Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 88 EersteEerste ... 1321222324253373 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 873
    Senior Member

Standaard

Ziet er naar uit dat het de seymour duncan pearly gate gaat worden.

@Orpheo: enig commentaar op of de pg een beetje fatsoenlijk mee kan komen wat met meer high gain? Buiten the living end zal ik er ook zaken als thrice, attack in black en pulley mee spelen(ivm drop D)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Ik wil binnenkort de pickups in m'n ibanez gaan vervangen. Het gaat om een s670, mahonie body met maple neck.
    Ik neig sterk naar:
    Neck: Dimarzio Air Norton of Liquifire
    Bridge: Dimarzio D Sonic of Crunch Lab

Ja, ik ben nogal een petruccifan

Ik speel momenteel over een Marshall DSL50, een Mesa zit er financieel voorlopig nog niet in.
    Ik zoek in de brug een vrij agressief, bijna rauw geluid, de huidige pickups klinken in combinatie met m'n Marshall een beetje dof.
    In de neck zoek ik juist de totaal andere kant, een vrij compressed, rond, maar toch doordringend geluid (lastig te beschrijven, ik zie altijd vormpjes bij geluid)

Welke van de hiervoorgenoemde pickups zouden het best aan deze wensen voldoen?

Laatste issue: er zit nu en single coil tussenin, en op zich gebruik ik hem niet zo vaak, en ik denk dat ik met gesplitte humbuckers ook al m'n geluiden zou kunnen creëren. Ik zou hem gewoon dummy kunnen maken, maar ik zou ook push/pull pots kunnen gebruiken, en dan op m'n 5 weg switch de volgende opties maken:
    1 Brug
    2 Brug+Mid
    3 Brug+Hals
    4 Hals+mid
    5 Hals
    En dan met de push/pulls de neck en bridge al dan niet splitten. Zijn er nog aanraders voor singles die goed combineren met de voorgenoemde pups, of kan ik dan het beste gewoon de stock pup laten zitten?

Budget voor de hele operatie is €200.

Senior Member

Standaard

Even een vraagje over m'n oude Super Distortions: zijn degene met de plastic draad ouder dan die met de metalen mantel? Ze hebben allemaal de oude zwart/wit/aarde bekabeling.

Bij 1 v/d oudjes zijn de schroef/ophang-gaten uitgelubberd, wie weet waar ik van die "clips" kan krijgen om er omheen te doen waar dan de juiste diameter schroefdraad in zit?

Senior Member

Standaard

Heb net mijn neck weer op mijn LC strat gezet. Nadat ik die gescalloped heb. Maar nu vind ik toch de pickups ontzettend bright/schel klinken. Was al van plan er een ander setje in te gooien.
    GFS pickups lijken me wel heel interessant. Schijnen heel leuk te zijn en zijn lekker goedkoop. Kan niet al te veel geld uitgeven.
    Iemand ervaring daarmee? Wat zal een lekker setje zijn voor een blackmore achtige sound. Dus dat ze ook nog een beetje kunnen scheuren zonder zo schel te worden als die van de LC?

En misschien nog een neck-pickup voor in mijn Ibanez RG? In de brug zit nu een dimarzio superdistortion. Misschien de Fat Pat of de Crunchy Pat?

edit: En hoeveel verzendkosten en extra kosten komen er nog ongeveer bij?
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 19 juli 2011 om 21:03

Senior Member

Standaard

Ik heb net een setje in een Epiphone gestopt, vooral om wat meer output te krijgen. Kwaliteit valt me niets tegen, gezien het geld dat je er voor betaald. De DiMarzio Tonezone in m' n Charvel is wel subtieler heb ik het idee, maar die is in z'n eentje dan ook al duurder dan twee GFS humbuckers inclusief verzending vanuit de states.

Wat voor een LC een geschikte set is kan ik niets over zeggen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johns Bekijk bericht
    Ik heb net een setje in een Epiphone gestopt, vooral om wat meer output te krijgen. Kwaliteit valt me niets tegen, gezien het geld dat je er voor betaald. De DiMarzio Tonezone in m' n Charvel is wel subtieler heb ik het idee, maar die is in z'n eentje dan ook al duurder dan twee GFS humbuckers inclusief verzending vanuit de states.

Wat voor een LC een geschikte set is kan ik niets over zeggen
    Wat voor verzendkosten kwamen er bij jou nog overheen? en extra kosten mbt invoer etc? De dollar staat nu vrij laag, dus ik vind het erg aantrekkelijk om een setje over te laten komen.

Senior Member

Standaard

Subtotal: $58.90
    Discount: $0.00
    Shipping: $24.57
    Sales Tax: $0.00
    Total: $83.47

Omgerekend net geen 60 euro. Geen invoerrechten tegengekomen ofzo

Senior Member

Standaard

Ik had je via pm al getipt over de Leosounds. Ik zou je mijn bevindingen laten horen als ik ze erin had maar ik heb inmiddels via marktplaats een setje hot noiseless van fender op de kop kunnen tikken (de jeff beck singles).

Je kunt misschien leo sounds eens mailen. Ik heb ook een mailtje gestuurd met wat sounds en welke elementen hij aan zou raden. Ritchie blackmore stond er bij mij ook bij en hij raden mij de 1962 ST overwound aan. 100 euro voor een setje handwound, dus dat valt best mee.
    Setje hot noiseless via marktplaats heb ik nu voor 75 euro. dus scheelt toch weer 25 euro's.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Ja idd.

Ik had GFS ook al ff gemaild, zij raden mij de 1963 overwound professional aan. Zal wel hetzelfde principe als de 1962 overwound van leosounds zijn.
    Alleen die van GFS zijn nog wat goedkoper en dan kan ik er gelijk een neck humbucker voor in mijn ibanez bij bestellen.

Blackmore's signature strat heeft trouwens een reverse wound bridge pickup. En een neppe middel. Als ik mijn middle pickup reverse bestel is dat dan hetzelfde principe? Alleen gebruik je dan Bridge/middel samen in plaats van bridge/neck.

Senior Member

Standaard

Met 3 PU's en een RWRP combo is normaliter de middelste pickup RWRP zodat beide tussenstandjes (brug/mid en mid/nek) humcancelling zijn. Als je al een RWRP nek hebt en je steekt er een RWRP mid in, dan is brug/mid humcancelling maar mid/nek niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten