste instantie als octaver gebruikt is dat geen probleem hoor.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten