Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Standaard

In mijn familie kan ik niemand opnoemen die ook maar een instrument kon bespelen. Ik ben er dus zeker niet mee opgegroeid, maar als kind zijnde hield ik altijd al veel van muziek en dat is alleen maar gaan groeien. Helaas dacht ik altijd dat ik toch nooit een instrument zou kunnen bespelen (simpele gedachtes als kind omdat je nou eenmaal niemand om je heen hebt die dat wel kan of aanmoedigt). Nu weet ik natuurlijk dat als je iets wilt leren daar altijd een weg naartoe is, en ben ik dus eindelijk aan gitaar les begonnen. Ik heb wel spijt dat dat pas op mijn 22e is, maar hey beter laat dan nooit

Senior Member

Standaard

Ik heb eens mijn verhaaltje gedaan in een topic over wel of niet linkshandig spelen en een stukje over inspiratiebronnen in een ander topic dat ging over solo's.Dit was trouwens een erg leuk topic en kan ik aanbevelen om eens helemaal te bekijken.

Bij deze de 2 links en even wat knip en plak werk:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...andig.../page5

http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...69#post2547269

Ik was een jaar of 13 toen ik voor het eerst een gitaar vasthield (en dat is laaaaaaaaang geleden, ergens rond 1972). In eerste instantie rechtshandig en een vriend leerde mij een bluesje (ADE was het geloof ik) en dan kon hij erover soleren. Rottige was dat ik met mijn rechterhand totaal geen maat kon houden. Vervolgens de gitaar maar "op z'n kop" vastgehouden en toen ging het wel en klonk het mooi strak (dat ik allemaal upstrokes speelde om mijn maatje na te doen die het met downstrokes voordeed viel niemand op). Met een akkoordenboekje de basis akkoorden geleerd.........op z'n kop. Wist ik veel. Pas toen ik bij de F uitkwam, kwam ik in de problemen. Geen nood, die speelde ik dan wel in barré in de eerste positie (op z'n kop). Een klasgenoot die in de schoolband speelde en ook linkshandig was had, de uitslover , een echte (rechtshandige) Gibson SG waar de snaren waren omgezet naar linkshandig. Ik mocht er een keer op spelen en strak dat het klonk en die F kon ik ook zomaar pakken....vervolgens een linkshandige Japanse imitatie stratocaster gekocht die ik nog steeds heb (door weer en wind de krant rondbrengen om hem te kunnen kopen) en het rechtshandige akkoordenboekje in spiegelbeeld leren lezen. Later als linkshandige op les gegaan en nooit problemen gehad met rechtshandige leraren (en zij niet met mij).

Standaard

Mijn vader in een ver verleden speelde tuba. En zat altijd te trommelen op tafel, maar meer heeft ie met zijn muzikaliteit niet gedaan. Te druk blijkbaar.

Omstreeks 1980 had ik een plankje gebouwd met druktoetsjes erop met een toongeneratortje, piepknor. Een soort gitaar-orgel, maar dan eigenlijk net niet. Voorheen maakte ik gitaartjes met koperdraad en sigarenkistjes.

Ik dacht bij mezelf: als het zo makkelijk is met die toetsjes, moet gitaar ook een eitje zijn. Een brakke gitaar van mijn neef gekocht met kay-fuzz en novanexversterkertje. Dat "makkelijk" viel toch nog tegen uiteraard.

En omdat ik zo heerlijk zat te ploeteren met die gitaar én met die kay-fuzz én omdat mijn ouders dat onwijze pokkeherrie vonden, mocht ik op les. Dan zou zoonlief misschien wat mooiers uit die plank toveren.

Niks geholpen.

Senior Member

Standaard

Tof dat jullie allemaal reageren gasten ! Zitten leuke anekdotes tussen ..

@Lefthandstrat : ik heb het gelezen allemaal . Inderdaad een mooie topic . Uriah Heep hoort denk ik ook wel in je rijtje van invloeden thuis ?
    gr. Job
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

Standaard

Ooit eens een gitaar gekoch met huisgenoot, wilden allebei leren spelen en zelfs als dat niet zou lukken, staat zo'n ding best vet aan een muur.

Hoe dan ook, hij was rechtshandig en ik linkshandig, dus hebben maar rechtshandig spul gehad. Echter heeft hij niet doorgezet, ik tot nu toe wel. Geen lessen genomen dus voornamelijk mijzelf geleerd adhv internet (tekst/youtube) en gewoon heel veel spelen.

Soms twijfel ik nog over om terug te gaan naar linkshandig, maar ik vind het zo zonde om mijn progressie tot nu toe daar allemaal voor te laten varen, naast het feit dat ik zo'n 5 rechtshandige gitaren heb tot nu toe

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten