Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 124
    Senior Member

Standaard

"Marvin's original sound was achieved with this Stratocaster, a Vox amplifier (initially an AC15 and later on an AC30 models) and a tape echo machine Meazzi Echomatic that was shown to him by Joe Brown.

He later used a Vox-badged Meazzi, then a Binson Echorec (Drum) Echo Machine and finally another tape-loop machine, the Roland 301 Space Echo, before moving on to electronic units like the Behringer Delay Machine."

en.wikipedia.org/wiki/Hank_Marvin#Equipment
    Te koop EHX Hum Debugger Te koop
    PM me bij interesse
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor Les Pauls met walnoten paduk cocobolo kersen wenge purperhart laminaat gelden héél andere regels...

Standaard

Heb je toevallig ook is naar de Behringer VM1 gekeken? Ja ja, Behringer, maar het is nog een aardige replica van de memory boy, ik vind hem (vanuit wat youtube filmpjes) zeker niet verkeerd klinken!

Senior Member

Standaard

Bij feedback zijn trouwens de pedalen van Carl Martin in de aanbieding. Zo ook een digitale delay die erg analoog moet klinken. Voor 55euro dacht ik. Misschien is dat wat? Heb hem zelf nog nooit geprobeert.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Bij feedback zijn trouwens de pedalen van Carl Martin in de aanbieding. Zo ook een digitale delay die erg analoog moet klinken. Voor 55euro dacht ik. Misschien is dat wat? Heb hem zelf nog nooit geprobeert.
    Die heb ik. De Red Repeat. Ik vind hem echt behoorlijk goed klinken. De tone knop die erop zit, is erg fijn. Deze zorgt er ook voor dat je de repeats wat "holler"/lofi kan laten klinken (analoog). Wel is het dan zo dat alle repeats gelijk zijn en alleen zachter worden en dus niet steeds holler worden. Ook neemt de vorm van het apparaat behoorlijk wat plaats in op je bord (trapezevorm).

Verder vind ik hem dus wel erg lekker klinken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Leuk ding voor het geld!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kieftenbelt Bekijk bericht
    Heb je toevallig ook is naar de Behringer VM1 gekeken? Ja ja, Behringer, maar het is nog een aardige replica van de memory boy, ik vind hem (vanuit wat youtube filmpjes) zeker niet verkeerd klinken!

Aardige replica van de Deluxe Memory Man bedoel je?

Standaard

Ik zou EHX Memory Toy ook kiezen. Persoonelijk niet de Behringer. EHX is beter kwaliteit. Als je een paar tiental euros kan toevoegen > MXR, Wampler.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nurbert Bekijk bericht
    EHX is beter kwaliteit.
    Als je deze zin uit z'n verband haalt is het natuurlijk hilarisch: EHX en kwaliteit in één zin, moehahahaha

Senior Member

Standaard

Hier zit volgens de Akai page BBD chips in en beneden de 100. Ik weet niet hoe hij klinkt.
    http://www.bax-shop.nl/reverb/delay/...t-details.html
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door onrust nv Bekijk bericht
    Hier zit volgens de Akai page BBD chips in en beneden de 100. Ik weet niet hoe hij klinkt.
    http://www.bax-shop.nl/reverb/delay/...t-details.html

Huh!?

Ah!
    http://www.effectsdatabase.com/model...onefancier/ad8

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten