Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 124

Standaard Analoge delay (pedalen)

Hoi,

Wie kan mij adviseren met betrekking tot analoge delaypedalen? Ik zoek in de catagorie tot 100 Euro. Er zijn nogal een aantal te vinden (Biyang, Artec, Hofner, EH, Fame enz.). Ik wordt van de reviews op Internet niet veel wijzer. Slapback is niet zo belangrijk voor mij. Het gaat mij voornamelijk om bv. de delay welke Hank Marvin gebruikt bij zijn instrumentals.
    Iemand een tip? Ik heb wel begrepen dat die pedalen vaak niet helemaal analoog zijn, maar er wel in de buurt komen.

Groeten,

Henk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk F. Bekijk bericht
    Hoi,

Wie kan mij adviseren met betrekking tot analoge delaypedalen? Ik zoek in de catagorie tot 100 Euro. Er zijn nogal een aantal te vinden (Biyang, Artec, Hofner, EH, Fame enz.). Ik wordt van de reviews op Internet niet veel wijzer. Slapback is niet zo belangrijk voor mij. Het gaat mij voornamelijk om bv. de delay welke Hank Marvin gebruikt bij zijn instrumentals.
    Iemand een tip? Ik heb wel begrepen dat die pedalen vaak niet helemaal analoog zijn, maar er wel in de buurt komen.

Groeten,

Henk
    Artec is sowieso niet echt analoog. Maar 100e voor een analoge delay is lastig, dan zit je echt aan de onderkant van de markt. Een digitale delay is dan wss. beter.
    Wat voor amp heb je en heeft een fx-loop?

Standaard

Hallo Mark,

Ja, ik heb een buizenversterker (3 x ECC83 en 2x EL84 buizen' met FX-loop.
    Ik heb inderdaad gehoord dat het lastig is in die prijsklasse, maar zoek uit het onderste segment iets redelijks.

Groet,

Henk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk F. Bekijk bericht
    Hallo Mark,

Ja, ik heb een buizenversterker (3 x ECC83 en 2x EL84 buizen' met FX-loop.
    Ik heb inderdaad gehoord dat het lastig is in die prijsklasse, maar zoek uit het onderste segment iets redelijks.

Groet,

Henk
    De Biyang vind ik erg goed voor het geld. Niet duur maar klinkt prima. Een bandelid van mij heeft er een en is er erg mee in zijn nopjes.

Senior Member

Standaard

Misschien Modtone delay. kost in ons kikkerlandje 99,00 euro . Ik vond het wel OK, meer ook niet.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

Kijk eens naar de Malekko 616.. Misschien net wat duurder, maar 2e hands ben ik ze al een paar keer tegen gekomen voor 100 eu. (vermijd de 1e generatie!! daar zit een productiefout in)

Voor de rest heb ik zelf een EHX Memory Toy.. ook erg tof voor dat geld.. (2e hands gescoord voor 40 euro)

OF een BYOC (Build Your Own Clone)... ook errug tof! Ik weet niet of je handig ben? Die moet je namelijk zelf in elkaar zetten. (of laten zetten)
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Standaard

Wireman, Buzzel en Rooker ook dik bedankt voor de reactie. Ik ga snuffelen.

Henk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wireman Bekijk bericht
    Kijk eens naar de Malekko 616.. Misschien net wat duurder, maar 2e hands ben ik ze al een paar keer tegen gekomen voor 100 eu. (vermijd de 1e generatie!! daar zit een productiefout in)

Voor de rest heb ik zelf een EHX Memory Toy.. ook erg tof voor dat geld.. (2e hands gescoord voor 40 euro)

OF een BYOC (Build Your Own Clone)... ook errug tof! Ik weet niet of je handig ben? Die moet je namelijk zelf in elkaar zetten. (of laten zetten)
    Ik heb zelf net zo'n malekko gekocht alleen dit ergens klem in de sorteermachines van DHL (het duurt nogal)
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member

Standaard

suc6 (snaren)!!
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

Moderator

Music

Moet het analoog 'klinken' of moet het per se analoog zijn? Het meeste wat je zelf noemt en een paar dingen die verderop zijn genoemd zijn namelijk digitale delays met een toonfiltering die resulteert in een klank, ongeveer gelijk aan een analoge delay. Niet dat je kritisch moet zijn in de categorie <100E, maar toch.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten