Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 92 van 104 EersteEerste ... 42829091929394102 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 911 t/m 920 van 1037
    Senior Member

Standaard

Ah ja, het festivalfenomeen "line check". Mooi woord voor: kijk of alles het doet, ga maar spelen en dan zien we verder wel.

Overigens hebben we het hier steeds over geluidsmensen (zie ook topic titel), terwijl heel veel ook te maken heeft met de stage manager. Als die niet sterk of niet aanwezig is, heb je vaak een crew van heel wat mensen die alleen maar elkaar en de band voor de voeten lopen, een boterham staan te eten op de plek waar de instrumenten het podium op moeten, met hun handen in hun zakken staan te kijken terwijl de band zelf de rommel van de vorige band opruimt en allemaal geen antwoord hebben op tamelijk essentiële vragen als "waar is de kleedkamer", "waar is de backline die er volgens de callsheet zou staan" en "hoe laat moeten we op".

Standaard

Je vergeet de belangrijkste... kost me soms meer tijd dan de boel opstellen en mijn gitaren stemmen!

Waar is de stroom?

Zat kleinere zaaltjes/kroegen waar ze dan 1 stopcontact voor het podium hebben

Senior Member

Standaard

Klopt. Wij hebben een heel stel snoeren en kabels bij ons altijd om dat te ondervangen. Dieptepunten: een strandtent waar gitaar, bas, toetsen, P.A. en licht op 1 stopcontactje moesten. Daar kwam rook vanaf! En een bedrijfsfeest waar elke keer dat de frituurpan aanging, de PA eruit knalde. Je leest het goed: elke keer. Gewoon ijskoud weer dat ding aanzetten want er moeten gvd toch bitterballen komen!

Standaard

zo heb ik ooit met een zangeres bij een buitenoptreden gespeeld, waar ze niet op regen gerekend hadden. Mengtafel stond onoverdekt. De band die voor ons zou spelen maar na ons gelaten, zang over mijn AER, en alles op elektrische gitaar via mijn buizenbak gespeeld. Op het podium hadden we, zolang ze de mengtafel uit lieten wel stroom. Zetten ze de mengtafel aan, dan sprongen de stoppen. En dat na een kort buitje!

Senior Member

Standaard

Stond gisteren nog in stromende regen te spelen, podium was overdekt maar wind stond precies verkeerd. Alle apparatuur naar achteren gesleept, waar het droog stond, maar zelf wel staan spelen alsof het onder de douche was. Was toch wel een mooie ervaring, zeker omdat een stel diehards niet naar de overdekte terrassen vluchtte maar gewoon bleef dansen. Van de week mijn spullen eens heel goed testen, want al dat water kan nooit goed zijn.

Standaard

ach ja, stel je voor dat je een vak geleerd zou hebben. Dan zou je dat allemaal missen

Senior Member

Standaard

Ik had tijdens pasen, met die droogte, het tegenovergestelde: gigantische stofbende. 't Stof zit nog steeds overal tussen de potmeters van m'n pedalen....

Standaard

Blijft de stof tussen je spullen zitten?

......dan moet je harder spelen
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Van de week mijn spullen eens heel goed testen, want al dat water kan nooit goed zijn.
    Ach, als het alleen maar water is valt het wel mee. Goed op laten drogen, dan komt het wel weer goed

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten