Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 24 EersteEerste ... 101819202122 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi Bekijk bericht
    orpheo, kun je eigenlijk ook gitaar spelen?
    en dit is niet slecht bedoeld he
    en waarom altijd 3 pickups?
    een wijf met 3 tieten ziet er toch ook niet uit
    ik kan spelen. ja. of ik GOED kan spelen, is een ander verhaal. ik vind dat ik aaridg kan spelen, en met vlagen behoorlijk aardig, en bij vlagen ronduit klote. en NEE ik ga geen clips maken.

maar wat ik vooral doe, en leuk vind, is het klooien aan gitaren en het verzamelen. er zijn nu 2 gitaren die ik for ever and ever zou kunnen houden als 't gaat om 'muzikale expressie'. en straks zijn 't er 5 (m'n 3 crimsons en deze 2).

en waarom 3 pickups. heel simpel. smaak. Ik heb ooit een 2 pup LP custom 1976 gekocht, en ik vond 't toen al een blotebillengezicht. Ik ruilde 'm in voor een 3 pup custom, en sindsdien wist ik. dit is 't m voor mij. Die derde pup is niet alleen voor de looks, maar ook als 'anker'. ik kan blindelings door middel van dat element 'voelen' waar mijn rechterhand precies zit, boven welke knoop voor welke harmonic, en met een 2 pupper gaat dat een stuk lastiger... En die derde pup kan je soms gebruiken voor leuke dingen, electronisch gezien. Ik ben van mening dat de 'strat' tone komt uit 3 elementen (singlecoils, en dan standje 2 of 4, dus pickups redelijk ver uit elkaar, verder dan n humbucker!) en de trem, dus m'n gitaren met tremolo hebben een middenelement dat werkt, omdat ik daarmee die 'quack' kan maken. en dat werkt ook echt. voor mij dan.

Senior Member

Standaard

Het gaat niet om de hoeveelheid tieten maar om de vorm.

Wil je zeggen dat een dano met 2 lipstickjes gelijkstaat aan een magere cup aa?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Menneskedyr Bekijk bericht
    Dit is Macassar Ebben als ik me niet vergis toch?
    Mooie toets , ik heb een tele gehad met zo'n toets.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht

ik ben het er wel mee eens. Eerst lijkt het niets, maar toch blijf je er mee spelen!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht

Het gaat niet om de hoeveelheid tieten maar om de vorm.

is dat niet die film met arnold?
    en orpheo, vind je het niet lastig dat je met je plectrum tegen de midden humb zit als je speelt?
    of heb jij daar geen last van?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi Bekijk bericht
    is dat niet die film met arnold?
    en orpheo, vind je het niet lastig dat je met je plectrum tegen de midden humb zit als je speelt?
    of heb jij daar geen last van?
    Heb ik nooit last van. Ik raak wel de halspickup vaak.daarom wil ik n hot halselement,en staat ie bij mij altijd laag.

Senior Member

Standaard

Orpheo, eens heel lang geleden volgde ik een topic van je, als ik me goed herinner de hollowbody crimson, waarin je toen ook redelijk experimenteel met pickups bezig was.
    Omdat je t al erg hebt over sublieme tone verschillen op basis van hout, vraag ik me af, of je ooit gekeken hebt naar q-tuners neodymium pickups?

volgens t promo praatje zou het geluid sprankelender, gedetailleerder etc. etc. moeten zijn, maar ik heb er verder nog weinig mensen over gehoord.
    De vraag die bij mij dan ook wat blijft knagen, is of de neodymium de klank van de gitaar weg zal drukken, ala EMG waarbij je eigenlijk alleen maar de elementen hoort,of juist naar voren brengt.
    Verder complimenten voor deze mooie plankjes, ik zie graag de uiteindelijke foto's in gitaarvorm

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik heb qtuners geprobeerd, zeker. maar ik vond ze echt niet fijn. Enorm helder, hifi, bijna schel. echt transparant... denk ik. ik vind een JB al helder en 'transparant' en precies, maar deze is nog een tikkie erger. kan me voorstellen dat het voor die keiharde metal met 7 of 8 snarige gitaren te gek is, maar voor 80ies rock, wat ik speel, op les pauls?! neen, daarvoor is 't too much.

tis niet alleen de neodymium magneet die 't m doet. ik heb een neodymium magneet in een JB gehad, en dat was weer te gek! het is echt het hele ontwerp dat bijzonder is. zwevende spoelen, geen baseplate, kleine(re) polepieces, zilveren leads...

nee, ik vind mijn eigen pickups lekkerder

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

een dag voor m'n verjaardag is UPS aan de deur gekomen. hiephoi!

uitpakken die handel, en mijn god, wat een prachtige stukken natuur heeft warmoth toch weer omgetoverd tot prachtige gitaren (parts).

die toetsen zijn zo zwaar gestreept! echt super.

flamey purperhart, waterback bubinga?! cadeautje! (maar ik wist 't eigenlijk al, Eric Wylie had me gewaarschuwd)

figured koa (lastig te zien op de foto)

figured walnut

beetje een hippie sandwich, but I like! haha

Standaard

Orpheo, ik word echt chagrijnig van jou met al je mooie hout.

Stop nou eens met het maken van die prachtige gitaren!

GAS!
    Laatst gewijzigd door De V; 23 juni 2011 om 23:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten