Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 67 EersteEerste ... 31394041424351 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 667
    Senior Member

Standaard

Dat was ik ook al van plan, op de plek waar in nu loze ruimte heb. Maak ik ook meteen een a/b en een killswitch, mocht ik het ooit nodig denken te hebben.

Tis trouwens een enkele switch voor een blackstar ht5.

Senior Member

Standaard

Toch maar meteen effe fotootje:

De wah en tubefactor zijn t meest zeker van hun plaats, daarom zitten die wat strakker ingebouwd. De warpfactor kan nog wel eens van plaats gaan veranderen en zit daarom wat ruimer, om plaats te geven aan meerdere andere pedalen.
    De ruimte boven de tubefactor is de loze ruimte. Ik heb eigenlijk enkel nog rechtsboven plek voor pedalen. En dat is niet niet diep genoeg voor 2 rijen pedalen achter elkaar. Veel ruimte voor nieuwe apparatuur heb ik dus niet, maar is misschien wel verstandig

Tis allemaal 8mm MDF. Onder de onderste plank zit nog 8mm ruimte voor bekabeling. Hout had ik nog liggen. Patchbay wordt waarschijnlijk Hardboard.
    Laatst gewijzigd door Rewind; 11 juli 2011 om 11:42

Senior Member

Standaard

Ik gebruikte aluminium traanplaat van de doe het zelf. Kan ook. Als je dit netjes lakt is het natuurlijk ook prima. Of een bontje..... Misschien ook van dat acoustisch tapijt. Dan kun je vast met velcro alles vast zetten...

Doordat ik het aluminium gebruikte kon ik de schroefjes van de pedalen zelf gebruiken om ze vast te zetten.
    Het aluminium heb ik gezaagd met een ijzerzaagje in mijn decoupeerzaag.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rewind Bekijk bericht
    Die vraag had ik eerder ook gesteld, maar dit kon volgens mij niet? Anders zou ik t graag zo oplossen. Het is 2x 12V AC inderdaad......
    Ik kan me herinneren dat beide pedalen teveel stroom (1A) zouden trekken?
    Dan moet je dus op zoek naar een powersupply die minimaal 1 x 12V AC 1A levert. Je kunt ook even de specifieke Ampères van die pedalen even opvragen. Misschien is 300 en 700 wel erg ruim bemeten?

Senior Member

Standaard

De tubefactor vraag 480 mA, de warpfactor weet ik niet, maar het zal minder dan de opgegeven 300 mA zijn. Als ik de 700 mA AC adapter van de Tubefactor gebruik en split, heb ik 220 mA over voor de warpfactor, dit durf ik wel aan. Ik kan uiteindelijk nog kijken naar voedingen. Maar is dit gewoon simpel te splitten met een kabeltje, of moet ik nog ergens rekening mee houden? Ik zag dat powersupplys vaak aparte kabeltjes voor de AC uitgang hebben.

Wel balen, ik heb eergister een Carl Martin adapter + daisychain (one-spot like) gekocht voor de 9V pedalen. Had ik toch beter kunnen wachten en een voeding met genoeg stroom op de AC uitgang kunnen kopen en splitten.

[edit] zo'n voeding met meer dan 500 mA op de 12V AC uitgang bestaat dus niet (effe gecheckt) [/edit]
    Laatst gewijzigd door Rewind; 11 juli 2011 om 13:23

Senior Member

Standaard

Top! Dat gaat dus lukken op m'n 700 mA adapter. Splittertje is waarsch wel makkelijk zelf te bouwen. (waarschijnlijk koop ik een nieuwe adapter om mee te knutselen, de Tubefactor heeft een of ander raar dikker stekkertje)

Senior Member

Standaard

Je zou een daisy chain stekkertje kunnen vervangen door een stekkertje die op je TF past. Deze zijn waarschijnlijk wel te koop bij een elektro-speciaalzaak.
    Een verloopje is ook een optie, dan kun je de daisy chain in-tact laten
    Laatst gewijzigd door Henri H; 11 juli 2011 om 14:08 Reden: daisy ipv daicy

Senior Member

Standaard

Ben erachter dat een normaal stekkertje wel in de TF gaat, maar het stekkertje van de TF niet in een normaal contra-stekkertje. Zal 'm dus sowieso af moeten knippen. Daarnaast ga ik de spiltter waarschijnlijk toch zelf maken, omdat alles wat ik zie daisy chains met 5 of meer stekkertjes is, dus dan kan ik elk stekkertje wat ik wil eraan zetten.

Standaard

Een tijd geleden zag ik hier een pedaltrain voorbij komen met een Neutrik Powercon aansluiting. Deze aansluiting zat in zo'n kunststof dop weggewerkt, en eerlijk gezegd vond ik het idee geweldig, maar de uitvoering belabberd.
    De Powercon is een locking aansluiting, maar die kunststof dop ruk je er natuurlijk zo uit.

Dit kwam uit mijn broedmachine:

Plaatje van 45x45x1 genomen om de powercon in te bevestigen. Om het gat te maken, heb ik een gatenzaag bij de Gamma gehaald, nog geen 4 euro. Probleem is natuurlijk wel dat dat pure troep is (en voor hout..) Maar, met een beetje smering ging hij prima door het plaatje heen. Beetje afbramen, gaten boren voor de Powercon, uitmeten op de pedaltrain, boren, klaar. Plaatje netjes in de grondverf gezet en daarna matzwart gespoten.

Laatst gewijzigd door Nielsje; 15 juli 2011 om 14:16

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten