Netjes hoor![]()
Netjes hoor![]()
Dankjewel!
----
// City Of Life //
Excuses, ik dacht weer bij Pedalboards deel II terecht kwam... Ik ga eens kijken...
(Ik ben trouwens veel maar een opgewonden standje zit niet in mijn repertoire...)
Verder zoek ik niet naar "de oplossing" maar naar inspiratie. Ik vind de ene uitvoering mooier dan de ander. Ik ben handig en ervaren genoeg om het allemaal zelf uit te vissen maar ik zie graag de diverse ideeën en oplossingen van anderen... Daaruit destilleer ik mijn eigen uitvoering...
Ik ga deel I eens doorspitten...
Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 1 juli 2011 om 18:08
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Een aantal ideeën die ik wil toepassen:
*) Ik ben van plan om de in en outputs enigszins te laten verzinken zodat er niet op gestaan kan worden als de pluggen erin zitten. Dus dat ze binnen het klepje vallen.
*) Bekabeling wegwerken incl. de patchkabeltjes
*) Voeding onder de tweede laag en goed shielden (voor mijn Wah)
*) Strakke vormgeving
Ik moet eerst ook nog gaan kijken welke pedalen ik er precies in ga doen. Ik switch namelijk van JCM800 4210 naar 4010. Met name de verschillende drive(s)/boost wil ik nog gaan uittesten op de 4010...
En of ik op die 4010 de Massotti Blackbox wel nodig heb.
Aangepast.
\Maar inderdaad: tips 'n tricks is een beter topic voor inspiratie voor bouwen. Ook een vriendelijk verzoek aan de enthousiastelingen van gisteren om de bouwpraatjes in de sticky over bouwen van pedalboards te houden, blijft het lekker bij elkaar.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
okee, t is niet echt een pedalboard, maar ik gebruik meestal maar weinig pedalen. Nu al n paar weken met n nieuw coverbandje bezig, en dus toch weer wat meer behoefte aan extraatjes. Alles uit de kast getrokken, en zo stond ik vanavond te oefenen. Mensen die zeuren over behringer: Sorry mensen, t zal me aan mn reet roesten. Ik haal er zeer redelijke resultaten mee!
Ik heb vanavond trouwens heerlijk staan spelen, en t klonk prima! (moet wel eerlijk zeggen dat de behringer overdrives het op mijn eigen gallien-krueger versterker uit '86 minder goed doen als op andere versterkers die ik heb bespeeld. Die Danelectro Rocky roads is dan weer geweldig :P
![]()
Ik zou sowieso altijd voor powercon gaan. Toen ik mijn pedalboard ging bouwen had ik achteraf gezien veel meer geld nodig dan gedacht. Bij mij zit alles in een showmaster 48, maar voor de interne bekabeling moest ik nieuwe plugjes hebben enzo. Besloot alles van neutrik te kopen en was uiteindelijk bijna 200 euro aan stekkers en chassisdelen kwijt (showmaster zelf was maar 50 ofzo)
Dan maakt die paar euro voor de powercon ook niet meer uit. Helemaal niet omdat dat dan een van de weinige dingen is die jouw pedalboard 'verlaat'
Tic Nerveux
Thanx, dat komt in de richting die ik voor ogen heb. Jij hebt met aluminium gewerkt zie ik. Dat zal lichter zijn neem ik aan?
Hoe heb jij de hele constructie in de koffer bevestigd? Met die boutjes waar die rails mee bevestigd waren?
Met bouten door de bodem.
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Favorieten/bladwijzers