Oorspronkelijk geplaatst door
spirit
Nu ik steed meer negatieve berichten over TFOA (The Fellowship Of Acoustics) hoor en lees, ga ik na lang overwegen toch het volgende posten.
Op MarktPlaats én Ebay biedt TFOA de volgende Squier aan
http://link.marktplaats.nl/298289211 deze gitaar is een aantal jaren geleden in mijn bezit geweest. Deze gitaar is alles behalve orgineel. De hals is van een Squier silver series, de body is van een low budget Rockson en de electronica en andere hardware komt van diverse andere gitaren, sommige org. squier, ondere onderdelen weer niet.
De JV neckplate was gewoon blanco, het serie nummer heb ik er met slagcijfers en letters zelf ingeslagen (500, omdat ik een groot liefhebber ben van de FIAT 500, en 72 omdat dat mijn geboorte jaar is) (Tja, vroeger deed je dat soort dingen als je je géén echte kon veroorloven

)
Deze gitaar heb ik een jaar of 3 á 4 geleden samen met een Squier MIK tele, en bijleg van mijn kant kunnen ruilen tegen een echte Squier SQ strat, ik heb de nieuwe eigenaar duidelijk vermeld dat de strat niet meer org. was, vandaar ook de bijbetaling van mijn kant.
Een hele tijd daarna kwam ik de gitaar weer tegen bij een andere verkoper op Speurders, die hem als org. JV silverseries aanbood (die zijn er natuurlijk nooit geweest), en heb toen hetzelfde verhaal als hierboven gemaild, en hem verteld dat óf hij was "opgelicht", óf dat HIJ de boel aan het oplichten was. Echter heb ik nooit iets van de verkoper vernomen, en ook Speurders heeft de adv. na aandringen niet verwijderd. waarschijlijk is er dus iemand ingestonken.
Nu kwam ik de gitaar dus op MP en Ebay weer tegen, en heb ik TFOA daarover gemaild, de enige reactie die ik terug heb ontvangen was "dat ze de boel eens aan de binnenkant zouden bekijken".
Ik heb lang zitten twijfelen of ik dit hier zou plaatsen, omdat ik dacht dat de reputatie van TFOA best wel goed is/was, maar nu ik steeds meer ga lezen en horen, ben ik daar toch wel erg aan gaan twijfelen, en zal daar niet zo snel iets gaan kopen.
PS, waar ik eigelijk nog het meeste van baal, is dat ik er zelf aan meegeholpen heb, door zelf een serie nummer in de neckplate te slaan. In het verleden heb ik ook net als veel anderen ook wel eens een gitaar "ge-Fender-ished" door er een ander decal op te plakken. (Heb dit bij verkoop wél duidelijk vermeld), Later ben ik wel het gevaar van zoiets in gaan zien, doordat blijkt dat niet iedereen even eerlijk is en dit bij verkoop "vergeet" te melden.
Favorieten/bladwijzers