Hallo allemaal,
Ook ik ben bezig met een ontwerpje voor een 'pedalcase'. Niet dat ik zoveel spullen heb, maar ik vind het makkelijk om dat spul stevig te vervoeren.
Ik gebruik de Showmaster24 en daarin komt in ieder geval m'n ME50 te liggen. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om dat ding op een laagje schuim te monteren om schokken enigszins te dempen, vooral tijdens het vervoer.
Of zijn die apparaten gebouwd om tegen een goede stoot te kunnen?
Bedankt voor jullie tips!
Laatst gewijzigd door zzrick600; 27 juli 2011 om 11:49
Ik denk dat ik zo even naar de karwei loop (is hier 100 meter vandaan) voor wat onderdelen/ideetjes om zelf een pedalboardje te bouwen. Misschien een soort houten pedaltrain junior ofzo. Het is eerst toch alleen voor in mijn slaapkamer.
Nu vond ik deze site:
http://pedalboardplanner.com/
Is die hier al eens genoemd? Handig, kun je je pedalboard van te voren indelen.
En naar de karwei geweest.
Ik ga een soort pedaltrain junior nabouwen maar dan van mdf. En ietsje groter.
Edit:
Nee, sommige pedalen die je niet vaak ziet staan er wel op, maar bijv. de TC electronics pedalen weer niet. En die zie je toch nog wel vrij regelmatig volgens mij. Ik zet er een willekeurig ander pedaal ong. dezelfde afmetingen op.
Laatst gewijzigd door Jasper.; 27 juli 2011 om 13:31
Zo heb het bovenste gedeelte gezaagd en in elkaar gezet.
Morgen de poten zodat hij schuin komt te staan.
En dan zwart lakken en velcro plakken.
Moet ook nog wat langere patchkabels hebben merk ik. Misschien dat ik ze zelf wel in elkaar soldeer. Precies op maat.
Foto's:
![]()
Qua pedalen een beetje saai ten opzichte van de meeste boards hier maar ik ben nog steds erg blij met mijn oplossing, zo hoef ik geen aparte koffer voor mijn effecten mee te nemen.
Het board hangt in twee profieltjes in het deksel van mijn flightcase. De Rocktron doet alles en krijgt phantom power via de MIDI kabel, de Mesa switch is als backup mocht ik niet meer met MIDI kunnen schakelen. Met het handvat haal ik hem makkelijk uit de profielen en de haken zijn om de 8m lange MIDI kabel op te rollen.
Favorieten/bladwijzers