Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 850 van 1797 EersteEerste ... 3507508008408488498508518528609009501350 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.491 t/m 8.500 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Die S1 ziet er ook uit alsof hij een andere verbinding heeft. En ik ken ook halzen uit 3 en 5 stukken hout van Gibson
    Dat is nieuw voor mij,

deze foto laat mooi zien dat gibson halzen uit 1 geheel zijn en ook waarom er zoveel neckcracks zijn bij Gibson, kan iemand de zwakke plek aanwijzen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdo Bekijk bericht
    deze foto laat mooi zien dat gibson halzen uit 1 geheel zijn en ook waarom er zoveel neckcracks zijn bij Gibson, kan iemand de zwakke plek aanwijzen?

Flauw.

Senior Member

Standaard

Die halsverbindingen die je op die foto's ziet wordt meestal een scarf joint genoemd. Gibson heeft dit alleen gebuikt op zijn uber goedkope modellen zoals de maurader.
    Gibsons gebruikt(e) wel degelijk meer-delige halzen, maar dan geen scarf joints, maar gelamineerde lagen zoals op deze foto:

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Note:
    Ik twijfel niet aan de verkoper , noch aan de telecaster, de prijs vind ik een beetje aan de hoge kant.

Op het eerste gezicht zeg ik een van de trap af "gerrelikde" Baja telecaster.

http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...ter-relic.html

Senior Member

Standaard

Ik heb ook getwijfeld of ik hem hier zou tippen, omdat de prijs alleszins redelijk/laag is, en de relic wel mooi gedaan is, maar de toets is dan weer te "netjes".

Standaard

Wat kosten die baja's nieuw. Ik meen ongeveer 600 euro, en dan is €400 nog wel redelijk. Ik heb idiotere vraagprijzen gezien.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik heb ook getwijfeld of ik hem hier zou tippen, omdat de prijs alleszins redelijk/laag is, en de relic wel mooi gedaan is, maar de toets is dan weer te "netjes".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Unforgiven Bekijk bericht
    Wat kosten die baja's nieuw. Ik meen ongeveer 600 euro, en dan is €400 nog wel redelijk. Ik heb idiotere vraagprijzen gezien.
    Het toeval wil dat ik onlangs een Baja tweedehands heb aangeschaft en die is op een paar krasjes op de slagplaat na vrij van schade. En als €400,- laag is voor dit exemplaar dan heb ik echt heel weinig betaald voor de mijne.
    Misschien moet ik de mijne niet als referentie zien maar mezelf doen inzien dat ik weer een "Mac mazzeltje" heb gehad.

Zoals ik in mijn vorige post al zei, ik twijfel niet aan de gitaar noch de verkoper. De prijs vind ik aan de hoge kant.

Nieuw kost deze bij eiland muziek €619,-

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    .
    Maar euh, is die headstock van deze er nou ook later op gezet.....?
    Er zit wel veel kleurverschil in hals en headstock!!!
    BTW: deze komt m.i. uit de afdeling "Mislukte Gibsons". Daar wilde ik al niet aan toen ik geen cent te makken had en op een Ibanez LP-kopie speelde. Zie ook: Gibson Marauder.....
    Waarschijnlijk zijn ze beter dan iedereen toen dacht, maar ja, daar heeft Gibson nu niets meer aan!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Die halsverbindingen die je op die foto's ziet wordt meestal een scarf joint genoemd. Gibson heeft dit alleen gebuikt op zijn uber goedkope modellen zoals de maurader.
    Gibsons gebruikt(e) wel degelijk meer-delige halzen, maar dan geen scarf joints, maar gelamineerde lagen zoals op deze foto:

Er hangen hier zowel een Marauder ( uit 1978 ) als een S-1 ( 1979 ).
    De Marauder heeft een hals uit drie stroken maple, zonder scarf joint, met volute, en een maple slab.
    De S-1 heeft een mahonie hals uit èèn stuk, zonder scarf joint, met volute, en een maple slab.
    De hals-body verbinding bestaat bij beiden niet uit een lange schroef door de body in het hout van de hals,
    zoals bij een Strat, maar uit stalen bouten door de body naar stalen bussen in de hals.
    Beiden gitaren steken gewoon goed in elkaar, zijn zuiver en stemvast, en spelen zoals het een Gibson betaamt.
    Low-budget in de seventies, prima hoor, beter spul dan een helehoop massa-produktie van nu.

De hals van de Junior op 2ehands.be is gewoon gebroken geweest en er is een nieuw stuk hout ingezet.
    De mismatch van het hout van de kop en de hals is te groot, dat hoort niet bij elkaar.
    Het is wel een vreemde reparatie, niet èèn houtkenner zal een kop zomaar stomp op een hals zetten.
    Ik zou er wel eens een röntgenfoto van willen zien...
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Unforgiven Bekijk bericht
    Dit is geen Baja, maar een Roadworn.
    Die kosten nieuw €899,-.

Edit:
    Dit is het TWIJFEL topic......

Ik zou hem willen tippen!
    Laatst gewijzigd door Henri H; 23 juli 2011 om 10:55

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Dit is geen Baja, maar een Roadworn.
    Die kosten nieuw €899,-.
    Hebben die ook een customshop designed nekplaat en een S1 schakeling?
    Dan zou je zomaar gelijk kunnen hebben.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten