Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 17 EersteEerste ... 51314151617 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 164

Discussie: Hard

Senior Member

Standaard

De voorbeelden die ik gaf waren trouwens hiphop/funk en afro/latin funk, dus het is wat mij betreft niet alleen een rockverhaal.
    Zoals sommigen van jullie weten ben ik in een vorig leven ook drum n bass DJ geweest, en daar merkte ik enorm wat de fysieke impact is van een bas die niet alleen met je oren hoort, maar ook in je buik/borst voelt. Luisterde ik een plaat in de winkel en dacht ik: mwah, zesje. Hoorde ik hem later bij het uitgaan en dan zag je de zaal he-le-maal gek worden als de subbassen erin kwamen. Bijvoorbeeld deze zo tegen de 2 minuten:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    ....Daar stel ik tegenover een stelling: Volume dient in de bovenstaande zaken als een vervanger om met kwaliteit de aandacht vast te houden.
    Provocatie ..... ik ben wel benieuwd in hoeverre je zelf achter die stelling staat.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Totdat je iemand rock 'n roll hoort ZIJN op een volumetje van niets .
    ik vrees dat dat aan weinigen is gegeven....

(al spelen wij zelf ook niet vreselijk hard, en daar kun je dan de vraag weer aan koppelen in hoeverre wij dan 'rock'n roll' zijn )

Senior Member

Standaard

Nouja, ik bedoel precies dat. Rock'n roll is Iggy Pop die Boogie Boy zingt op een brandende rectifier.

Ik snap best dat wanneer je de ballen uit de soep speelt op een trouwpartij er andere wetten gelden.
    Maar het hoeft niet altijd braafjes en weloverwogen. Down & dirty heeft ook te maken met suizende oren en zinloos geweld van een bassdrum in het middenrif.

Laatst gewijzigd door Pepe; 12 juli 2011 om 14:38

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    En als je het verschil tussen rock'n roll en, pak 'm beet bigband
    Nou, in een bigband pal voor de trompetten of trombones zitten is echt geen pretje qua volume. En een goede bigband kan echt wel knallen hoor. Dat is een kwestie van opvatting en strakke timing. De geluidspieken van een symphonieorkest zijn ook niet mis trouwens.

Maar de mannen van Spinal Tap zijn het met je eens, dan moet je haast wel gelijk hebben

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Wat maakt rock'n roll anders dan, pak 'em beet bigband, bioscoopbezoek, reclamefilmpjes op tv of midwinterhoornblazen qua functie van volume?
    Nooit jong geweest? Rock'n roll.. jong, energie, snel, hard, ruig, stoer, gevaarlijk...

heb ik het over Ramones en Sex Pistols, kom jij met midwinterhoornblazan aankakken.
    Een van ons beide zit op het verkeerde forum, dat is wel duidelijk.

Moderator

Music

Ik vind het wel eens jammer dat ik al een kleine gehoorschade heb en erfelijk belast met kans op doofheid waardoor ik altijd met bescherming moet spelen, maar god wat is het lekker als het een beetje knalt. Volume idiotie zoals bij sommige optredens (welke zaadband was het ook weer, die oordopjes uitdelde bij de deur?) vind ik nergens op slaan, maar er moet wél iets gebeuren hoor...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Ook niet zo handig om bigbands als voorbeeld te gebruiken Showband. Waarom gebruiken ze secties ipv ieder instrument maximaal 1x?

Het kort door de bocht antwoord heet: volume!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Dan heeft Showband dus toch ook weer gelijk. Het heeft niet zozeer met rock and roll te maken blijkbaar

Maar die secties hebben denk ik een andere reden dan puur volume (Beethoven uitgezonderd, maar die was ook doof) 1 viool is gewoon heel anders vals dan 2 violen (want die zijn pas echt vals samen) en 10 violen samen is weer heel anders vals. En zo is dat met toeters ook. Een sectie klinkt voller, door de manier waarop al die net niet 100% in fase geintoneerde partijen samen vloeien. Het is niet alleen volume. Daarnaast speelt zo'n bigband of symphonieorkest doorgaans ook in een wat grotere zaal dan het gemiddelde kroegje. Maar je zij het al, 'kort door de bocht'

Het gaat denk ik in deze discussie ook niet om een beetje stevig volume, maar om de achterlijk excessen qua volume.

Standaard

Los daarvan, als je je druk gaat maken over de vraag of je rock and roll bent of niet....

dan heb je het antwoord al gegeven

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten