Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 42 van 67 EersteEerste ... 32404142434452 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 667
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Een tijd geleden zag ik hier een pedaltrain voorbij komen met een Neutrik Powercon aansluiting. Deze aansluiting zat in zo'n kunststof dop weggewerkt, en eerlijk gezegd vond ik het idee geweldig, maar de uitvoering belabberd.
    De Powercon is een locking aansluiting, maar die kunststof dop ruk je er natuurlijk zo uit.

Dit kwam uit mijn broedmachine:

Plaatje van 45x45x1 genomen om de powercon in te bevestigen. Om het gat te maken, heb ik een gatenzaag bij de Gamma gehaald, nog geen 4 euro. Probleem is natuurlijk wel dat dat pure troep is (en voor hout..) Maar, met een beetje smering ging hij prima door het plaatje heen. Beetje afbramen, gaten boren voor de Powercon, uitmeten op de pedaltrain, boren, klaar. Plaatje netjes in de grondverf gezet en daarna matzwart gespoten.

Mooi gedaan! Maar hoe zit de stekker nou in je PP2? Ik heb een PT1 en daarbij zit de voeding direct achter het gat. Heb je een foto van de onderkant?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Mooi gedaan! Maar hoe zit de stekker nou in je PP2? Ik heb een PT1 en daarbij zit de voeding direct achter het gat. Heb je een foto van de onderkant?
    Ik heb geen pedalpower, ik gebruik twee adapters. Met een PP2 zou het niet werken, aangezien de stekkertjes e.d. iets verder uitsteken dan de koker breed is.

Standaard

Hallo allemaal,

Ook ik ben bezig met een ontwerpje voor een 'pedalcase'. Niet dat ik zoveel spullen heb, maar ik vind het makkelijk om dat spul stevig te vervoeren.

Ik gebruik de Showmaster24 en daarin komt in ieder geval m'n ME50 te liggen. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om dat ding op een laagje schuim te monteren om schokken enigszins te dempen, vooral tijdens het vervoer.

Of zijn die apparaten gebouwd om tegen een goede stoot te kunnen?

Bedankt voor jullie tips!
    Laatst gewijzigd door zzrick600; 27 juli 2011 om 11:49

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zzrick600 Bekijk bericht
    Of zijn die apparaten gebouwd om tegen een goede stoot te kunnen?
    De case is slapper dan jouw ME50. Pas als je je case kapot hebt gegooid zou je je om je ME50 moeten bekommeren.

Senior Member

Standaard

Ik denk dat ik zo even naar de karwei loop (is hier 100 meter vandaan) voor wat onderdelen/ideetjes om zelf een pedalboardje te bouwen. Misschien een soort houten pedaltrain junior ofzo. Het is eerst toch alleen voor in mijn slaapkamer.

Nu vond ik deze site:
    http://pedalboardplanner.com/

Is die hier al eens genoemd? Handig, kun je je pedalboard van te voren indelen.

Senior Member

Standaard

Ja, op zich wel handig, alleen staan drie van de vijf pedalen van mij niet in de lijst...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

En naar de karwei geweest.
    Ik ga een soort pedaltrain junior nabouwen maar dan van mdf. En ietsje groter.

Edit:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, op zich wel handig, alleen staan drie van de vijf pedalen van mij niet in de lijst...
    Nee, sommige pedalen die je niet vaak ziet staan er wel op, maar bijv. de TC electronics pedalen weer niet. En die zie je toch nog wel vrij regelmatig volgens mij. Ik zet er een willekeurig ander pedaal ong. dezelfde afmetingen op.
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 27 juli 2011 om 13:31

Senior Member

Standaard

Zo heb het bovenste gedeelte gezaagd en in elkaar gezet.
    Morgen de poten zodat hij schuin komt te staan.
    En dan zwart lakken en velcro plakken.
    Moet ook nog wat langere patchkabels hebben merk ik. Misschien dat ik ze zelf wel in elkaar soldeer. Precies op maat.

Foto's:

Senior Member

Standaard

Oei, gaat dat niet kromtrekken? MDF is niet zo heel stevig...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Qua pedalen een beetje saai ten opzichte van de meeste boards hier maar ik ben nog steds erg blij met mijn oplossing, zo hoef ik geen aparte koffer voor mijn effecten mee te nemen.

Het board hangt in twee profieltjes in het deksel van mijn flightcase. De Rocktron doet alles en krijgt phantom power via de MIDI kabel, de Mesa switch is als backup mocht ik niet meer met MIDI kunnen schakelen. Met het handvat haal ik hem makkelijk uit de profielen en de haken zijn om de 8m lange MIDI kabel op te rollen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten